مقرون به صرفه ترین مودم های VDSL بازار ایران

به گزارش انجمن گیگابلاگ، در حالی که مقرون به صرفه ترین مودم های ADSL/VDSL برندهای معروفی مانند تی پی لینک و دی لینک قیمتی حدود 1 میلیون تومان دارند و اگر بخواهید یک مودم VDSL دو بانده خریداری کنید؛ باید در حدود 2 میلیون تومان هزینه کنید؛ اما همچنان امیدوار باشید که بتوانید با کمترین هزینه صاحب یک مودم VDSL شوید.

مقرون به صرفه ترین مودم های VDSL بازار ایران

شاید تصمیم گرفته باشید مودم ADSL خود را عوض کنید یا خراب شده باشد و اکنون باید مودم روتر جدیدتری بخرید. می خواهید یک مودم VDSL بخرید که در آینده دوباره ناچار به تعویض مودم نشوید و بتوانید از اینترنت VDSL بهره ببرید. ممکن است سرویس اینترنت VDSL گرفته باشید و اکنون شرکت مخابرات یا شرکت سرویس دهنده اینترنت به شما گفته باشد باید یک مودم VDSL تهیه کنید.

احتمالا اولین جست وجوهای شما در اینترنت برای مودم VDSL به مدل های تی پی لینک دی لینک DSL-244 New یا تی پی لینک TD-W9960 و TD-W9961 و همین طور تی پی لینک TD-W9970 برسد که قیمت هایی از حدود 850 هزار تومان تا بالای 1 میلیون تومان دارند. این ها، پرفروش ترین مودم روترهای VDSL بازار ایران هستند ولی ارزان ترین مودم های VDSL نیستند و شما می توانید با هزینه ای کمتر و زیر 700 هزار تومان صاحب یک مودم VDSL شوید.

تمام مودم های وی دی اس ال ارزان قیمت بازار ایران، از وای فای تک بانده 2.4 گیگاهرتز سود برده ولی در مشخصاتی مانند درگاه های ارتباطی، آنتن داخلی یا خارجی، کیفیت بدنه و جنس ساخت و … با هم متفاوت هستند.

در این مطلب، 5 مودم VDSL با قیمت زیر 700 هزار تومان را معرفی خواهیم کرد:

مودم VDSL نتربیت NV-2030N

قیمت: 554 هزار تومان

درگاه های ارتباطی: 2 عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، 1 عدد درگاه تلفن ثابت RJ11

آنتن خارجی: دو عدد آنتن داخلی با قدرت 5 دسی بل

امکانات ویژه: -

مدت زمان کوتاهی است که مودم های برند نتربیت وارد بازار ایران شدند و از سوی شرکت آوانگ نیز با گارانتی سه ساله ارائه می شوند. معمولا قیمت مودم های نتربیت پایین است و مودم NV-2030N نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می توانید این مودم +VDSL2/ADSL2 را با قیمتی در حدود 550 هزار تومان بخرید.

اگر احتیاج به بیشتر از یک یا دو درگاه شبکه ندارید و همین طور به فکر درگاه USB نیستید یا آنتن خارجی مودم برای شما بی اهمیت است؛ خرید این مودم VDSL را توصیه می کنیم.

مودم VDSL زولتریکس ZXC-V224

قیمت: 560 هزار تومان

درگاه های ارتباطی: 4 عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، 1 عدد درگاه تلفن ثابت RJ11

آنتن خارجی: دو عدد آنتن خارجی با قدرت 5 دسی بل

امکانات ویژه: Port Forwarding، کلید پاور، کلید وای فای

مودم های برند زولتریکس که در مقاطعی از سوی شرکت مخابرات و دیگر شرکت های اینترنتی به مشتریان فروخته می شدند؛ ضمن اینکه کیفیت نسبتا خوبی داشته ولی قیمت های ارزان ای دارند. یکی از برترین مودم های +VDSL2/ADSL2 برند زولتریکس همین است که 4 درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی و 1 درگاه RJ11 برای اتصال کابل خط تلفن ثابت دارد.

این مودم دارای دو آنتن خارجی با قدرت 5 دسی بل است تا بتواند پوشش دهی خوبی برای وای فای داشته باشد. برای کاربران خانگی معمولی که زیاد اهل بازی و استریم فیلم و دانلود و این ها نیستند؛ این مودم زولتریکس راحت پاسخ گو است.

مودم VDSL زولتریکس ZXV-818E

قیمت: 600 هزار تومان

درگاه های ارتباطی: 4 عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، 1 عدد درگاه تلفن ثابت RJ11

آنتن خارجی: دو عدد آنتن خارجی با قدرت 5 دسی بل

امکانات ویژه: Port Forwarding، کلید پاور، کلید وای فای

دیگر مودم روتر VDSL زولتریکس در بازار ایران با قیمتی در حدود 620 تا 650 هزار تومان، مودم 818E است. این مودم نیز 4 درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی و یک درگاه RJ11 داشته و از نظر ظاهری یک طراحی ایستاده و مشابه با V224 دارد. یکی از درگاه های LAN این مودم قابلیت WAN نیز دارد.

مودم VDSL زولتریکس ZXV-818P

قیمت: 600 هزار تومان

درگاه های ارتباطی: 4 عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، 1 عدد درگاه تلفن ثابت RJ11، یک درگاه USB

آنتن خارجی: دو عدد آنتن خارجی با قدرت 5 دسی بل

امکانات ویژه: Port Forwarding، کلید پاور، کلید وای فای

این مودم با وای فای تک بانده 2.4 گیگاهرتز و سرعت 300 مگابیت، از نظر امکانات ارتباطی کامل تر از دو مودم قبلی زولتریکس است و 1 درگاه USB نیز دارد تا بتوانید هارددیسک اکسترنال یا پرینتر به مودم وصل کنید.

همین طور، آنتن های این مودم خارجی و دارای قدرتی 5 دسی بل هستند تا مطمئن باشید حداقل تا فواصلی 20 الی 25 متری مودم وای فای خوبی خواهید داشت.

مودم VDSL یوتل V301

قیمت: 650 هزار تومان

درگاه های ارتباطی: 2 عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، 1 عدد درگاه تلفن ثابت RJ11

آنتن خارجی: دو عدد آنتن داخلی

امکانات ویژه: -

یوتل یک برند ایرانی در بازار مودم و روتر است. این برند چند مدل مودم ADSL و VDSL عرضه نموده که جزو اولین مودم های +VDSL2/ADSL2 این شرکت محسوب می گردد. کیفیت مودم های یوتل میانه است و برای کاربران معمولی که انتظارات زیادی از مودم ندارند و فقط دوست دارند یک مودم ارزان قیمت برای اتصال به اینترنت خریداری نمایند؛ مناسب هستند.

مودم یوتل V301 دارای 2 درگاه شبکه LAN صد مگابیتی و 1 درگاه RJ11 است و آنتن های وای فای تک بانده و 300 مگابیت آن به صورت داخلی طراحی شدند و آنتن خارجی ندارد.

منبع: شبکه چی

به "مقرون به صرفه ترین مودم های VDSL بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین مودم های VDSL بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید