اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای آماده ارائه در صحن مجلس

به گزارش انجمن گیگابلاگ، حسینی نیا از تدوین طرح اساسنامه این سازمان در مجلس شورای اسلامی پیرو نشست های متعدد با اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مبنی اطلاع داد.

اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای آماده ارائه در صحن مجلس

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به آخرین نشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مرکز تخصصی فناوری خودرو 9 دی، اعلام کرد: اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پیرو تأکید اعضای کمیسیون مبنی بر ضرورت تدوین اساسنامه و در نظر گرفتن نظرات خبرگان و صاحب نظران، تدوین شد.

وی توضیح داد: اصلاح ساختار سازمان آموزش فنی و حرفه ای از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای هیأت امنائی در کنار مراکز ثابت دولتی و آکادمی های آزاد، پیش بینی اختصاص مجدد 2 درصد از عایدی حاصله از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه اندازی شورای مهارت در تمامی استان ها به صورت رسمی و دارای قانون معین و ... از موارد مطروحه در این اساسنامه می باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با توجه پیگیری های مکرر و مطرح کردن مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان ساعی و خدوم، چالش های قانونی و مسائل منابع عایدیی و مالی، ساختاری و ... این سازمان با نمایندگان مردم شریف در مجلس شورای اسلامی و پس از معین شدن ظرف زمانی از سوی اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی آموزش، تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی و پیرو جلسات مکرر با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و لحاظ شدن نظرات، طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تدوین و از سوی نمایندگان پیشنهاد دهنده آماده ارائه در صحن مجلس می باشد.

وی با اشاره به 19 گروه هدف این سازمان، اذعان کرد: سازمان، متولی ارائه آموزش های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی می باشد و 640 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، 5 هزار و چهارصد کارگاه آموزشی و حدود 12 هزار و 500 آکادمی فنی و حرفه ای آزاد از ظرفیت های این مجموعه می باشد که با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و توسعه چتر مهارتی به فعالیت مشغول می باشد.

وی با بیان اینکه مسائل معیشتی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سد راه برای انجام وظیفه نبوده است، اضافه کرد: ما مسئولیت اجتماعی و شرعی داریم که اجازه بی تفاوتی را نمی دهد.

بر اساس این گزارش، ضرورت تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و در نظر گرفتن طرح رتبه بندی مربیان، اهتمام کمیسیون آموزش بر مبنای مهارت آموزی، قانونگذاری نو و تغییر ساختار برای چابک سازی مهارت آموزی در کشور، برگزاری جلسات شورای عالی مهارت آموزی به صورت منظم، عدم موازی کاری و هماهنگی 13 هاد فعال در زمینه آموزش های مهارتی، به روزرسانی قوانین و مقررات در زمینه مهارت آموزی برای افزایش آمار اشتغال در کشور، جبران کمبود اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ویژه در قوانین بودجه و برنامه های توسعه و ... از موارد مطروحه در بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مرکز تخصصی فناوری خودرو 9 دی بود که طی جلسه ای باحضور حسین حق وردی (ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی) پیشنهادات و موارد مصوب جلسه پیشین مورد آنالیز و تأیید نهایی سازمان نهاده شد.

انجمن گیگابلاگ اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای آماده ارائه در صحن مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای آماده ارائه در صحن مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید