پرطرفدارترین رنگ خودرو در ایران کدام رنگ است؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، بنابر مطالعات و گزارش های جهانی، رنگ سفید محبوب ترین رنگ بین خریداران خودرو است. تقریبا 35 درصد از خریداران ماشین های نو، رنگ سفید را انتخاب می نمایند.

پرطرفدارترین رنگ خودرو در ایران کدام رنگ است؟

رنگ ماشین همان چیزی است که ما اولین بار از زیبایی یک ماشین می بینیم. امروزه رنگ ماشین بسیار تفاوت داره و طیف ها و رنگ های خیره نماینده ای برای ماشین ها استفاده می گردد. وقتی خودرو را خریداری می کنید، چیزی که شما را تحت تأثیر قرار می دهد رنگ خودرو است، رنگ خودرو علاوه بر زیبایی خودرو در قیمت خودرو نیز بسیار موثر است. امروزه رنگ ماشین بسیار تفاوت دارد و طیف ها و رنگ های خیره نماینده ای برای ماشین ها استفاده می گردد.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته، رنگ خودرو عامل مهمی در افت قیمت بیش تر یا کم تر خودرو ها در طول زمان محسوب می گردد. عامل های زیادی در افت قیمت خودرو تأثیرگذارند که هر کدام در مدت زمان خاصی باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال قبل از خرید باید کلاس خودرو مد نظر باشد؛ چراکه تقریباً در هر دوره ای از صنعت خودروسازی، یک کلاس متقاضی بیش تری دارد.

یا در زمان استفاده از خودرو، باید نیم نگاهی به کارکرد کلی و کیلومترشمار داشت. همانطور که ذکر شد، فاکتور های زیادی در کاهش قیمت و ارزش یک خودرو در طول زمان دخالت دارند؛ یکی از این فاکتور ها که کم وبیش توجهی به آن نمی گردد، رنگ بدنه خودرو است.

رنگ های محبوب خودرو

بنابر مطالعات و گزارش های جهانی، رنگ سفید محبوب ترین رنگ بین خریداران خودرو است. تقریبا 35 درصد از خریداران ماشین های نو، رنگ سفید را انتخاب می نمایند.

رنگ مشکی نیز از رنگ های پرطرفدار بین علاقه مندان به خودرو است؛ بنابراین طبیعی است که تنوع رنگ خودرو ها در خیابان چندان زیاد نباشد و بیشتر خودرو های سفید و مشکی را در خیابان ببینیم تا آبی و سبز و طلایی. رنگ خاکستری و نقره ای هم علاقه مندان زیادی دارد، چون احتمال بروز تصادف در خودرو هایی با این رنگ به علت بازتاب خوب نور، پایین است.

پر طرفدارترین رنگ خودرو

البته در سال های اخیر خریداران به سمت استفاده از بیش از یک رنگ در بدنه خودرو تمایل دارند و ترجیح می دهند با استفاده از روکش های مات، دو رنگ و… تنوع بیشتری به ظاهر خودرو خود بدهند. رنگ های آبی مایل به خاکستری و سبز هم از دیگر رنگ های پرطرفدار بین ماشین بازان است. بیشترین تنوع رنگ در خودرو های اسپرت دیده می گردد.

یعنی هرچه خودرو اسپرت تر باشد، احتمالا رنگ های عجیب و غیرمتعارف تری هم خواهند داشت. رنگ های قرمز، آبی و نارنجی بیشترین انتخاب صاحبان خودرو های اسپرت هستند.

تنوع رنگ خودرو در ایران

خودرو در ایران یک کالای سرمایه ای است؛ بنابراین کسانی که اقدام به خرید خودرو می نمایند، فروش راحت خودرو را نسبت به سلیقه خود در اولویت قرار می دهند. بسیاری از ایرانی ها ترجیح می دهند رنگ های متعارف و معمولی مثل سفید، مشکی و خاکستری را برای خودرو خود انتخاب نمایند تا بتوانند به راحتی آن را بفروشند.

از سوی دیگر به علت آنکه استفاده از رنگ های خاص برای خودرو احتیاجمند تکنولوژی بالا و نگهداری بیشتر است، قیمت نهایی خودرو های رنگی بیش از خودرو های سفید و مشکی است. به همین علت ایرانی ها ترجیح می دهند خودروی با قیمت کمتر داشته باشند و سراغ رنگ های دیگر خودرو نروند.

پیکان نارنجی

پیکان به عنوان اولین خودرو ملی در سال 1346 وارد بازار شد. آن موقع و حتی سال های بعد آنقدر طرفدارن پیکان زیاد شد که هنوز هم گاهی در خیابان ها آن را می بینیم. از آنجایی که پیکان، نماد فراوری ملی بود، به عنوان خودروی رسمی تاکسیرانی هم انتخاب شد با این تفاوت که پیکان هایی که به عنوان تاکسی در شهر تردد می کردند نارنجی رنگ بودند. گرچه در سال های اخیر رنگ تاکسی ها تغییر نموده، اما همچنان اولین تاکسی های رسمی ایران با رنگ نارنجی در خاطرات ثبت شدند.

تاکسی های زرد و سبز

تاکسی های نارنجی در طول زمان رفته رفته از دور خارج شدند و کم کم به تاریخ پیوستند. انواع پراید، پژو، سمند و… وارد چرخه تاکسیرانی شدند و رنگ نارنجی جای خودش را به زرد داد. حالا رنگ زرد برای بسیاری از ما به معنی تاکسی است. از سال 1385، رنگ سبز هم به رنگ تاکسی ها افزوده شد. البته تاکسی های سبز رنگ زیر نظر شرکت های خصوصی فعالیت می نمایند.

نیسان آبی

نیسان آبی یا نیسان جونیور یکی از شناخته ترین خودرو های ایران است که نه تنها لطیفه های بسیاری پیرامونش ساخته شده، حتی سریالی هم درباره آن ساخته شده است. امروزه، نیسان آبی یکی از مهم ترین خودرو های باری است. گرچه سایپا، شرکت سازنده نیسان آبی، این خودرو را در رنگ های دیگری مثل سبز فسفری، زرد و سفید هم به بازار عرضه کرد، اما به طرز عجیبی این خودرو ها فروش نرفتند. گویا نیسان جونیور اگر آبی نباشد اصلا ماشین نیست!

مایلر

کامیون مایلر، داستانی مشابه داستان نیسان آبی داشت. سایپا دیزل این خودرو را به رنگ نارنجی فراوری کرد. سایپا دیزل سعی کرد 1921 را به رنگ سبز لجنی، زرد و سفید فراوری کند، اما این خودرو هم سرنوشت غم انگیزی مانند نیسان آبی داشت و تنها رنگ نارنجی با استقبال روبرو شد. تنها رنگی که در طیف رنگ های سفید، سبز و زرد استقبال شد، رنگ یشمی بود.

رنگ موردعلاقه غالب ایرانی ها

شاید جالب باشد بدانید رنگ سفید، رنگ موردعلاقه غالب ایرانی ها برای خودرو است و علت پرطرفدار بودن آن هم این است که مردم اعتقاد دارند رنگ سفید به مراقبت کمتری احتیاج دارد. هم کثیفی و گرد و خاک را کمتر نشان می دهد و هم خط و خش ها در ظاهر خودروی سفید کمتر نمایان می گردد.

در حالی که روی خودرو های مشکی، نوک مدادی و سرمه ای، خط و خش، قری و گرد و خاک بیشتر دیده می گردد. از طرفی رنگ های تیره، نور آفتاب را بیشتر جذب می نمایند و همین امر باعث می گردد در فصل های گرم، داخل اتاق خودرو به شدت داغ گردد.

این روز ها تمایل مردم کشورمان به خرید خودرو های سفید، باعث شده خودروسازان بخش اعظم محصولات خود را با این رنگ فراوری نمایند. مثلاً در سال های اخیر حدود 60 درصد از فراوری خودروی پراید و L 90 به رنگ سفید بوده و از هر هزار خودروی پژو 206 و پژو 207 که فراوری می گردد، حدود نیمی شان سفید است، این در حالی است که در سال های اولیه فراوری پژو 206 در ایران، پرفروش ترین رنگ آن نقره ای بود.

منبع: دلگرم

منبع: فرادید

به "پرطرفدارترین رنگ خودرو در ایران کدام رنگ است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین رنگ خودرو در ایران کدام رنگ است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید