کاخ الیزه: شرط بازگشت آمریکا به برجام، پایبندی ایران است!

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از اسپوتنیک، رسانه ها روز سه شنبه به نقل از یک مقام کاخ الیزه گزارش دادند چنانچه ایران خواستار بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای 2015 باشد، باید از هرگونه اقدام تحریک آمیز (!) دست بردارد و تعهدات خود مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به مرحله اجرا گذارد.

کاخ الیزه: شرط بازگشت آمریکا به برجام، پایبندی ایران است!

این در حالی است که به رغم پایبندی کامل ایران به برجام که بارها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تأیید نهاده شد، دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ در هشتم ماه مه 2018 از این توافق چندجانبه خارج شد و با طرح اتهام های واهی علیه تهران تحریم های پیش تر لغو شده را مجدداً برقرار کرد.

اکنون مقامات دولت فرانسه با چشم پوشی از عهدشکنی آشکار طرف های غربی برجام بویژه آمریکا، شرط بازگشت واشنگتن به این توافق را پایبندی کامل ایران به تعهدات خود مندرج در برجام می دانند؛ بدون آنکه کوچک ترین تضمینی برای پایبندی طرف آمریکایی به این توافق ارائه نمایند.

این مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه در اظهارات خود مدعی شد که چنانچه آنها [مقامات ایران] نسبت به مذاکرات جدی بوده و خواستار مشارکت مجدد تمام طرف های برجام باشند، باید نخست از [اقدامات] تحریک آمیز خود دست برداشته و سپس آنچه که الزامی است را رعایت نمایند.

از سوی دیگر، حسن روحانی رئیس جمهور ایران هفته گذشته توضیح داد که در صورت بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام، تهران به تعهدات خود مندرج در این توافق هسته ای عمل خواهد نمود.

شایان ذکر است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا در نشستی که برای تأیید صلاحیت وی در مجلس سنا برگزار گردید، به صراحت بیان کرد که دولت جدید ایالات متحده درصدد گنجاندن برنامه موشکی ایران در دامنه شمول برجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاخ الیزه: شرط بازگشت آمریکا به برجام، پایبندی ایران است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ الیزه: شرط بازگشت آمریکا به برجام، پایبندی ایران است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید