چه زمانی پاییز به منطقه شما می رسد؟ جالب است که در مورد همین خزان شدن برگ ها در آمریکا نقشه ایجاد کرده اند!

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تنها چند هفته تا پاییز به جای مانده ، به این معنی که برگ های سبز رنگی رفته رفته به رنگ های گرم نارنجی، زرد و قرمز در می آیند، تغییر خواهند کرد و جالب است بدانید که بر این اساس در ژامریکا نقشه های تعاملی ایجاد شده کهبه شهروندان آمریکایی کمک می کنند تا در زمان اوج گونه گونی رنگ های بزرگ های درختان از هر ناحیه بازدید کنند و هیچ چیز را به شانس و اقبال واگذار نکنند!

چه زمانی پاییز به منطقه شما می رسد؟ جالب است که در مورد همین خزان شدن برگ ها در آمریکا نقشه ایجاد کرده اند!

اگرچه شاخ و برگ های پاییزی راه خود را در سراسر کشور باز خواهند کرد، نیوانگلند به دلیل نمایش سالانه معروفیت دارد و نقشه پیش بینی می کند که 10 اکتبر بهترین زمان برای دیدن آن خواهد بود - این نقطه اوجی برای استان های نیویورک، نیوجرسی و دریاچه بزرگ است.

استان های غرب میانه از 24 اکتبر شاهد رنگ های پاییزی خواهند بود، اما آن هایی که در جنوب هستند باید تا 7 نوامبر صبر کنند.

با این حال، در 21 نوامبر، تنها منطقه ها جنوبی تگزاس و فلوریدا میزبان شکوه شاخ و برگ ها خواهند بود، در حالی که برگ ها در همین زمان در بقیه منطقه ها ایالات متحده یا قهوه ای هستند یا از درختان افتاده اند.

اما این نقشه تعامل چطور کار می کند؟

نقشه پیش بینی کننده از یک الگوریتم پیچیده استفاده می کند که بیش از 37 هزار قطعه اطلاعات را محاسبه می کند تا به طور دقیق زمان اوج خزان در سطح یک منطقه یا شهر پیش بینی کند.

مسلم است که این نقشه 100 درصد دقیق نیست، اما ابزاری است که از طریق افراد مشتاق برگ ریزان برای برنامه ریزی سفر های سالانه خود برای دیدن رنگ های دیدنی در سراسر کشور استفاده می شود.

آنگوتی به DIYPhotography گفت که این ایده در سال 2013 زمانی که بازدیدکنندگان کوه های اسموکی پرسیدند از او پرسیدند که برگ ها چه زمانی شروع به تغییر می کنند به وجود آمد.

او ادامه داد: با الهام از این سوالات، ما اولین نسخه از نقشه برگ های پاییزی را ساختیم و به طور مداوم هر سال آن را ارتقا داده ایم.

رنگ سبز در نقشه، درختانی را نشان می دهد که هنوز تغییر رنگ نداده اند و قهوه ای بیش از اوج تغییر رنگ قابل مشاهده است، اما دو سایه قرمز نشان دهنده نزدیک به اوج و اوج است.

با این حال، داده ها نشان داده اند که تغییرات آب و هوایی در ایالات متحده و سایر بخش های جهان باعث شروع پاییز در اوایل پاییز شده است.

در شمال مین، جایی که شرایط اوج معمولاً در اواخر سپتامبر فرا می رسد، جنگل بانان کمتر از 70 درصد تغییر رنگ و ریزش میانه برگ را در سال 2021 گزارش کردند.

دلیل اینکه تغییرات آب و هوایی می تواند برای شاخ و برگ های پاییزی بد باشد، تا حدودی با زیست شناسی گیاهان مرتبط است.

وقتی پاییز فرا می رسد و طول روز و دما کاهش می یابد، کلروفیل در برگ تجزیه می شود و این باعث می شود رنگ سبز خود را از دست بدهد.

رنگ سبز جای خود را به زرد، قرمز و نارنجی می دهد که نمایش های دراماتیک پاییزی را ایجاد می کند.

تابستان های خشک می تواند درختان را تحت فشار قرار دهد و باعث شود که برگ های آن ها به کلی رنگ پاییزی را از دست بدهند، و امسال ایالات متحده و بخش هایی از جهان گرفتار خشکسالی شدید شده اند.

پل شابرگ، فیزیولوژیست گیاهی در تحقیقاتی مشترک با خدمات جنگلی ایالات متحده مستقر در برلینگتون، ورمونت، در سال 2021 شرکت کرده و به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر تغییرات آب و هوایی خشکسالی قابل توجه ایجاد کند، به این معنی است که درختان دچار خشکی شوند، برگ های خود را زودتر رها می کنند و نمای تغییر رنگ تدریجی ایجاد نمی شود.

اما چرا اصلا برگ ها می افتد؟

برگ ها به عنوان راهی برای درختان برای محافظت از خود در طول دما های خشن و یخبندان تغییر می کنند.

اگر برگ های خود را از دست نمی دادند، پوشش گیاهی در ماه های زمستان یخ می زد و در نهایت به درخت آسیب می رساند و حتی از بین می رفت.

درخت با بستن آهسته رگبرگ هایی که آب و مواد مغذی را به برگ ها و از آن ها می برد، با لایه ای از سلول های تازه که در پایه ساقه برگ تشکیل می شوند، شروع می کند و از اندام ها و بدن درخت محافظت می کند. سپس جریان آب و مواد مغذی به برگ متوقف می شود و باعث می شود برگ بمیرد و بیفتد.

اندی برونینگ، معلم بورنموث که نویسنده کتاب Compound Interest است، توضیح می دهد که ترکیبات - کلروفیل، کاروتنوئید ها، فلاونوئید ها - در تمام طول سال در برگ ها وجود دارند، اما در این زمان از سال بیشتر قابل توجه هستند.

کلروفیل ترکیب شیمیایی است که مسئول رنگ سبز بیشتر برگ ها است.

این ماده شیمیایی در کلروپلاست ها در سلول های برگ نگهداری می شود و یک عنصر ضروری در فتوسنتز است که در آن گیاهان از انرژی خورشید برای تبدیل دی اکسید کربن و آب به قند استفاده می کنند.

گیاهان برای تولید کلروفیل به دمای گرم و نور خورشید نیاز دارند، بنابراین با شروع پاییز و نزدیک شدن شب ها، تولید کلروفیل کند می شود و مقادیر موجود ترکیبات شیمیایی در برگ ها تجزیه می شود.

در نتیجه سایر ترکیبات موجود در برگ ها بیشتر می شوند، مانند کاروتنوئید ها و فلاونوئید ها که تغییر رنگ ایجاد می کنند.

ترکیبات رنگارنگ شاخ و برگ های پاییزی

سبز: کلروفیل به گیاهان رنگ سبز می دهد.

در بیشتر اوقات سال غالب است، اما زمانی که نور کمتری در طول روز وجود دارد، کمتر تولید می شود.

زرد: کاروتنوئید ها و فلاونوئید ها همیشه در برگ ها وجود دارند، اما در پاییز ظاهر می شوند و برگ ها را زرد می کنند. یکی از نمونه های کاروتنوئید لوتئین است که زرده تخم مرغ را زرد می کند.

نارنجی: کاروتنوئید ها به رنگ نارنجی کمک می کنند. بتاکاروتن یکی از رایج ترین کاروتنوئید ها در گیاهان است و مسئول رنگ نارنجی هویج است.

قرمز: سنتز آنتوسیانین با شروع پاییز شروع می شود و رنگ های قرمز و سرخابی را در برگ ها ایجاد می کند.

منبع: یک پزشک

به "چه زمانی پاییز به منطقه شما می رسد؟ جالب است که در مورد همین خزان شدن برگ ها در آمریکا نقشه ایجاد کرده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی پاییز به منطقه شما می رسد؟ جالب است که در مورد همین خزان شدن برگ ها در آمریکا نقشه ایجاد کرده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید