ضرورت ورود به معاهده تحقیقات جنوبگان و پژوهش در قطب جنوب

به گزارش انجمن گیگابلاگ، بهروز ابطحی در یازدهمین نشست (مجازی) معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که امروز (سه شنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار گشت، گفت: ضرورت دارد تا با ورود به معاهده تحقیقات جنوبگان، به فعالیت پژوهشی در قطب جنوب بپردازیم.

ضرورت ورود به معاهده تحقیقات جنوبگان و پژوهش در قطب جنوب

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

ابطحی در این نشست ضمن اشاره به شباهت ها و تفاوت های فعالیت های بین المللی میان پژوهشگاه ها و دانشگاه ها، گفت: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از نظر فعالیت های بین المللی، علاوه بر وظایف پژوهشی وظایف حاکمیتی در نهادهای بین المللی دارد.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش بین المللی اقیانوس شناسی در شهریور ماه 1399 بود، شرح داد: در این همایش بین المللی که به صورت مجازی برگزار گشت 400 نفر از بیش از 15 کشور از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، شبه قاره هند، استرالیا، اقیانوسیه و کانادا شرکت داشتند.

ابطحی همچنین به برگزاری کارگاه هایی در حاشیه این همایش اشاره کرد و اضافه نمود: در این کارگاه ها افراد از بیش از 12 کشور حضور داشتند و 120 مقاله در این همایش ارائه شد که 70 مورد از آنها به صورت سخنرانی بود.

وی در سرانجام با اشاره به حوزه دیگر فعالیت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در دریای خزر، به برگزاری برنامه ای به مناسبت روز دریای خزر پرداخت و گفت: به نمایندگی از دولت فعالیت های خاصی در حوزه دریای خزر داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ضرورت ورود به معاهده تحقیقات جنوبگان و پژوهش در قطب جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ورود به معاهده تحقیقات جنوبگان و پژوهش در قطب جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید