سرکه سیب و خواص درمانی آن

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سرکه سیب در نتیجه یک فرآیند تخمیر طولانی مدت کربوهیدرات هایی مانند انگور، سیب زمینی، نارگیل، چغندر و سیب به دست می آید.این فرآیند کند و طولانی به منظور حفظ ترکیبات زیست فعال مانند اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتچین، و اسید کافئیک صورت می گیرد. هدف از این فرآیند حصول اطمینان از حفظ ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی در سرکه است.

سرکه سیب و خواص درمانی آن

سرکه سیب چیست؟ خواص سرکه سیب

برخی افراد می گویند که سرکه سیب به شما کمک می کند لاغر شوید، دندان های سفید داشته باشید و در برابر بیماری ها محافظت شوید. اما علم چه می گوید؟

آنچه علم در مورد خواص درمانی سرکه سیب میگوید

سرکه چیست؟

زمانی که باکتری ها از قند موجود در آب میوه ها، عسل و مایعات مشابه تغذیه می کنند، سرکه تولید میشود. نتیجه یک محلول اسید استیک است که ممکن است مواد مغذی دیگر نیز داشته باشد. سرکه سیب با آب گرفته شده از سیب شروع می شود.

به نظر نمی رسد در مقایسه با سایر انواع سرکه، چیز خاصی در مورد فواید آن برای سلامتی وجود داشته باشد. شاید بو و طعم ملایم تر آن به ارتقا معروفیت آن کمک کرده است.

کاهش وزن با سرکه سیب
در پژوهشی، افراد دارای اضافه وزن که 28 یا 56 گرم سرکه (رقیق شده با مایع دیگر) نوشیدند، وزن خود را با سرعت اندکی بیشتر کاهش دادند. و چربی شکم خود را از دست دادند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که اندازه زیاد سرکه به شما کمک می کند که کاهش وزن بیشتری داشته باشید یا سریعتر وزن کم کنید.
پایین آوردن قند خون با سرکه سیب
سرکه سیب می تواند به کسی که مبتلا به دیابت است کمک کند تا اندازه گلوکز خون خود را پس از غذا و همچنین A1c خود، اندازه گیری میانه قند خون برای چند ماه گذشته، کنترل کند. مصرف سرکه چند قاشق چای خوری در آب و غذا در وعده های غذایی بهترین اثر را میگذارد. قند خون بالا در طول زمان می تواند منجر به بیماری قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغزی و نابینایی شود.
کنترل انسولین
سرکه همچنین می تواند باعث کاهش سطح انسولین پس از خوردن غذا شود. سلولهای شما به این هورمون نیاز دارند تا گلوکوز را از خون بگیرند و برای تامین انرژی از آن استفاده کند. اما آزاد شدن بیش از حد انسولین اغلب می تواند بدن شما کمتر به آن حساس باشد - وضعیتی که مقاومت به انسولین نامیده میشود و می تواند به دیابت نوع 2 منجر شود و یا آن را بدتر کند.
مبارزه با میکروب ها
سرکه سیب و در واقع هر نوع سرکه ای، به دلیل اسید استیک موجود در آن، برخی از میکروب ها را می کشد. این کار به بهترین شکل ممکن در غذا تاثیرگذار باشد- برای مثال، باکتری هایی که در برگ های سالاد وجود دارند، پاک سازی می شوند. این مسئله در ضدعفونی کردن زخم یا بریدگی خیلی خوب نیست، چون سرکه یک اسید است، احتمال اینکه بتواند از لحاظ شیمیایی پوست را بسوازند وجود دارد.
شوره سر
مدت زیادی است که به دلایل مختلفی سرکه به شستشویی برای از بین بردن شوره سر پیشنهاد شده است. اما مدرکی وجود ندارد که تایید کند سرکه باکتری ها یا قارچ های مخمر را از بین می برد یا اینکه به جای مانده شامپو یا محصولات شیمیایی دیگر را حذف میکند یا باعث می شود که پوست سر شما اسیدی تر باشد. محصولات تولید شده برای درمان شوره سر، و دستورالعمل ها را دنبال کنید. اگر مشکل برطرف نشد، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.
شپش
برخی افراد می گویند سرکه راه خوبی برای خلاص شدن از شر شپش ٬ این مخلوقات کوچک و تخم آنها است. اما علم چیز دیگری می گوید. حتی زمانی که در برابر سایر داروهای خانگی یعنی مالش الکل، روغن زیتون، سس مایونز، کره ذوب شده، ژله نفتی - آزمایش شده بود سرکه آخرین گزینه بود.
از بین بردن زهر چتر دریایی (نوعی جانور)
وقتی به کنار ساحل میروید در کیف خود یک بطری سرکه بگذارید. سرکه کار سلول های خاص چتر دریایی (nematocysts) که زهر دارند را متوقف می کند - چیزی که باعث آسیب زدن به شما می شود! هنگامی که به خانه برمیگردید، زخم را با آب گرم بشویید. این کار باعث میشود خود زهر کارش را متوقف کند.
سفید کردن دندان
سرکه میتواند به سفید کردن دندان کمک کند، اما مینای دندان ها را نیز از بین می برد - مینای دندان لایه نازک، سخت و محافظ خارجی دندان است. در واقع، حداقل 30 دقیقه بعد از خوردن یا نوشیدن سرکه رقیق شده، صبر کنید و سپس دندان های خود را بشویید. اگر دندان های شما تغییر رنگ داده باشند، در پی خمیر دندان سفید کننده یا محصولات مورد تایید انجمن دندانپزشکی باشید، یا با دندانپزشک خود صحبت کنید.
سلامت روده
مایع تیره و غلیظ تری که در ته برخی از ظروف سرکه جمع می شود، مادر نامیده میشود که از باکتری های تخمیر کننده و پسمانده های بی ضرر آنها تشکیل شده است. بیشتر برندها برای کشتن باکتری ها سرکه را قبل از بسته بندی گرم میکنند، اما مادر زمانی که یک بار هوا وارد محصول شود و درب ظرف باز شود، میتواند توسعه یابد.

برخی ها می گویند که مادر به سرکه کمک می کند تا فواید سلامتی بیشتری داشته باشد، زیرا باکتری های زنده به عنوان پروبیوتیک عمل می کنند، اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد.

هموروئید
آیا اندازهی سرکه سیب برای کسانی که در مقعد خود برآمدگی های دردناک و خارش داری دارند، خوب است؟ پزشکان می گویند نه. حتی اگر در کوتاه مدت احساس خوبی داشته باشد، سرکه می تواند پوست شما را بسوزاند و علائم شما را بدتر کند. حمام سیتز و دارو بهترین گزینه هستند. اگر نمی توانید سوزش را تسکین دهید، به پزشک خود مراجعه کنید.
محافظت از سلول ها
پلی فنول ها ترکیبات شیمیایی در میوه ها، سبزیجات، قهوه و شکلات هستند. آنها آنتی اکسیدان هایی هستند که سلول های شما را از آسیب های مرتبط با سرطان و سایر بیماری ها محافظت می کنند. هیچ دلیلی وجود ندارد که پلی فنول های موجود در سرکه سیب می توانند به همان اندازه مفید باشند، اما ما برای اطمینان نیاز به مطالعات بیشتری داریم.
فشار خون
دانشمندان می دانند که برای موش ها سرکه برای فشار خون بالا بسیار تاثیرگذار است. متأسفانه، آنها خیلی مطمئن نیستند که همین امر برای انسانها نیز صادق است یا خیر. این امکان وجود دارد، اما هیچ مدرکی برای تأیید آن وجود ندارد. منتظر تحقیقات بیشتر باشید.
کاهش اشتها
برخی افراد گفته اند هنگامی که سرکه با نان سفید برای صبحانه سرو میکنند، بعد از آن احساس سیری می کنند. اما زمانی که سرکه با خامه ای از گندم که از غلات پیچیده ای تهیه میشود که طول می کشد تا هضم شوند،اندکی فرق دارد، و احساس سیری مدت زیادی طول نمی کشد. بنابراین آن را فراموش کنید.
عفونت گوش
اگر چه برخی مطالعات نشان می دهند که سرکه رقیق شده (2٪) میتواند به عفونت گوش کمک کند، اما این محلول می تواند پوست متورم در آن قسمت را نیز تحریک کند. همچنین می تواند به موهای خاصی که در حلزون گوش وجود دارند آسیب برساند، حلزون گوش بخشی از گوش است که به شما کمک می کند صداها را بشنوید. آن را امتحان نکنید.

بیشتر بهتر نیست!

به طور معمول، 1-2 قاشق غذا خوری در روز اندازه زیادی برای نوشیدن سرکه است. شواهد کمی وجود دارند که نشان میدهند اندازه بیشتر می تواند بیشتر کمک کند و مصرف بیش از حد می تواند موجب مسائل معده، از بین رفتن مینای دندان ها و پایین آمدن سطوح پتاسیم شود.

همچنین سرکه می تواند بر روی برخی از داروها، از جمله قرص های آب (دیورتیک ها)، ملین ها و داروهای مربوط به بیماری های قلبی و دیابت تاثیر بگذارد. قبل از شروع مصرف سرکه، با پزشک یا داروساز صحبت کنید.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "سرکه سیب و خواص درمانی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکه سیب و خواص درمانی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید