7 روش تمیز کردن انواع لوستر برنزی، برنجی، چوبی، کریستال و &amphellip

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تمیز کردن انواع لوستر یکی از بخش های مهم خانه تکانی است که نه تنها روی درخشش بیشتر لوسترها مؤثر است، بلکه به نورانی تر شدن فضای خانه و زیباتر به نظر رسیدن لوستر نیز یاری زیادی می نماید. هر چند روش تمیز کردن لوستر با توجه به جنس آن فرق دارد، اما به هر حال نکات و قوانین کلی وجود دارد که برای تمیز کردن همه لوسترها یکسان است. معمولاً استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن لوستر مناسب نیست و درخشندگی آن را از بین ببرد و رنگ لوستر شما را سیاه و کدر کند. اما برترین ترفندهای تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن آن چیست؟ آیا چیزی در خصوص نحوه برق انداختن لوستر کریستال یا برق انداختن لوسترهای برنجی، سرامیکی و چوبی می دانید؟ در این مقاله می توانید با روش تمیز کردن انواع لوستر آشنا شوید.

7 روش تمیز کردن انواع لوستر برنزی، برنجی، چوبی، کریستال و &amphellip

تمیز کردن انواع لوستر

برای تمیز کردن انواع لوستر معمولاً از روش های مختلفی استفاده می گردد. تمیز کردن بعضی لوسترها بسیار راحت تر است و بعضی دیگر باید با دقت و توجه بیشتری تمیز شوند. در ادامه می توانید با روش های مؤثر برای تمیز کردن لوستر از جنس های مختلف آشنا شوید.

1- تمیز کردن لوستر سرامیکی و شیشه ای

اگر لوستر شما از جنس شیشه و سرامیک ساخته شده است، تمیز کردن آن از هر نوع لوستر دیگری راحت تر است. برای تمیز کردن انواع لوستر شیشه ای و سرامیکی شما به یک پارچه میکروفیبر مرطوب احتیاج دارید.

ابتدا جریان برق را قطع کنید. سپس از نردبان بالا بروید و با یاری پارچه مرطوب آغاز به تمیز کردن لوستر کنید. در صورتی که لکه های سختی روی لوستر ایجاد شده می توانید از اسپری شیشه پاک کن رقیق شده با آب بهره ببرید. از قلم نیاندازید بعد از پاک کردن لوستر، حتماً آن را با پارچه خشک کنید.

می توانید و انواع را از به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

2- نحوه تمیز کردن لوستر کریستال

تمیز کردن لوستر کریستال به خصوص به خاطر درخشش و زیبایی خیره نماینده ای که دارد، اهمیت زیادی دارد. کدر شدن لوسترهای کریستالی تا حد زیادی جلوه و زیبایی این لوسترها را کاهش می دهد، از همین رو لوسترهای کریستالی باید به طور مرتب و به روشی درست تمیز شوند.

برای تمیز کردن لوستر کریستالی چند روش وجود دارد. در صورت امکان می توانید کریستال های لوستر را جدا کنید و آن ها را با استفاده از مقداری مایع ظرفشویی رقیق شده بشویید. سپس کریستال ها را با پارچه خشک کنید و سر جای خود قرار دهید. برای تهیه انواع می توانید همین حالا به صورت حضوری و غیرحضوری از فروشگاه های خرید کنید.

راه چاره بعدی این است که کریستال ها را جدا کنید و برای چند دقیقه در ترکیب آب و سرکه قرار دهید تا کاملاً درخشان و براق شوند. بعد از تمیز کردن کریستال ها یک پارچه میکروفیبر مرطوب بردارید و به آرامی بدنه لوستر را نیز تمیز کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله بدون جدا کردن قطعات به صورت مرحله به مرحله را مطالعه کنید.

از قلم نیاندازید که برای تمیز کردن لوستر کریستال به هیچ عنوان نباید از مواد شوینده قوی و یا برس های زبر بهره ببرید. برای تهیه می توانید خرید خود را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های انجام دهید.

3- تمیز کردن لوستر برنجی

برخلاف لوسترهای شیشه ای و کریستالی، تمیز کردن لوسترهای برنجی معمولاً کمی چالش برانگیزتر است. برای تمیز کردن این لوستر نباید از مواد شوینده و اسپری های تمیز نماینده بهره ببرید. در صورتی که لوستر برنجی شما با کریستال تزیین شده است، می توانید کریستال ها را از لوستر جدا کنید و از طریق مقداری مایع ظرفشویی رقیق شده بشویید.

برای تمیز کردن بدنه لوستر نیز بهتر است تنها از یکپارچه میکروفیبر مرطوب بهره ببرید. در صورت امکان می توانید برای برق انداختن این لوسترها از تمیز نماینده های مخصوص برنج نیز بهره ببرید.

4- لوسترهای پارچه ای و کاغذی

اگر لوستر شما از جنس پارچه و کاغذ است، پس حتماً متوجه شده اید که چقدر راحت گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب می نماید. برترین روش برای تمیز کردن لوسترهای پارچه ای و کاغذی این است که یک پارچه مرطوب را از قیمت بالا تا پایین لوستر بکشید و گرد و خاک را از طرف لوستر تمیز کنید.

5- روش تمیز کردن لوستر چوبی

برای تمیز کردن لوستر چوبی بهتر است از برس های گردگیر نرم بهره ببرید. در صورتی که روی لوستر خاک زیادی نشسته است، می توانید به آرامی با یک پارچه که رطوبت بسیار کمی دارد، سطح لوستر را تمیز کنید.

از قلم نیاندازید که خیس کردن لوسترهای چوبی موجب آسیب تماشا به آن می گردد، بنابراین برای تمیز کردن این لوسترها به هیچ عنوان از پارچه خیس و تمیز نماینده های شیمیایی استفاده نکنید.

6- تمیز کردن لوستر طلایی

برای تمیز کردن انواع لوسترهای طلایی بهتر است فکر استفاده از اسپری های تمیز نماینده را از سرتان بیرون کنید. زیرا این کار موجب آسیب تماشا رنگ لوستر می گردد. از برترین ترفندهای تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن آن این است که با یاری یک پارچه مرطوب به آرامی سطح لوستر را تمیز کنید.

درنهایت بعد از این که لوستر را تمیز کردید، حتماً سطح آن را با یک پارچه دیگر خشک کنید.

7- تمیز کردن لوسترهای برنزی

اگر لوستر شما از جنس برنز است، برترین روش برای تمیز کردن لوستر برنز استفاده از ترکیب الکل، آب و صابون است. برای این کار باید 1 قاشق غذاخوری الکل را با 1 لیتر آب و مقداری صابون ترکیب کنید. سپس این ترکیب را داخل یک شیشه اسپری دار بریزید و لکه های روی لوستر برنزی را با آن رفع کنید.

از قلم نیاندازید بعد از تمیز کردن لوستر برنزی با این مواد حتماً لوستر را با پارچه میکروفیبر خشک کنید. می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انواع لوستر کلاسیک و مدرن

نکاتی که باید در خصوص تمیز کردن انواع لوستر بدانید

*برای تمیز کردن انواع لوستر بهتر است از مواد تمیز نماینده حاوی آمونیاک استفاده نکنید. زیرا این محلول ها پوشش ها و جلادهنده های سطح لوستر را از بین می برند و رنگ آن را کدر می نمایند.

*یکی از ترفندهای تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن این است که لوستر را در زمان تمیز کردن ثابت نگه دارید. هیچ گاه نباید در زمان پاک کردن لوستر آن را بچرخانید، این کار خطر سقوط لوستر را افزایش می دهد.

*قبل از تمیز کردن انواع لوستر ابتدا برق ساختمان را به طور کامل قطع کنید و بعد آغاز به تمیز کردن لوسترها کنید.

*از قلم نیاندازید بعد از تمیز کردن انواع لوستر حتماً چراغ های لوستر را نیز جدا کنید و پاک کنید و دوباره روی لوستر نصب کنید.

*قبل از جدا کردن لامپ های لوستر ابتدا چند دقیقه صبر کنید تا کاملاً سرد شوند و بعد به آن ها دست بزنید.

*به منظور جلوگیری از ریختن خاک و آلودگی روی سطح زمین بهتر است قبل از تمیز کردن انواع لوستر یک پارچه ضخیم زیر لوستر پهن کنید.

*برای تمیز کردن لوستر با آب ولرم و سرکه باید ترکیبی از یک سوم سرکه و دو سوم آب تهیه کنید. سپس با استفاده از این ترکیب کریستال های لوستر را تمیز کنید تا براق شوند.

*یکی دیگر از ترفندهای تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن استفاده از دستکش پنبه ای است. برای این کار می توانید دستکش پنبه ای به دست کنید و مقداری شیشه پاک کن روی آن بزنید. سپس با دست کریستال های لوستر را تمیز کنید.

*برای تهیه اسپری تمیز نماینده لوستر بدون احتیاج به دستمال می توانید محلولی از 1/4 آمونیاک و 3/4 آب مقطر یا آب داغ و مقداری صابون تهیه کنید. سپس آن را داخل شیشه اسپری دار بریزید و از این ترکیب برای تمیز کردن لوسترهای شیشه ای یا کریستال های لوستر بهره ببرید. در نهایت مقداری آب روی لوستر اسپری کنید تا خاک و آلودگی روی لوستر روی زمین سرازیر گردد.

*برای شستن لوستر با بخارشوی می توانید دستگاه را روی دمای پایین تنظیم کنید و سپس کریستال های لوستر را با بخار تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که این روش برای تمیز کردن لوسترهای برنزی و طلایی مناسب نیست.

سوالات متداول

هر چند وقت یک بار باید لوسترهای کریستالی را تمیز کنیم؟

از آن جایی که نشستن خاک روی لوسترهای کریستالی جلوه آن ها را از بین می برد، بهتر است هر 2 تا 3 ماه یک بار کریستال های لوستر را جدا کنید بشویید و بدنه لوستر را نیز با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

آیا می توان برای تمیز کردن لوستر از سرکه استفاده کرد؟

اگر لوستر شما از جنس سرامیک، شیشه و کریستال است، می توانید 1 قسمت سرکه و 3 قسمت آب گرم را با هم ترکیب کنید و آن را داخل شیشه اسپری دار بریزید. سپس از این اسپری برای تمیز کردن بدنه و آویزهای لوستر بهره ببرید.

روش تمیز کردن لوستر با لیمو ترش چگونه است؟

برای تمیز کردن لوستر با لیمو ترش می توانید یک برس کوچک یا مسواک را به لیمو ترش آغشته کنید و سپس به یاری آن درزها و لکه های روی لوستر را از بین ببرید.

دلیل سیاه شدن لوستر برنجی چیست؟

کثیف شدن لوستر و بعلاوه استفاده از مواد تمیز نماینده شیمیایی برای پاک کردن لوستر موجب سیاه شدن آن می گردد. به خاطر داشته باشید که اگر جنس لوستر برنج و آبکاری آن مناسب نباشد و کیفیت پایینی داشته باشد، زودتر سیاه می گردد.

منابع: repairprepare، destinationlighting

منبع: افق کوروش

به "7 روش تمیز کردن انواع لوستر برنزی، برنجی، چوبی، کریستال و &amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش تمیز کردن انواع لوستر برنزی، برنجی، چوبی، کریستال و &amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید