نتایج تحقیق کمیسیون فدرال تجارت از ادغام شرکت های فناوری

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از آکسیوس، نتایج تحقیق از ارزش معاملات شرکت های عظیم فناوری که طی یک دهه به کمیسیون فدرال تجارت اعلام نشده بود، منتشر شده است. به همین دلیل لیندا خان رئیس این کمیسیون تلویحاً به تغییراتی در مورد تحقیقات این آژانس درباره فرایندهای ادغام شرکت ها اشاره نمود.

نتایج تحقیق کمیسیون فدرال تجارت از ادغام شرکت های فناوری

تحقیق کمیسیون فدرال تجارت 616 معامله با ارزش بیش از یک میلیون دلار را آنالیز کرد که بین 2010 تا 2019 میلادی اجرا شده و به مقامات آنتی تراست گزارش نشده بودند. این معاملات به وسیله آمازون، اپل، فیس بوک، گوگل و مایکروسافت اجرا شده بودند.

یافته های آنالیز نشان داد مبلغ بیش از 94 درصد قراردادها بیش از مقداری بوده که براساس قانون باید گزارش می شده است. 36 درصد تراکنش ها شامل مبلغ بدهی یا مسئولیت بوده است. بعلاوه در 77 درصد معاملات بندهایی به عدم رقابت اختصاص یافته بود.

خان در بیانیه ای بیان کرد این گزارش نشان دهنده شکاف هایی در قانون است که برای بستن قراردادهای خارج از نظارت قانونگذار از آنها استفاده می گردد.

به گفته مت استرولر مدیر تحقیقات در پروژه آزادی های مالی آمریکا در این باره می گوید: درصد بالای قراردادهای ادغام با بندهای غیررقابتی چالش برانگیز است. فعالیت های غیر رقابتی با هدف دستیابی به استعدادها و جلوگیری از رقابت آنها با شرکت انجام می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نتایج تحقیق کمیسیون فدرال تجارت از ادغام شرکت های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج تحقیق کمیسیون فدرال تجارت از ادغام شرکت های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید