چگونه بدون برق از اینترنت استفاده کنیم؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، با شروع گرما در کشور، شاهد موجی زا قطعی های برق در سراسر کشور بودیم. قطعی هایی که برخی روزها دو الی سه بار و هر بار یک تا دو ساعت و بیشتر بودند و حسابی همه را گرفتار و کلافه کردند.

چگونه بدون برق از اینترنت استفاده کنیم؟

قطعی برق منجر به قطعی اینترنت می شود. هم مودم از کار می افتد و هم دکل های BTS موبایل شرکت های اپراتور موبایل و هم تجهیزات نصب شده در مراکز مخابراتی و همه این ها یعنی یک دانش آموز، یک دانش جو، یک فریلنسر، یک کارمند و یک کاربر نمی تواند از اینترنت استفاده کند؛ آن هم برای چندین ساعت!

تصور کنید وسط امتحانات دانش آموزان، برق قطع شود و اتصال اینترنت از بین برود یا تصور کنید وسط کلاس های آنلاین دانشجویان، برق قطع شود و اینترنت دانشجو یا استاد بپرد.

تصور کنید در خانه نشسته اید و باید تا یک ساعت دیگر پروژه بسیار مهمی را تحویل دهید ولی ناگهان برق خانه قطع می شود و دیگر به اینترنت دسترسی ندارید. اینترنت موبایل هم کار نمی کند؛ چون برق دکل های موبایل منطقه هم قطع شده است.

و هزاران کار مهم و حساس دیگر که این روزها وابسته به اینترنت است و قطعی برق عملا مساوی با قطعی اینترنت است.

شاید اگر این قطعی های برق هفته ای یک بار بود یا اینکه روزی یک بار و آن هم برای مدت کوتاهی اتفاق می افتاد؛ باز هم جای نگرانی زیادی نداشت ولی در برخی منطقه ها شاهد بودیم روزی سه بار و هر بار 2 ساعت برق رفته است.

و تازه هنوز در فصل بهار هستیم و تابستان گرم امسال از راه نرسیده است. قابل پیش بینی که در روزها و هفته های آینده شاهد افزایش قطعی های برق باشیم و این هشدار جدی است به کاربرانی که اینترنت از جان شان مهم تر است!

بنابراین، منطقی است که از امروز به فکر ترفندها و راه کارهایی باشیم که مانع از قطعی اینترنت با برق رفتگی شوند. صحبت از یک بار و دو بار یا چند روز نیست؛ شاید سه ماه درگیر قطعی برق باشیم و این آسیب های جدی به زندگی و کسب وکار ما بزند.

در حالی که برخی از ترفندها مانند استفاده از پاوربانک یا اینترنت موبایل به فکر ما در هنگام رفتن برق می رسد؛ ما در ادامه 5 راه کار یا ترفند ویژه و کاملا کاربردی و عملی را پیشنهاد می کنیم:

1- یک مودم 4G باتری دار خریداری کنید

مودم های 4G LTE در ده رده قرار می گیرند: با باتری و بدون باتری. عمدتا مودم های همراه و جیبی باتری دار هستند و مودم های رومیزی بدون باتری ولی در برخی نمونه ها داریم که کاملا برعکس باشد. مثلا مودم نزتک 99DX یک مودم رومیزی است ولی باتری هم می خورد.

خوب، خرید یک مودم دارای باتری چه مزایایی دارد؟ ساده ترین مزیت آن، استفاده از اینترنت بدون نیاز به برق شهری است. هر مودم همراه می تواند از 3 الی 8 ساعت شارژ باتری داشته باشد. کافی است در زمانی که برق هست؛ کاملا مودم را شارژ کرده و زمانی که برق می رود؛ با آن به اینترنت وصل شوید و برای خودتان یک هات اسپات راه اندازی کنید.

مزیت دوم مودم همراه دارای باتری این است که اگر دکل مخابراتی ایرانسل قطع باشد؛ می توانید سیم کارت همراه اول یا رایتل را روی آن انداخته و به اینترنت وصل شوید. اگر دکل همراه اول قطع باشد؛ دوباره سیم کارت ایرانسل یا رایتل را استفاده می کنید.

مزیت سوم، داشتن وای فای و اینترنت پرسرعت برای استفاده چند دستگاه است. مودم های همراه و 4G این قابلیت را دارند که با راه اندازی وای فای، چندین دستگاه به آن ها وصل شوند.

پیشنهاد می شود در کنار اینترنت ثابت یا اینترنت موبایل، حتما مودم دارای باتری هم خریداری کنید.

2- یک پاوربانک مودم روتر خریداری کنید

برخی پاوربانک های بازار قابلیت مودم 4G دارند و برعکس برخی از مودم های 4G قابلیت پاوربانکی دارند. برای مثال می توان به مودم های و اشاره کرد که به ترتیب باتری 5 و 6 هزار میلی آمپرساعتی داشته و می توانند چندین ساعت به شما شارژ بدهند تا دستگاه های دیگر را هم شارژ کنید یا از اینترنت استفاده کنید.

مودم و هم دو پاوربانک مودم معروف دیگر بازار هستند. روتر پاوربانک TripMate Titan هم یکی از بهترین روترهای مسافرتی با قابلیت پاور بانکی است.

شما با خرید یک مودم پاوربانک دو هدف را با یک تیر زده اید. زمانی که برق قطع می شود؛ اگر اینترنت ندارید؛ به اینترنت همراه وصل می شوید و اگر شارژ ندارید؛ مثلا گوشی شما شارژ ندارد یا مودم دیگر شما شارژ ندارد؛ می توانید از قابلیت پاوربانکی این دستگاه استفاده کنید..

3- یوپی اس دسکتاپ خریداری کنید

دستگاه های باتری و یوپی اس فقط برای شرکت های بزرگ، تجهیزات شبکه و بانک ها نیستند. ما در بازار انواع یوپی اس های خانگی و دسکتاپ داریم که در مقدار های کوچک و مناسب برای قرار دادن روی میز ساخته شدند و در زمان قطعی برق می توانند چندین دستگاه شما را شارژ نگه دارند و برق رسانی کنند تا دوباره شبکه برق شهری وصل شود.

به طور مثال، یوپی اس هفت پریزی است و طوری ساخته شده است که به راحتی روی میز قرار می گیرد و می توانید دستگاه های مختلف را به آن وصل کنید.

این دستگاه یک درگاه USB با توان تغذیه 1.5 آمپری دارد تا بتوان حتا اسمارت فون ها و دستگاه های بسیار کوچک را هم شارژ و به برق پشتیبان متصل کرد. با خرید این دستگاه؛ به راحتی می توان در صورت رفتن برق؛ مودم و روتر را به باتری متصل کرد تا وای فای از دست نرود. شرکت APC انواع دیگری از دستگاه های یوپی اس رومیزی را ارائه کرده است.

4- اینترنت افزونه بسازید

در هنگام قطعی برق، هرچقدر انعطاف پذیری شما بالاتر باشد و گزینه های مختلفی برای اتصال به اینترنت داشته باشید؛ پیروز تر خواهید بود.

اگر فردی هستید که اینترنت برای شما حیاتی است یا کسب وکارتان به شدت وابسته به اینترنت است؛ افزونگی بسازید. یعنی 2 الی 3 نوع اینترنت برای خودتان تدارک ببینید.

یک اینترنت ثابت ADSL یا VDSL یا FTTH داشته باشید که اینترنت اصلی شما باشد؛ یک مودم همراه یا اینترنت موبایل هم در کنار خود قرار دهید. در اینترنت موبایل، چندین سیم کارت از اپراتورهای مختلف داشته باشید تا اگر آنتن های یک اپراتور قطع باشد؛ بتوانید با تعویض سیم کارت به اپراتور بعدی وصل شوید.

در کنار این ها می توانید یک مودم TD-LTE هم داشته باشید تا اگر هر دو اینترنت بالا کار نکردند؛ بتوانید به سرویس اینترنت TDD وصل شوید.

در شرکت حتما یک مودم رومیزی 4G LTE تهیه کنید تا وقتی برق شرکت رفت و اینترنت ثابت در دسترس نبود؛ برای کارهای ضروری بتوانید سریعا با لپ تاپ به مودم روتر رومیزی 4G وصل شوید یا سوئیچ شرکت را به مودم روتر وصل کنید.

هر چقدر بتوانید گزینه های اینترنت بیشتری دور خود بچینید؛ احتمال دور شدن از اینترنت کمتر می شود.

5- گوشی موبایل یا لپ تاپ خود را روتر و هات اسپات کنید

احتمالا ساده ترین گزینه ای است که هنگام قطعی برق در دسترس دارید. سریعا گوشی موبایل را به اینترنت وصل کرده و هات اسپات آن را روشن کنید تا دیگران به اینترنت موبایل وصل شوند.

نه تنها گوشی بلکه یک لپ تاپ سیم کارتی یا لپ تاپی که به مودم وصل است را هم می توانید یک روتر بی سیم کنید. حتی می توانید روتر های قابل حمل و مسافرتی خریداری کنید و به مودم وصل کنید تا یک هات اسپات سراسری داشته باشید.

در زیر چند آموزش مورد نیاز شما برای تبدیل گوشی های موبایل به هات اسپات را آوردیم:

همه چیز هات اسپات روی آیفون: چگونه گوشی را به یک منبع اینترنت تبدیل کنیم؟

منبع: شبکه چی

به "چگونه بدون برق از اینترنت استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه بدون برق از اینترنت استفاده کنیم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بدون برق از اینترنت استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید