افسانه اسب عرب حقیقت دارد؟، عکس

به گزارش انجمن گیگابلاگ، بیش از 350 نژاد اسب وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها به عنوان محبوب ترین نژادها شناخته می شوند. پنج نژاد خاص و پنج دسته کلی اسب قلب دوستداران اسب را در همه جا تسخیر می نمایند.

افسانه اسب عرب حقیقت دارد؟، عکس

به گزارش خبرگزاری انجمن گیگابلاگ ، از کار و مسابقه گرفته تا سوارکاری، هر اسبی ویژگی های خاص خود را دارد. این اسب ها معمولاً دارای توانایی های همه کاره و رفتار خوب هستند. می توان از آنها برای سوارکاری و مسابقه لذت برد. اسب ها نیز مانند دیگر جانداران نژادهای متفاوتی دارند که هر یک محبوبیت خاص خود را دارد.

طوفان خورشیدی امروز به زمین برخورد می نماید!

آنچه درباره جت های نو ارتش نمی دانید/ عکس

اسب کوارتر آمریکایی

اسب کوارتر آمریکایی که به وسیله مبتدیان و سوارکاران حرفه ای در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفته است، به علت چابکی، مطیع بودن، و ورزشکاری مشهور است. این اسب که در اصل در طول دهه 1600 از نژادهای اصیل انگلیسی و اسپانیایی که با نژادهای محلی مانند اسب چیکاساو بومی آمریکایی تلاقی یافته بودند، پرورش یافت و دارای بزرگترین ثبت نژاد در دنیا است. این اسب ها ستاره های درخشانی در راه ها و در رینگ نمایش هستند.

اسب عرب

اسب عرب دارای قدیمی ترین ثبت نژاد اسب در دنیا است که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می رسد. در واقع، میتوان گفت هر نژاد اسب سبک، از جمله آپالوساس، مورگان و اندلس در نهایت از نژاد عرب به وجود آمده اند. این اسب می تواند یک نژاد نسبتاً با انرژی باشد، بنابراین همه مبتدیان نمی توانند با آن سوارکاری نمایند. اما به طور کلی به عنوان یک اسب دوست داشتنی و وفادار نیز از آن یاد می گردد.

اسب تروبرد

اسب های تروبرد محبوب ترین اسب های مسابقه ای در آمریکای شمالی هستند. این نژاد یک اسب خون گرم در نظر گرفته می گردد، به این معنی که به علت چابکی، سرعت و روحیه خود شناخته شده است. این یک اسب چند منظوره خوب است که اغلب علاوه بر مسابقه سوارکاری در سایر مسابقات سوارکاری مانند درساژ و پرش فعالیت می نماید.

اسب آپالوسا

آپالوسا رنگارنگ خالدار در اصل برای شکار و نبرد به وسیله بومیان آمریکایی Nez Perce ساخته شد. اعتقاد بر این است که این اسب از نوادگان اسب های وحشی است که با اسب های اصیل آمریکایی و اسب عربی مخلوط شده است. این اسب مقاوم و همه کاره برای گله داری، سوارکاری در مسافت های طولانی و غیره استفاده می گردد.

اسب مورگان

قدرت و ظرافت مورگان آن را به یک نژاد اسب محبوب تبدیل نموده است. به عنوان نژاد رسمی اسب ورمونت، ماهیچه مورگان برای پاکسازی و شخم زدن مزارع نیوانگلند در دوران استعمار استفاده می شد. امروزه این اسب یک اسب سواری محبوب است. از مسیرهای ناهموار عبور نموده و در رینگ نمایش باوقار است.

منبع: thesprucepets

227323

منبع: خبرآنلاین

به "افسانه اسب عرب حقیقت دارد؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه اسب عرب حقیقت دارد؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید