میانه رسیدن آتش نشانان قزوینی در حوادث کمتر از 5 دقیقه

به گزارش انجمن گیگابلاگ، مدیر عامل سازمان آتش مشانی قزوین گفت : میانه زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به حادثه در نیمه نخست سال جاری 4 دقیقه و 53 ثانیه بوده که در سطح استاندارد است.

میانه رسیدن آتش نشانان قزوینی در حوادث کمتر از 5 دقیقه

موسی خانی مدیر عامل سازمان آتش مشانی قزوین گفت : بر اساس استانداردهای جهانی میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به صحنه حادثه داخل شهری 3 تا 5 دقیقه برآورد شده که خوشبختانه در 6 ماهه ابتدای امسال، این مقدار برای شهر قزوین 4 دقیقه و 53 ثانیه بوده که در سطح استاندارد است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قزوین اضافه نمود : در حال حاضر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین دارای 230 نیروی انسانی عملیاتی و ستادی است که در ایستگاه های ثابت و سیار در حال خدمات رسانی هستند.

وی اضافه نمود: هم اکنون 9 ایستگاه آتش نشانی ثابت و 2 ایستگاه موقت در خیابان امام و مجموعه گردشگری فدک مشغول به فعالیت هستند که با افتتاح ایستگاه آتش نشانی ناحیه اندیشه طی هفته جاری، تعداد ایستگاه های خدمات رسان به 10 مورد افزایش می یابد.

رئیس سازمان آتش نشانی قزوین اعلام کرد: براساس استانداردهای جهانی هر 50 هزار نفر جمعیت شهری نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی می باشد که این استاندارد در قزوین رعایت شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به توسعه و وسعت شهرهای اطراف قزوین، صنعتی بودن این استان و قرارگیری در شاهراه مواصلاتی سایر استان ها، قطعا شاهد حوادث و اتفاقات بحرانی خواهیم بود بنابراین خودروها و تجهیزات آتش نشانی قزوین جوابگوی نیازهای این سازمان نیست.

موسی خانی اضافه نمود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بنابر اعلام نظر مدیریت بحران در سطح استان خدمات رسانی دارد چه بسا که بعضی از آتش نشانی های شهرهای همجوار از نظر نیروی انسانی و تجهیزات ظرفیت جوابگویی به بعضی حوادث را ندارد بنابراین بازنگری در تجهیزات و خودروهای به روز ضرورت دارد.

موسی خانی گفت: سه دستگاه از ماشین آلات آتش نشانی هنگام انجام ماموریت و تردد در معابر شهری طی اغتشاشات اخیر دچار خسارت جزیی شدند که مقدار کل خسارت ها در حال برآورد است و خوشبختانه از نظر نیروی انسانی هیچ صدمه ای نداشتیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین با اشاره به کاهش 60 درصدی فوتی های ناشی از گازگرفتگی شهر قزوین طی سال گذشته اعلام کرد: هرساله قبل از آغاز کامل فصل سرما آموزش هایی در رابطه با رعایت نکات ایمنی برای استفاده از وسایل گازسوز را در سطح مساجد شهری برگزار می کنیم.

موسی خانی تشریح کرد: استفاده از وسایل گازسوز مجاز، به کارگیری افراد کارشناس در سرویس کاری وسایل گازسوز از جمله مواردی است که باید به وسیله شهروندان قزوینی رعایت گردد و هیچگاه از لوازم گرمایشی غیراستاندارد و بدون دودکش توصیه نمی گردد.

وی ادامه داد: مهمترین اصل برای جلوگیری از بحران و حوادث؛ پیشگیری و آموزش است که خوشبختانه سازمان شهرداری قزوین توانسته 300 داوطلب فعال جذب کند که در حوزه آموزش از ظرفیت آن ها استفاده می گردد بعلاوه در مواقع حریق و بحرانی نیز گاهی به صورت داوطلبانه در عملیات ها حضور پیدا خواهند کرد.

انجمن گیگابلاگ قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "میانه رسیدن آتش نشانان قزوینی در حوادث کمتر از 5 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانه رسیدن آتش نشانان قزوینی در حوادث کمتر از 5 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید