جاهای دیدنی مجارستان ؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری مجارستان

به گزارش انجمن گیگابلاگ، از سفرهای خوش قیمت و مناسب که انتخاب آن می تواند برایتان مجذوب کننده باشد، سفر به مجارستاناست. کشوری اروپایی که در سال های اخیر میزبان گردشگران بسیاری بوده است و آثار تاریخی و بناهای فرهنگی آن افراد زیادی را به خود سمت خود می کشاند. بنابراین، شما با سفر به آن جا می توانید با تاریخ و فرهنگ این کشور اروپایی آشنا شوید.

جاهای دیدنی مجارستان ؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری مجارستان

در این مطلب از انجمن گیگابلاگ در خصوص جاهای تماشای مجارستان صحبت می کنیم؛ جاذبه های گردشگری که باعث می گردد گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود بکشاند. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با برترین جاهای تماشای مجارستان

جاهای تماشای مجارستان تنها محدود به چند گزینه نیست؛ اما برایتان چند مورد از زیباترین آن ها را نام می بریم تا جاذبه های تماشای مجارستان را بیشتر بشناسید و هنگام سفر به آنجا بتوانید لحظات شاد و خوشی را برای خود رقم بزنید.

حمام آب گرم سیچینی

بوداپست که مرکز مجارستان است، پر از زیبایی است؛ اما به علت چشمه های آب گرمی که دارد به شهر اسپا و آب گرم معروف شده است. شهری که حمام های قدیمی و سنتی دارد و برخی از آن ها روباز هستند و معماری خاص و منحصربه فرد خودشان را دارند. حمام آب گرم سیچینی نیز یکی از این تماشای ها است که پیشنهاد می کنیم در صورت حظور در این کشور اروپایی، رفتن به آن را از قلم نیاندازید.

خانه اپرای مجارستان

برای تماشا برترین اجراهای موسیقی به خانه اپرای مجارستان در بوداپست سر بزنید. این ساختمان زیبا هر ساله پذیرای افراد مختلف از جاهای فرق دارد که برای تماشا جشنواره های موسیقی به آن جا می آیند؛ تماشای اپرا در سطح بالا و کاملاً حرفه ای و کنسرت های مختلف از دلایل حضور گردشگران در بوداپست است. گرچه خانه اپرای بوداپست یک بنای قدیمی است؛ اما در سال های 2017 و 2018 بازسازی و بازسازی شد.

ساختمان مجلس

ساختمان مجلس در این کشور یکی دیگر از تماشای های این کشور است که در سال 1902 در میدان لایوش کُشوت بوداپست و کنار رودخانه دانوب ساخته شد. این ساختمان علاوه بر اهمیت سیاسی، معماری منحصربه فردی هم دارد؛ این محل، بزرگ ترین و مرتفع ترین بنای مجارستان با ارتفاع 96 متر است. ساختمان مجلس، تنها با مصالح موجود در این کشور و به دست افراد ماهر مجاری ساخته شد. سازندگان آن را به سبک گوتیک ساختند.

قلعه ماهی گیر

یکی از مکان های توریستی مجارستان که هنگام سفرتان به بوداپست می توانید از آن تماشا کنید، قلعه ای است که برای ماهی گیران آماده شده بود تا آن ها با مستقر شدن در آن از شهر دفاع نمایند. ارگ ماهی گیر در بخش غربی شهر یعنی در قسمت بودا واقع شده است. بازدید از این دژ، رایگان است و بعد از حضورتان می توانید رود دانوب و ساختمان مجلس را از منظره آن ببینید. این مکان راه پله هایی دارد که هدف طراحی آن رسیدن ماهی گیران به میدان ماهی این شهر بود. شما می توانید عکس های زیبایی از این محل برای خودتان به عنوان یادگار ثبت کنید.

قلعه بودا

بودا یا قصر سلطنتی، مکانی است که پادشاهان شهر در آن زندگی می کردند و هم اکنون در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. این قلعه در قرن 13 با کاربری پِست ساخته شد، ولی به مرور زمان تخریب شد؛ به همین علت در قرن هجدهم بازسازی و تغییراتی در آن ایجاد شد.

این قلعه از جاهای توریستی مجارستان است که معماری آن ترکیبی از قرون وسطی، باروک، نئوباروک و مدرنیسم است. در این ساختمان، کتابخانه و گالری ملی کشور هم واقع شده است. یک موزه تاریخی و هنری هم در آن برپا است که آثار هنرمندان محلی در آن به نمایش درآمده است.

کلیسای باسیلیکا سنت استفان

در امتداد خیابان مجلس، کلیسای باسیلیکا واقع شده است که اولین پادشاهان مجارستان در آن زندگی می کردند و به نام پادشاه استفان معروف شد. این ساختمان هم 96 متر ارتفاع دارد و همراه با ساختمان مجلس، بلندترین بناهای شهر هستند. با این اقدام، قصد داشتند توازن میان کلیسا و دولت را نشان دهند. شما می توانید به طور رایگان از آن تماشا کنید؛ اما با پرداخت ورودی، رفتن به گنبد مرکزی آن آزاد است و به صورت 360 درجه شهر را خواهید دید.

میدان قهرمانان (دلاوران)

این میدان در انتهای خیابان آندراسی ساخته شده و از جاهای تماشای مجارستان است. این میدان، محل دفن تعدادی سرباز گمنام است و در آن، مجسمه چند قهرمان مانند 7 رئیس قبیله و رهبران دیگر تاریخی ساخته و گذاشته شده است. این مکان تاریخی بوداپست هم در لیست یونسکو به ثبت رسیده است.

بازار بزرگ سرپوشیده

بازار سرپوشیده شهر از جاذبه های گردشگری مجارستان است که می توان فرهنگ مردم این کشور را در آن دید. بازار، 3 طبقه است که در طبقه اول آن انواع خوراکی مانند گوشت و ماهی، ادویه هایی مانند پاپریکا و نوشیدنی های مختلف پیدا می کنید. در طبقه های دیگر هم غذاهای محلی آن منطقه، صنایع دستی افراد و آثار هنری شان را می توانید ببینید و اگر مایل بودید به عنوان سوغاتی خریداری کنید. این بازار در تمام روزهای هفته به جز یک شنبه ها باز است و بازار قدیمی این شهر به شمار میرود.

پل زنجیر

بوداپست شهری است که رود دانوب آن را به دو بخش تقسیم نموده است؛ بودا و پِست. پل زنجیر هم از مکان های تماشای مجارستان است که این دو بخش را به هم وصل می نماید. در دو طرف این پل، مجسمه شیر قرار گرفته و اولین پل سنگی این کشور به شمار میرود که اهمیت فراوانی هم در تاریخ مجارستان دارد؛ این پل در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد؛ اما در جنگ دنیای دوم، آلمانی ها آن را منفجر و تخریب کردند. بعد از این ماجرا، از نو تعمیر و بازسازی شد.

جمع بندی

شما با سر زدن به مکان هایی که در این مطلب به معرفی آن ها پرداختیم، می توانید ضمن بازدید از زیبایی های تاریخی و جاذبه های گردشگری مجارستان، لحظات به یادماندنی را نیز برای خود ثبت کنید. از دیگر جاهای تماشای مجارستان می توان به دریاچه هویز، خیابان آندراشی، قلعه وایداهونیاد، پارک ملی و پارک مومنتو و دریاچه بالاتون نام برد.

انجمن گیگابلاگ موسسه ای است که در زمینه مهاجرت و مسائل حقوقی مربوط به آن در حال فعالیت است. می توانید پیش از سفر به مجارستان و سایر کشورها، برای دریافت ویزا مجارستان و وقت سفارت مجارستان سایر خدمات مهاجرت، با مشاوران انجمن گیگابلاگ تماس بگیرید تا به طور رایگان شما را هدایت نمایند.

منبع: پارسیس

به "جاهای دیدنی مجارستان ؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی مجارستان ؛ معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید