کرونا، تهدیدی برای بچه ها

به گزارش انجمن گیگابلاگ، رییس بیمارستان بچه ها امیرکلای بابل گفت: خانواده ها هوشیار باشند که بچه ها از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می شوند.

کرونا، تهدیدی برای بچه ها

به گزارش خبرنگار از ، دکتر حسن محمودی رییس بیمارستان بچه ها امیرکلای بابل با بیان اینکه خانواده ها هوشیار باشند که بچه ها از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می شوند، گفت: هر چند بچه ها خیلی کمتر از بزرگسالان به ویروس کرونا مبتلا می شوند، اما خانواده ها نباید از این خطر غافل شوند و نکات بهداشتی را همانند افراد بزرگسال برای بچه ها رعایت کنند.

او اضافه کرد: بچه های که به ویروس کرونا مبتلا می شوند کمتر از بزرگسالان علامت شدید پیدا می کنند، اما در مجموع ویروس در کمین بچه ها هم واقع شده است.

رییس بیمارستان بچه ها امیرکلای بابل گفت: ویروس کرونا برای بچه های که بیماری هایی همانند سرطان، نقص ایمنی، پیوندَشده ها، متابولیک، کلیوی آسم و دیگر بیماری زمینه ای را داشته باشند، پرخطر محسوب می شود.

او اضافه کرد: در شرایط فعلی خانه نشینی و دوری از حضور در تجمعات و دید و بازدید های نوروزی بهترین گزینه برای در امان ماندن خانواده ها و بچه ها به شمار می آید.

رییس بیمارستان بچه ها امیرکلای بابل با بیان اینکه تا زمانی که خطر برطرف نشده است، فاصله فیریکی (حداقل یک و نیم متر) حتی در منزل رعایت شود، گفت:، چون در داخل ماشین این فاصله فیزیکی رعایت نمی شود از مسافرت حتی داخل شهر تا آنجا که ممکن است پرهیز کنند و اگر ناچار بودند حتما از ماسک استفاده کنند، چون افراد ناقل ممکن است بدون علامت باشند و وقتی فاصله بین افراد کم می شود امکان سرایت بیشتر است.

دکتر محمودی اضافه کرد: خوشبختانه برخی از خانواده ها به صورت دقیق و حرفه ای نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت می کنند و انتظار ما این است که این خانواده ها برای بستگان و دیگر دوستان خود این فرهنگ سازی را داشته باشند.

او گفت: همه همکاران ما که در خط مقدم این بحران قرار دارند در خدمت مردم هستند و از مردم تقاضا داریم با جدی دریافت خطر، با رعایت دستورات بهداشتی، کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه شکسته شود و کشور به روال عادی برشود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرونا، تهدیدی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، تهدیدی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید