معافیت برگشت ارز حاصل از صادرات عملیاتی گردد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، جلسه هم اندیشی فعالان مالی استان مازندران با حضور محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار گردید. رئیس اتاق ساری در این نشست گفت: محیط کسب وکار یکی از موضوعات جدی است که اگر به دقت موردتوجه قرار بگیرد، مسائل بسیار اندکی خواهیم داشت؛ اما به نظر می رسد این قانون را تنها بر روی کاغذ مصوب کردند درحالی که دولت بر پیگیری مصوبات تأکید دارد و علیرغم پیگیری هایی که صورت می گیرد و جلسات متعددی که برگزار می گردد؛ 50 درصد آن اجرایی شده اند و به 50 درصد دیگر توجه نکردند

معافیت برگشت ارز حاصل از صادرات عملیاتی گردد

عبداله مهاجر دارابی با بیان اینکه نظام بر شرایط کسب وکار و اجرای قوانین حساسیت نشان داده است؛ اما قوانین و مصوبات به درستی اجرا نمی گردد، اشاره ای هم به قوانین دست و پاگیر تأمین اجتماعی داشت و مطرح نمود که دلیلی ندارد این سازمان به هر راهی که شده سوژه گیر بیاورد تا فراوریکننده را تحت فشار بگذارد.

مهاجر دارابی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل بخش صادرات اشاره و با اعلام اینکه محصولات استراتژیکی مانند پرتقال، کیوی، مرغ و برنج در شرایط نامناسب صادراتی قرار دارند، گفت: سال گذشته 40 تا 50 هزار تن صادرات غیررسمی داشتیم؛ به این معنا که چون صادرات رسمی برای فراوریکننده صرفه مالی نداشته و خارج کردن پرتقال از مرز عراق و آستارا برای او صرفه داشته، ازاین رو به هر طریقی محصول را از استان خارج نموده است.

او ادامه داد: سال جاری این عدد صادرات از طریقی که توضیح داده شد، بیشتر از 2 برابر شده است به این استناد که نزدیک 115 هزار تن پرتقال و 110 هزار تن کیوی از استان خارج شده است.

رئیس اتاق ساری توضیح داد: مازندران ظرفیت فراوری 2.5 میلیون تن مرکبات را دارد که می تواند یک میلیون تن آن را صادر کند. هر سال وقتی به مهرماه می رسیم؛ کشاورز، استان، استانداری و دولت دغدغه دارند زیرا مسائل بازار خرید و صادرات مطرح است.

مهاجر دارابی پیشنهاد داد که معافیت برگشت ارز حاصل از صادرات - که حدود 200 میلیون دلار بیشتر نمی گردد - عملیاتی گردد زیرا به نظر می رسد از این طریق رقابت ما با دیگر کشورها در اتحادیه مالی اوراسیا بهتر صورت بگیرد.

او همچنین با بیان اینکه یکی از ظرفیت های اصلی مازندران برنج است، اعلام نمود: در حال حاضر، واردات برنج قطعاً بیشتر از میزان مصرف داخل است که باید مدیریت گردد، درخواست 4200 تومانی را حذف و ارز نیمایی را پرداخت کنیم تا با یاری به فراوریکننده و رقابتی شدن قیمت برنج از ضرر کشاورز جلوگیری گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "معافیت برگشت ارز حاصل از صادرات عملیاتی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت برگشت ارز حاصل از صادرات عملیاتی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید