طرز تهیه سالاد ماکارونی و پاستا در سریع ترین زمان

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سالاد ماکارونی و پاستا یکی از غذاهای محبوب است که ایرانی ها نیز علاقه بسیاری به آن دارند. اصالت پاستا به کشور ایتالیا برمی شود. اما در سراسر دنیا هواداران بسیاری دارد و دستور پخت های متفاوتی نیز برای آن وجود دارد. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به انواع پاستا، سالاد ماکارونی و سالاد پاستا بپردازیم. اگر شما نیز به این غذای مجذوب کننده علاقه دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی و پاستا در سریع ترین زمان

طرز پخت سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یک غذای حاضری محسوب می گردد. خیلی اوقات این سالاد را برای مجالس و جشن های تولد به عنوان پیش غذا درست می نمایند. سالاد ماکارونی بین افراد با گروه های سنی مختلف هواداران خاص خود را دارد. به همین علت همواره می تواند جزء برترین انتخاب ها به حساب آید. در ادامه این مطلب به طرز تهیه سالاد ماکارونی می پردازیم. اگر شما نیز قصد دارید این سالاد خوشمزه را برای اولین بار در خانه تهیه کنید، با ما تا آخر این آموزش همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی

  • ماکارونی
  • ذرت
  • خیارشور
  • نخود فرنگی
  • فلفل دلمه ای (اختیاری)
  • هویج
  • ذرت پخته شده
  • ژامبون
  • لیمو ترش
  • روغن مایع
  • سس مایونز
  • ادویه های لازم (نمک، فلفل، آویشن)

مراحل درست کردن سالاد ماکارونی

همانطور که اشاره شد سالاد ماکارونی جزء آن غذاهایی به شمار میرود که می توانید در زمان کوتاه آن را تهیه و سرو کنید. این غذا احتیاج به گرم شدن نیز ندارد و باید آن را به صورت سرد سرو کرد. برای درست کردن این سالاد پیچیدگی خاصی ندارد و می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه نموده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

  1. برای درست کردن سالاد ماکارونی یا همان سالاد پاستا ابتدا باید قابلمه ای را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به دمای جوش برسد.
  2. سپس به آن نمک و روغن و در ادامه ماکارونی ها را اضافه کنید. حال اجازه دهید پاستاها به خوبی پخته شوند.
  3. در همین زمان می توانید هویج، ژامبون، فلفل دلمه ای و خیار شور را به شکل نگینی خرد نموده و کنار بگذارید.
  4. در مرحله بعدی نوبت به آماده سازی سس سالاد پاستا می رسد. برای این کار سس مایونز را درون ظرف مناسبی ریخته و به آن لیمو ترش تازه، فلفل و نمک بیفزایید. سپس به خوبی هم بزنید تا یکدست گردد.
  5. حال ماکارونی را آبکش نموده و اجازه دهید آب آن به خوبی خارج گردد.
  6. در آخر نیز می توانید سس و موادی که آماده سازی آن را کمی پیشتر انجام دادید را به ماکارونی ها اضافه کنید و هم بزنید.
  7. سالاد پاستا را درون یخچال قرار دهید تا خنک گردد. پس از سرد شدن سالاد ماکارونی آماده سرو است.
  8. برای تزئین سالاد ماکارونی می توانید از گوجه گیلاسی و سبزیجات بهره ببرید.

این سالاد را می توانید همراه با غذاهای دیگر در مهمانی های خود سرو کنید. این سالاد همواره جزء پرطرفدارترین غذاهای مهمانی محسوب شده و زودتر از باقی غذاها تمام می گردد.

انواع پاستا به همراه سس های هیجان انگیز

پاستا انواع مختلفی دارد. البته پاستا را می توان از دو جهت دسته بندی کرد. دسته اول از نظر ظاهر تقسیم بندی می گردد. ماکارونی های فرمی و ماکارونی رشته ای زیر گروه این تقسیم بندی می شوند. توجه داشته باشید که برای درست کردن سالاد پاستا، باید از ماکارونی فرمی بهره ببرید. نوع دیگری از دسته بندی مربوط به زمانی می گردد که پاستا پخته شده است. شما می توانید از سس های مختلفی برای پاستا بهره ببرید. استفاده از سس های متفاوت باعث می گردد نام و مزه غذا به کلی تغییر کند.

در ادامه به معرفی معروف ترین و البته پرطرفدارترین انواع پاستا می پردازیم.

پاستای آل فردو

پاستای آلفردو یکی از محبوب ترین انواع پاستاست. سس آلفردو با قارچ، خامه، شیر و انواع ادویه تهیه می گردد. بعضی افراد در پاستای آلفردو سینه مرغ گریل شده نیز استفاده می نمایند. این پاستا امروزه در ایران نیز هواداران زیادی دارد و در منوی بیشتر کافه و رستوران ها دیده می گردد.

پاستای پستو

پاستای پستو با سس پستو درست می گردد. سس پستو نیز از مخلوط کردن روغن زیتون، گردو و ریحان تازه تهیه می گردد. این پاستای سبز رنگ یک غذای مقوی و خوشمزه برای افراد گیاهخوار است. البته در صورت تمایل می توانید در این پاستا نیز از مرغ بهره ببرید. روی این پاستا معمولاً با پنیر پارمسان رنده شده و گوجه گیلاسی تزئین می گردد.

پاستا بلونز

پاستای بلونز یکی دیگر از پاستاهای محبوب است که شباهت زیادی به ماکارونی ایرانی ها دارد. سس بلونز با گوجه فرنگی، رب گوجه و گوشت چرخ نموده درست می گردد. برای این پاستا نیز بهتر است از ماکارونی فرمی بهره ببرید. این پاستا نیز طعم خوبی دارد و به علت داشتن گوشت چرخ نموده به ذائقه ایرانی ها نزدیک تر است.

جمع بندی

همانطور که خواندید طرز تهیه سالاد پاستا یا همان سالاد ماکارونی بسیار ساده است و برای درست کردن آن نیز به زمان کمی احتیاج دارید. در صورت تمایل نیز می توانید مواد اولیه مورد احتیاج برای درست کردن پاستا و سالاد ماکارونی را از فروشگاه های انجمن گیگابلاگ تهیه و در زمان کوتاه در منزل تحویل بگیرید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه سالاد ماکارونی و پاستا در سریع ترین زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد ماکارونی و پاستا در سریع ترین زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید