افزایش 63 درصدی ورود گردشگران داخلی به منطقه آزاد ارس

به گزارش انجمن گیگابلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست خبری با اعلام رشد 63 درصدی ورود گردشگران داخلی طی 10 ماهه سالجاری به این منطقه اضافه کرد: طی این مدت ورود گردشگران خارجی به این منطقه نیز با افزایش 22 درصدی روبرو شده است.وی با اشاره به جاذبه های گردشگری قابل توجه در این منطقه اظهار کرد: آثار تاریخی موجود در این منطقه بسیار حائز اهمیت است و اماکن تاریخی همانند کلیسای سنت استپانوس، کلیسای مریم مقدس و آثار بجا مانده از دوره صفوی به همراه جاذبه های طبیعی و اقلیمی، این محدوده را در شمار منطقه ها مهم گردشگری کشور قرار داده است. نریمان وجود رودخانه ارس در این منطقه را یکی از مزیت های مهم این منطقه برشمرد و اضافه کرد: وجود این رودخانه که برخلاف اغلب رودخانه های کشور پرآب است، موجب توسعه کشاورزی و کشاورزی گلخانه ای شده و در ضمن به تنوع اقلیمی انجامیده است.

افزایش 63 درصدی ورود گردشگران داخلی به منطقه آزاد ارس

شروع برنامه تاسیس ژئوپارک گردشگری

وی بعلاوه در پاسخ به پرسش خبرنگار انجمن گیگابلاگ درباره برنامه های آینده برای جذب گردشگران با اعلام خبر برنامه ریزی برای تاسیس ژئو پارک گردشگری در این منطقه اعلام کرد: وجود جاذبه های طبیعی همانند جنگل های ارسباران و گونه های نادر گیاهی و جانوری در این منطقه موجب شد که در صدد کسب مجوز ژئوپارک گردشگری در این منطقه باشیم و برنامه ریزی برای تاسیس این ژئوپارک شروع شده است. کارگروهی در این موضوع شکل گرفته است و امیدواریم با تاسیس این ژئوپارک زمینه ایجاد جاذبه های نو و ورود گردشگران خارجی را به این منطقه فراهم کنیم.

بازگشت رونق به گردشگری شاپینگ با مجوزهای وارداتی نو

نریمان محدودیت هایی را که با ضوابط نو ابلاغی از سوی دولت در خصوص واردات ایجاد شده بود را موجب مختل شدن روند گردشگری شاپینگ در منطقه ها آزاد دانست و اظهار داشت: ضوابطی که اخیرا از سوی دولت برای ثبت سفارش در منطقه ها آزاد اعلام شد واردات در این منطقه ها را دچار اختلال کرد و بسیاری از کسب وکارهایی که در بازار منطقه آزاد به گردشگران ارائه کالا می کردند با مشکل روبرو شدند. نکته قابل ذکر این که در سال گذشته 4 میلیون نفر سفر در منطقه آزاد ارس به ثبت رسیده که بسیاری از این تعداد برای خرید به این منطقه ها سفر می نمایند. برای بازگرداندن رونق به گردشگری شاپینگ احتیاجمند مجوز از سوی دولت بودیم که خوشبختانه با تعامل وزارت امور مالی و شخص وزیر اقتصاد این مجوز اعطا شد و امیدواریم با این مجوز، رونق به واردات و گردشگری شاپینگ منطقه آزاد ارس بازگردد. البته دغدغه دولت جلوگیری از ورود انبوه کالای غیرضروری در شرایط حساس فعلی کشور است که دغدغه درستی هم هست و باید با ضوابط و مقررات واردات را مدیریت کنیم و این دغدغه رفع گردد.

ضرورت احداث فرودگاه در منطقه آزاد ارس

وی بعلاوه به ضرورت احداث فرودگاه در منطقه آزاد ارس اشاره نمود و گفت: فرودگاه ورود سرمایه گذاران و فعالان مالی و گردشگران خارجی را به این منطقه تسهیل می نماید و آنها با وجود فرودگاه اختصاصی، برای ورود به منطقه احتیاج به ویزا نخواهند داشت بنابراین پیگیر احداث فرودگاه هستیم و با سازمان محیط زیست که در این باره ملاحظاتی داشت مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می دهیم. نریمان در بخش دیگری از سخنان خود از جذب حدود 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و خارجی و بعلاوه افزایش فراوری انواع محصولات از شروع سال جاری تا خاتمه دی ماه سالجاری در این منطقه اطلاع داد و این امر را در شرایط تحریمی موفقیتی بزرگ دانست.

منبع: همگردی

به "افزایش 63 درصدی ورود گردشگران داخلی به منطقه آزاد ارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 63 درصدی ورود گردشگران داخلی به منطقه آزاد ارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید