عابدزاده با چهره ای که کمتر دیده اید ، میلیون ها دلار در فوتبال ایران گم شد !

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرنگاران ورزشی: ظاهر جالب اسطوره فوتبال ایران روی جلد روزنامه ها رفت

عابدزاده با چهره ای که کمتر دیده اید ، میلیون ها دلار در فوتبال ایران گم شد !

احمدرضا عابدزاده در سال 1369، به تیم استقلال تهران پیوست و وی در همین سال ازدواج کرد و به مقام قهرمانی لیگ فوتبال ایران رسید؛ عابدزاده در همان سال پیروز به کسب عنوان قهرمانی (با مهار سه ضربه پنالتی از او برابر کره شمالی در فینال) با تیم ملی فوتبال ایران در بازی های آسیایی 1990 پکن شد.

عابدزاده در سال 1370 پیروز به کسب قهرمانی جام باشگاه های آسیا با تیم استقلال شد و بعد از پیروزی استقلال در فینال مسابقات برابر لیائونینگ چین، کاندیدای بهترین دروازه بان آسیا شد و در همان سال پیروز به کسب قهرمانی جام باشگاه های تهران همراه استقلال شد.

احمدرضا عابدزاده سال 1372 به تیم سپاهان اصفهان و در سال 1373 به تیم پرسپولیس پیوست و تا آخر دوران بازیگری دراین تیم ماند وی در 78 بازی ملی شرکت نموده و مجموعاً 52 گل دریافت نموده است که از این جهت رکورد باقی گذاشت. وی در بازی های مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه یکی از ارکان پیروزیت تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی بود.

دوران احمدرضا عابدزاده در بازی های آسیایی 1990 پکن رخ داد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار سه ضربه پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند او در طول این مسابقات جمعاً 2 گل دریافت کرد که هر دو گل نیز از روی نقطه پنالتی وارد دروازه عابدزاده شد. در آن دوره از مسابقات علی پروین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود. پس از درخشش او در این مسابقات بود که عابدزاده عنوان عقاب آسیا لقب گرفت. عابدزاده در بازی های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال 98 فرانسه در بازی آخر در مقابل استرالیا که در شهر ملبورن و در حضور پرشمار تماشاگران استرالیایی برگزار گردید با درخشش فوق العاده در بسیاری از لحظات بازی یکی از ارکان اصلی صعود ایران به جام جهانی بود.

در نظرسنجی برنامه نود در سال 1388 وی به عنوان محبوب ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

به گزارش انجمن گیگابلاگ ورزشی ، احمدرضا عابدزاده هنوز محبوبیت فراوانی در بین مردم دارد. بازی های او فراموش نشدنی است و تا مدت ها در فکر همه باقی می ماند. روزنامه روز ورزش در اوایل دهه 80 تصویری از عابدزاده با موهای تراشیده منتشر کرد و نوشت او خانه نشین شده است. این روزنامه بعلاوه از گم شدن میلیون ها دلار پول های فوتبال ایران نوشت.

منبع: رکنا

به "عابدزاده با چهره ای که کمتر دیده اید ، میلیون ها دلار در فوتبال ایران گم شد !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدزاده با چهره ای که کمتر دیده اید ، میلیون ها دلار در فوتبال ایران گم شد !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید