اختصاص بودجه ویژه برای موزه بم

به گزارش انجمن گیگابلاگ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سال جاری اعتبار موزه ها به وسیله مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد و با توجه به اولویت موزه بم حتما اعتبار اضافه تری نسبت به آنچه مصوبه ویژه بودجه 1402 است، در نظر می گیریم.

اختصاص بودجه ویژه برای موزه بم

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سیدعزت الله ضرغامی شامگاه چهارم مهرماه در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی بم در جمع انجمن گیگابلاگ اظهار کرد: موزه ها جزء اولویت های کاری ما هستند و سال جاری نیز اعتبار موزه ها به وسیله مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد و با توجه به اولویت موزه بم حتماً اعتبار اضافه تری نسبت به آنچه مصوبه ویژه بودجه 1402 است، در نظر می گیریم.

وی اضافه نمود: بم از نظر وزارتخانه جایگاه ویژه ای دارد و از آنجا که مردم جهان بم را می شناسند و نسبت به ظرفیت عظیمی که در اینجا وجود دارد، وزارت میراث فرهنگی این مجموعه را ویژه می بیند.

ضرغامی به بازسازی ارگ بم بعد از زلزله اشاره نمود و اضافه نمود: بعد از زلزله بازسازی ارگ با توجه به تخریب بعضی مکان های آن بسیار فوق العاده بازسازی شده که می تواند جایگاه ویژه ای در حوزه ماموریت های وزارتخانه ما داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: درحوزه گردشگری و صنایع دستی بعضی کارهای هنرمندان به نمایش گذاشته شده بود که با اولویت مسائل بم را پیگیری می کنم.

وی درباره عرصه و حریم ابنیه تاریخی گفت: براساس قوانینی که در کشور تصویب شده، حفظ جایگاه میراث فرهنگی وظیفه ملی است که برعهده همه است و باید در خصوص حریم ها اظهار نظر صورت بگیرد تا بعضی مسائل حل شوند.

ضرغامی اضافه نمود: ممکن است در خصوص حریم ها نکات و اظهارنظرهایی صورت گیرد که می تواند این حریم ها تغییر کند تا بعضی مسائل دیگر مردم حل گردد.

به گفته وی، نگاه به حریم ابنیه تاریخی و تجدیدنظر و واقعی کردن حریم ابنیه، از جمله سیاست ها و راهبردهایی است که در وزارتخانه دنبال می گردد.

وزیر میراث فرهنگی بیان نمود: زمانی که ساخت و سازی در عرصه صورت می گیرد بسیار سخت می گردد درباره آن تصمیم گرفت اما در حریم می گردد با یک نگاه واقعی تر بعضی مسائل را حل کرد .

وی بیان نمود: مشکل و درخواست های مردم شهرستان بم در دستور ویژه قرار می گیرد و با تشکیل کارگروه آخرین آنالیز های لازم را انجام خواهیم داد تا همراه با استفاده از ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری در بم، مسائل مردم نیز حل شوند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای ارگ تاریخی و سایر بناهای تاریخی بم اعتبار ویژه ای علاوه بر اعتبارات رسمی که در قانون بودجه برای بم دیده شده، در نظر گرفته و اضافه می کنم.

منبع: دنیای سفر

به "اختصاص بودجه ویژه برای موزه بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه ویژه برای موزه بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید