معرفی شغل های 10 سال آینده ایران با عایدی بالا

به گزارش انجمن گیگابلاگ، در این مقاله به شما برترین شغل های 10 سال آینده ایران را معرفی می کنیم. با انتخاب این مشاغل می توانید با خیال راحت به بازار کار وارد شوید.

معرفی شغل های 10 سال آینده ایران با عایدی بالا

دنیای کار در حال تغییر است. با پیشرفت فناوری و ظهور صنایع تازه، شغل هایی که در گذشته رواج داشتند دیگر کاربرد چندانی نخواهند داشت. در این میان، کشور ما نیز از این تحولات بی نصیب نخواهد ماند. در این مقاله به آنالیز برترین شغل های 10 سال آینده ایران با عایدی بالا و بازار کار خوب خواهیم پرداخت. شغل هایی که احتیاجمند مهارت های تخصصی بالایی هستند و عایدی بسیار خوبی نیز در پی خواهند داشت. پس اگر جوانی هستید که قصد دارید آینده شغلی پر رونق داشته باشید، حتما این مطلب را تا سرانجام مطالعه کنید.

1- تعمیر لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی شغلی است که همیشه مورد احتیاج خواهد بود، چرا که امروزه بیشتر خانواده ها دارای انواع لوازم برقی هستند که گاهی احتیاج به تعمیر دارند. با پیشرفت تکنولوژی، لوازم خانگی پیچیده تر و هوشمند تری وارد بازار می گردد که احتیاجمند متخصصان ماهرتری خواهد بود. علاوه بر این، تعمیرکاران باید با تکنیک ها و ابزار آلات تازه آشنا شوند تا بتوانند لوازم خانگی تازه را تعمیر نمایند. بنابراین، این شغل تعمیرات لوازم خانگی همچنان کاربرد خواهد داشت و حتی تا ده سال آینده رونق بیشتری پیدا خواهد نمود.

فردی که می خواهد یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی گردد احتیاج به آموزش تعمیر لوازم خانگی دارد تا بتواند مهارت های لازم در زمینه تعمیرات لباسشویی، ظرفشویی، یخچال فریزر، ساید بای ساید، مایکروفر و سایر لوازم برقی را کسب کند و با دریافت مدرک فنی حرفه ای آغاز به فعالیت در این شغل کند.

2- نصب و تعمیرات پکیج

نصب و تعمیرات پکیج یکی از مشاغل مرتبط با تأسیسات ساختمان است که شامل نصب، راه اندازی و تعمیرات انواع پکیج های دیواری و زمینی می گردد. یکی از دلایل رونق این شغل در آینده، توسعه استفاده از پکیج به جای وسایل سنتی گرمایشی مانند بخاری، شومینه و شوفاژ در ساختمان ها و منازل است. تکنسین های تعمیر پکیج با استفاده از ابزار و تجهیزات مرتبط، اجزای مکانیکی و الکتریکی موجود در پکیج ها را عیب یابی نموده و قطعات معیوب را تعمیر و تعویض می نمایند.

3- مکانیک خودرو

مکانیک خودرو شغلی پر هوادار و مجذوب کننده است که آینده روشنی در ایران دارد. با توسعه صنعت خودرو سازی و افزایش تعداد خودرو ها، احتیاج به متخصصان ماهر در این زمینه روز به روز بیشتر می گردد. اگر علاقه مند به خودرو هستید، مکانیک خودرو می تواند شغلی پر عایدی و رضایت بخش برای شما باشد. مکانیک های خودرو با تسلط کافی بر روی تمام قطعات خودرو مانند موتور، دینام، جلوبندی، سیستم تعلیق، ترمز و غیره قادرند با یاری تجهیزات خود، مسائل متداول انواع اتومبیل ها را شناسایی نموده و رفع نمایند. در صورتی که می خواهید یک مکانیک خودرو حرفه ای شوید و به عایدی بالا برسید و تا سالیان سال بتوانید در این حرفه به صورت جدی فعالیت کنید، مقاله چگونه یک مکانیک خودرو حرفه ای شویم را بخوانید.

4- برق صنعتی و ساختمان

برق صنعتی و ساختمان یکی از مشاغل کلیدی و ضروری برای توسعه کشور است. با توسعه صنایع و افزایش ساخت واحد های مسکونی، تقاضا برای متخصصان برق به شدت افزایش پیدا خواهد نمود. افراد ماهر در این زمینه می توانند با انجام پروژه های مختلف عایدی های بالایی کسب نمایند. علاوه بر این، کار در زمینه برق صنعتی و ساختمان فرصت های شغلی متنوعی را در آینده فراهم می کند.

5- تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل یکی از مشاغل پر هوادار و عایدی زا در سال های اخیر بوده است. با توسعه روز افزون استفاده از گوشی های هوشمند، تعمیرات موبایل تبدیل به صنعتی پرسود شده است. اگر علاقه مند به کار با دستگاه های الکترونیکی هستید و مهارت فنی دارید، تعمیرات موبایل می تواند انتخابی عالی برای شما باشد. پس از کسب مهارت های تعمیر سخت افزار و نرم افزار موبایل، آینده ای روشن و پر از فرصت در انتظار شماست!

6- باطری سازی

باطری سازی یا برق خودرو یکی از مشاغل پرهوادار در میان افراد است که آینده ای بسیار روشن دارد. این شغل احتیاجمند مهارت و حوصله است تا بتوان انواع مسائل برقی خودرو را به درستی شناسایی و با دقت رفع کرد. با توسعه روز افزون خودرو ها در ایران، مسائل سیم کشی خودرو بیش تر شده و در نتیجه احتیاج به تکنسین برق خودرو افزایش پیدا نموده است. فردی که می خواهد به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کند و آینده شغلی خود را تضمین کند، احتیاج به آموزش برق خودرو به صورت تخصصی و کاملا عملی دارد. یا این کار تمامی مهارت های این شغل را یاد گرفته و سریعا وارد بازار کار می گردد.

7- برنامه نویسی اندروید و اپلیکیشن

با توسعه روز افزون استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها، برنامه نویسی اندروید و iOS تبدیل به یکی از مشاغل محبوب شده است. توسعه اپلیکیشن های موبایلی احتیاجمند متخصصان برنامه نویس است و پیش بینی می گردد با ادامه رشد صنعت موبایل، تقاضا برای برنامه نویسان اندروید و اپلیکیشن در آینده نیز افزایش یابد. می توان بدون سرمایه اولیه زیاد، با یادگیری مهارت های لازم، عایدی های بالایی در این حوزه کسب کرد. پس اگر علاقه مند به برنامه نویسی و موبایل هستید، توصیه می گردد حتماً این شغل پر هوادار را در نظر بگیرید.

8- هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان یکی از حوزه های نو ظهور و رو به رشد در صنعت ساختمان است. با پیشرفت فناوری های اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و اتوماسیون، انتظار می رود تقاضا برای هوشمند سازی ساختمان ها و منازل در آینده ای نزدیک به شدت افزایش یابد. شاغلان این حوزه می توانند با نصب و راه اندازی سیستم های هوشمند، خدمات پشتیبانی و نگهداری، عایدی های خوبی کسب نمایند. بنابراین فعالیت در زمینه هوشمند سازی ساختمان، چشم انداز شغلی بسیار خوبی در آینده خواهد داشت.

9- نصب و تعمیرات کولر گازی

نصب و تعمیرات کولر گازی از مشاغل فنی محبوب محسوب می گردد که آینده روشنی در ایران دارد. با گرم شدن هوا و افزایش احتیاج به تهویه و خنک سازی در ساختمان ها و منازل، استفاده از کولر های گازی رو به رجحان است. جایگزینی کولر گازی ها با کولر های آبی باعث شده است بازار کار این شغل پر رونق باشد. هم چنین، تنوع مدل ها و رو نمایی از برند های تازه کولر گازی با امکانات بیشتر، احتیاج به متخصصان نصب و تعمیر کولر گازی در آینده بیشتر خواهد شد.

10- تعمیر و طراحی برد های الکترونیکی

طراحی و تعمیر برد های الکترونیکی یکی از مشاغل کلیدی آینده خواهد بود. این شغل هنرمندانه، احتیاجمند دانش فنی عمیق و فکر خلاق است. طراحان و تعمیرکاران برد های الکترونیکی، مغز متفکر پشت بیشتر وسایل الکترونیکی هستند. آن ها با قرار دادن قطعات الکترونیکی به شکلی هوشمندانه روی برد، زندگی ما را آسان تر می نمایند. با پیشرفت فناوری و نفوذ هر چه بیشتر الکترونیک در زندگی، تقاضا برای متخصصان این حوزه روز به روز زیاد می گردد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، می توان نتیجه گرفت که آینده شغلی ایران طی یک دهه آینده شاهد تحولات اساسی خواهد بود. شغل هایی مانند تعمیرات لوازم خانگی، مکانیک خودرو، تعمیرات موبایل، تعمیر پکیچ و کولر گازی از جمله مشاغلی هستند که انتظار می رود آینده ای بسیار روشن داشته باشند. بنابراین توصیه می گردد جوانان علاقه مند و دارای استعداد، خود را برای ورود به این عرصه های شغلی نوین آماده نمایند تا بتوانند از فرصت های شغلی ایجاد شده در آینده بهره مند شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "معرفی شغل های 10 سال آینده ایران با عایدی بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شغل های 10 سال آینده ایران با عایدی بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید