مقامات سودان دست به دامان سازمان های بین المللی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مقامات سودان برای حمایت از آوارگان اتیوپی و هشدار درباره احتمال وقوع فاجعه انسانی، از سازمان های بین المللی خواستند هر چه سریع تر برای حمایت از آوارگان اقدام کنند.

مقامات سودان دست به دامان سازمان های بین المللی

به گزارش خبرگزاری انجمن گیگابلاگ، پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط در یادداشتی نوشت: در پی افزایش شمار زیادی از آوارگان که از درگیری ها در منطقه تیگرای اتیوپی به سودان فرار کردند، مقامات این کشور در خصوص فاجعه انسانی احتاقتصادی در شرق این کشور هشدار دادند و از جامعه بین المللی و سازمان های کمک رسان خواستند هر چه سریع تر برای کمک به آوارگان اتیوپی در استان های القضارف و کسلا مناطق هم مرز با منطقه تیگرای مداخله کنند.

سلیمان علی محمد موسی استاندار القضارف در کنفرانس خبری خود در خرطوم گفت: پاسخ مثبت جامعه بین المللی و سازمان های انسانی به کندی صورت می گیرد؛ بطوریکه در حد تعداد زیاد آوارگان یعنی بیش از 15 هزار آواره در این استان نیست و همه تلاش های میدانی از طریق حمایت های مردمی و دولتی اجرا شده است.

وی خواستار ایفای نقش جامعه بین المللی و سازمان های انسانی در حمایت از آوارگان شد، زیرا شمار آوارگان فراتر از امکانات اندک این استان است.

از سوی دیگر، عبدالله سلیمان کمیسر امور آوارگان سودان پیش از این اظهارداشت: هنگام بازدید از مناطق مرزی، حدود 25 هزار آواره اتیوپی از مرز های سودان گذشتند.

معاون کننده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: اولویت این نهاد، تأمین پناهگاه، غذا و آب پیش از انتقال آوراگان به مناطق دور از مرز ها به علل امنیتی است.

محمد موسی همچنین افزود: مقامات محلی حدود دو هزار و پانصد آواره را به اردوگاه ثابتی در منطقه ام راکوبه منتقل کردند و بیش از 13 هزار آواره از جمله نُه هزار کودک و دو هزار و هفتصد زن در اردوگاه موقت در منطقه الفشقه هم مرز با اتیوپی مستقر شدند.

به گفته استاندار القضارف، مقامات محلی شروع به برنامه ریزی برای ایجاد اردوگاه دائمی دیگری در منطقه الطنیدبه کردند، زیرا اردوگاه ام راکوبه ظرفیت پذیرش شمار زیاد مردمی که برای فرار از جنگ آواره می شوند، ندارد.

وی در خصوص تاثیر سرازیر شدن تعداد زیاد آوارگان بر اوضاع اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و خدماتی این استان و بازتاب های منفی آن بر مراکز محلی هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه به احتمال فراوان موج های بیشتری از آوارگان اتیوپی به این ایالت سرازیر شوند، افزود: از آنجا که سازمان های بین المللی به سرعت نیاز های مهم آوارگان را تأمین نکردند، این استان با همکاری با مراکز محلی، از ذخایر بهداشتی برای جلوگیری از وقوع فاجعه بهداشتی بهره می برد.

از سوی دیگر، عبدالباسط عبدالغنی مدیر اردوگاه ام راکوبه گفت: شمار بیشتری از آوارگان به این اردوگاه منتقل خواهند شد و پیش بینی می شود با ادامه جنگ در منطقه تیگرای، شمار بسیار زیادی وارد این اردوگاه شوند.

عبدالغنی از سازمان های بشردوستانه ملی خواست در پناه دادن به آوارگان مشارکت داشته باشند.

وی همچنین از مراکز محلی به سبب استقبال از آوارگان تشکر و قدردانی کرد.

بر اساس گزارش های پیشین، شمار آوارگانی که به سبب جنگ بین نیرو های دولت اتیوپی و نیرو های جبهه مردمی آزادی بخش تیگرای، وارد سودان شدند، به حدود 25 هزار تن می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مقامات سودان دست به دامان سازمان های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات سودان دست به دامان سازمان های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید