همه پرسی در کردستان عراق بر پایه سیاست های آمریکاست

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور خشکاندن ریشه تروریسم در غرب آسیا مراوداتی را با کشورهای منطقه شروع نموده است که این نوید را می دهد تا بدین وسیله منطقه حساس غرب آسیا روی آرامش را به خود ببیند.

همه پرسی در کردستان عراق بر پایه سیاست های آمریکاست

به گزارش گروه رسانه های انجمن گیگابلاگ، سردار سرتیپ سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت وگو با دفاع پرس، با اشاره به سفر عالی ترین مقام نظامی کشورمان به ترکیه گفت: جمهوری اسلامی ایران تا به امروز ثابت نموده است که به شدت با عوامل تروریسم و حامیان آن ها در منطقه مخالف است و با آنها مقابله می نماید، که این سفر نیز به همین دلیل صورت گرفت.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین کوشش می نماید تا با همکاری سایر کشورهای غرب آسیا به طور کلی ریشه های تروریسم را در منطقه بخشکاند؛ لذا مراوداتی را با کشورها شروع نموده است که این نوید را می دهد تا بدین وسیله منطقه حساس غرب آسیا روی آرامش را به خود ببیند.

سردار جزایری در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی تغییر رویکرد ترکیه نسبت به مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه و فاصله دریافت از مواضع گذشته، گفت: بدون تردید موفقیت هایی که دولت سوریه و عراق در مقابله با تروریسم داشتند و پیروزی هایی که این دو کشور در جنگ های نیابتی به دست آوردند، در شنیده شدن بهتر پیغام های صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شده است و به تعبیر دیگر برخی از کشورهای منطقه متوجه شدند که به وسیله اقدامات تروریستی و همکاری با آمریکایی ها در زمینه بسط ترویسم در منطقه، منافع کوچکی برای آن ها حاصل نخواهد شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره مقابله ایران با گروه های تروریستی گفت: بدون تردید ما مخالف حضور گروه های تروریستی در سایر کشورها و مناطق مرزی هستیم و همچون گذشته با آن ها برخورد خواهیم کرد.

وی در خاتمه در مورد برگزاری همه پرسی کردستان عراق و تاثیر آن بر کشورهای منطقه عنوان نمود: ما این همه پرسی را حرکتی در راستای سیاست های کلان آمریکا مبتنی بر تجزیه کشورهای منطقه می دانیم و بدون تردید با آن مخالف هستیم.

منبع: تسنیم

به "همه پرسی در کردستان عراق بر پایه سیاست های آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی در کردستان عراق بر پایه سیاست های آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید