نویسنده دنیا خدا و پژوهشگر گردش های کوپرنیک درگذشت

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از نیویورک تایمز، پروفسور گینگریچ که سال ها در هاروارد تدریس می کرد، در طول دهه های تدریس نجوم و تاریخ علم، گاهی برای سخنرانی هایش در کلاس درس، لباس دانشمندان لاتین زبان قرن شانزدهم را می پوشید یا نکته ای از فیزیک را با نمایشی به یاد ماندنی بیان می کرد.

نویسنده دنیا خدا و پژوهشگر گردش های کوپرنیک درگذشت

سرسختی پروفسور گینگریچ در پشتکار طولانی مدت او برای آنالیز نسخه های شش کتاب درباره گردش اجرام آسمانی کوپرنیک که اولین بار در سال 1543- سال درگذشت کوپرنیک- منتشر شد، معین بود. آن کتاب این تز را مطرح می کرد که زمین به دور خورشید می چرخد، چالشی عمیق برای دانش علمی و اعتقاد مذهبی در آن دوران. نویسنده آرتور کوستلر در سال 1959 ادعا نموده بود که کتاب کوپرنیک در زمان خود دیده نشده است و پروفسور گینگریچ تصمیم گرفت تا آنالیز کند که آیا این درست است یا خیر.

در سال 1970 او با نسخه ای از کتاب درباره گردش اجرام آسمانی روبرو شد که در کتابخانه رصدخانه سلطنتی در ادینبورگ به شدت حاشیه نویسی شده بود و نشان می داد که حداقل یک نفر آن را از نزدیک خوانده است و این سرآغاز کوشش او برای آنالیز نسخه های مختلف این کتاب بود.

سی سال و صدها هزار مایل بعد، پروفسور گینگریچ حدود 600 نسخه از درباره گردش اجرام آسمانی مربوط به دوران رنسانس را در سراسر دنیا آنالیز نموده بود و تصویری دقیق نه تنها از اندازه دقیق خواندن این اثر در زمان خود، بلکه بعلاوه از چگونگی توسعه و تکامل نظریه های آن ایجاد نموده بود. او همه این ها را در کتابی که هیچ کس نخواند: آنالیز گردش های نیکلاس کوپرنیک (2004) مستند کرد.

گینگریچ در طول زندگی حرفه ای خود اغلب در خصوص اعتقاد خود مبنی بر اینکه دین و علم، تضادی با هم ندارند، نوشت یا صحبت کرد. او این موضوع را در کتاب های دنیا خدا (2006) و سیاره خدا (2014) آنالیز کرد و معتقد بود که خالق فوق هوشمندی در فراسوی کیهان و درون آن وجود دارد.

پروفسور گینگریچ، استاد بازنشسته هاروارد و در رصدخانه اختر فیزیک اسمیتسونیان، ستاره شناس ارشد بازنشسته بود. علاوه بر کتاب هایش، مقالات بی شماری را در طول زندگی حرفه ای خود نوشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نویسنده دنیا خدا و پژوهشگر گردش های کوپرنیک درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده دنیا خدا و پژوهشگر گردش های کوپرنیک درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید