ویژگی های ورق آهن خوب چیست؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، ورق های آهنی از آلیاژهای آهن هستند و در صنایع بسیار متنوعی استفاده می شوند. انواع مختلفی از ورق های آهنی وجود دارد. روش فراوری هریک فرق دارد و به یاری روش های نورد گرم و سرد فراوری می شوند.

ویژگی های ورق آهن خوب چیست؟

برای خرید ورقی که مطلوب است و کیفیت استانداردی دارد، حتما باید به بعضی نکات توجه کنید. باید بدانید که در هنگام خرید ورق مناسب برای هر زمینه از صنایع، در پی چه ویژگی هایی باشید. در واقع، ضروری است که با تعیینات ورقی خوب و استاندارد آشنایی داشته باشید و محصولات مناسب را انتخاب کنید.

انواع ورق آهن را می شناسید؟

ورق های آهن دارای انواع مختلفی هستند. در نورد آهن، فولاد در دمایی تعیین از میان غلتک هایی به ورق های مختلف تبدیل می گردد. ورق ها دارای جنس ها و ضخامت های مختلفی هستند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ورق روغنی؛
  • ورق سیاه؛
  • ورق رنگی؛
  • ورق شیروانی؛
  • و... .

قیمت ورق هم بنا به نوع آن فرق دارد. در هنگام خرید باید علاوه بر قیمت به ویژگی هایی هم دقت گردد. چه ویژگی هایی؟ در ادامه برایتان خواهیم گفت.

ویژگی های ورق آهن خوب چیست؟

ورق های آهنی دارای ویژگی هایی هستند. از جمله:

  • استحکام بالا؛
  • انعطاف پذیری مطلوب؛
  • سختی مناسب.

هریک از انواع ورق دارای سطح و میزانی از این ویژگی ها هستند. اگر می خواهید ببینید که ورق خوب چه ویژگی هایی دارد، باید در ابتدا تعیین کنید که خواستار استفاده از چه ورقی هستید. در واقع با تعیین شدن نوع ورق و کاربرد موردنظرتان است که می توانید به نتیجه گیری درباره ویژگی های محصولی باکیفیت و مطلوب برسید. برای نمونه، ورق گالوانیزه مناسب و مطلوب که از انواع ورق های فولادی است، به شرط داشتن سطحی صاف و فاقد چروک می تواند گزینه مناسبی برای خرید و استفاده درمناطق مرطوب باشد.

به طور کلی هم یکنواختی سطح ورق های آهنی مختلف و میزان زبربودن آنها بسیار مهم است. اگر زبری ورق یا یکنواختی سطح آن به میزان کافی نباشد، اصطکاکی که ورق در طول فرایندهای مختلف در هر پروژه صنعتی به وجود می آورد، باعث ایجاد مشکل در طول کار می گردد.

برای فراوری ورقی با سطح ایده آل و مناسب، احتیاج است که محصول کاملا صاف باشد. فرورفتگی و برآمدگی ورق های مطلوب و مناسب اندک هستند. یک دستی سطوح ورق ها عاملی مهم در بالابودن کیفیتشان است.

ورق خوب چه ورقی است؟

نگاهی به ویژگی های ورق فولادی داشتیم. حالا می خواهیم از ویژگی های دقیق تر ورقی خوب برای خرید بگوییم. در زمان خرید باید علاوه بر اینکه به قیمت نگاهی دارید، پرسش های زیر را هم از خود بپرسید. این پرسش ها تعیین می نمایند که باید چه ورقی بخرید. پس فقط این مهم نیست که قیمت روز ورق سیاه یا موارد دیگر چقدر است، بلکه باید درباره نکات دیگری هم دقت نظر به خرج بدهید.

  • ورق را در چه محلی و برای چه کاری استفاده می کنید؟
  • تعیینات و آنالیز دقیق ورق چیست؟
  • وزن و ضخامت ورق ها چقدر است؟
  • قیمت ورق ها چقدر است؟
  • برند فراورینماینده آن کدام است؟

پیش از خرید ورق های فولادی باید درباره این پرسش ها به نتیجه گیری برسید. در نظرگرفتن هر ورق و شناخت ویژگی های آن برای خرید بسیار مهم است. هر نوع از ورق خوب دارای تعیینات مخصوص به خود است. برای نمونه، در خرید هریک از ورق های زیر باید بدانید که نوع مطلوب و باکیفیت دارای ویژگی هایی به توضیح زیر است:

ورق روغنی

ویژگی های ورق آهن خوب چیست؟ ورق روغنی خوب باید در برابر فشار و تنش های فیزیکی مقاومت کند. ظاهر زیبا و یکدستی داشته باشد. ورق های روغنی را از شرکت های معتبر بازار بخرید.

ورق گالوانیزه

وزن، ضخامت و روش گالوانیزه کردن ورق های گالوانیزه بسیار مهم است. این ورق ها باید استانداردهای فراوری در این دو زمینه را به خوبی رعایت نموده باشند تا در پروژه ها و صنایع مختلف به راحتی و به طوری مفید مورد استفاده قرار بگیرند. خرید محصولات و مقاطع فولادی از شرکت های معتبر و نام آشنا تا حد زیادی می تواند عاملی برای تضمین کیفیت محصول خریداری شده باشد.

ورق سیاه

در خرید ورق سیاه هم باید به صاف و گونیابودن آن دقت کنید. ضروری است که به ابعاد دقیق ورق ها هم نگاهی داشته باشید تا محصولی متناسب با احتیاجتان بخرید.

توجه به قیمت ورق ها را از قلم نیاندازید

باید بدانید که قیمت ورق ها همواره از مهم ترین نکات در خرید بوده است. قیمت محصولات فولادی و فلزی تحت تأثیر موارد مختلفی است. نوسانات ارزی، تصمیم گیری های خرد و کلان مالی از جمله عواملی هستند که باعث می شوند قیمت ورق های فولادی در مسیری باثبات تعیین نشوند. برای خرید ورق های فولادی باید همواره نگاهی به بازار داشته باشید و ببینید که اوضاع از چه قرار است. در این میان، احتیاج به پایگاه هایی برای رصد مداوم بازار وجود دارد. پایگاه هایی که اطلاعاتی درست و دقیق درباره قیمت ها در اختیارتان قرار می دهند. اما چه پایگاه هایی؟ چنین مراجعی برای آنالیز و استعلام قیمت ها وجود دارد؟

آیرومارت، مرجعی معتبر برای استعلام قیمت آنلاین انواع ورق آهنی

برای خرید انواع مقاطع فولادی از جمله ورق ها باید به منابع قابل اعتمادی برای آگاهی از قیمت مراجعه کنید. برای مثال، اگر استعلام قیمت ورق شیروانی دارید، احتیاج است، بدانید که قیمت ورق شیروانی چقدر است و با دانستن نرخ ها در بازار دست به برنامه ریزی و خرید بزنید. شناخت مرجعی به روز و دقیق برای استعلام گیری قیمت ها از احتیاجهای اصلی بازار فولاد و فلزات است.

شرکت آیرومارت (پیشرو صنعت نفت آسیا) از جمله مراجعی است که بسیاری از مشتریان بازار مقاطع فولادی مختلف از جمله انواع ورق ها برای رصد بازار و استعلام قیمت ها به آن اعتماد می نمایند. این شرکت اطلاعات را به طور دقیق، درست و به روز در اختیار کاربران قرار می دهد. راه های ارتباطی با آن هم به این صورت است:

  • با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرید.
  • به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.

با مراجعه به وبسایت آیرومارت می توانید از قیمت ها باخبر شوید و ضمناً، تحلیلی از نوسان نرخ ها در بازار را هم ببینید. این شرکت در مورد تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی مختلف هم فعالیت می نماید. برای خرید انواع ورق می توانید روی این نام خوش سابقه حسابی حساب کنید. با وجود شرکت هایی که در قالب پایگاهی قابل اعتماد در زمینه اطلاع رسانی قیمت ها و تأمین محصولات فعالیت می نمایند، برنامه ریزی دست اندرکاران پروژه های ساخت وساز و صنایع مختلف ساده تر پیش می رود.

منبع: همشهری آنلاین

به "ویژگی های ورق آهن خوب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های ورق آهن خوب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید