اولین زنان راننده قطار در مصر

به گزارش انجمن گیگابلاگ، متروی قاهره در حالی که آماده توسعه برای خدمات رسانی به جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر است، اولین راننده قطار زن مصر را به خدمت گرفته است.

اولین زنان راننده قطار در مصر

به گزارش انجمن گیگابلاگ، از ماه آوریل مسافران در جدیدترین خط شبکه متروی قاهره شاهد بوده اند که زنان کنترل کابین راننده را در دست گرفته اند.

زنان مصری از سال 1956 حق رای دادن را داشته اند، اما قوانین مردسالارانه و فرهنگ مردسالار حقوق شخصی را به شدت محدود نموده است.

متروی قاهره برای زنانی که نمی خواهند با مردان سوار شوند، واگن های مجزا فراهم نموده است.

هند عمر، فارغ التحصیل رشته بازرگانی و مادر دو فرزند یکی از دو زنی است که برای راندن قطار ها در متروی قاهره استخدام شده است. او گفت که برای این کار بسیار مشتاق بوده است. این زن 30 ساله گفت: من هر روز چندین هزار جان در دست دارم.

عمر اذعان کرد که او خوش شانس بوده که از حمایت خانواده اش برخوردار بوده است. او گفت: والدینم در ابتدا این موضوع را عجیب دیدند، اما در نهایت از من حمایت کردند.

وی اضافه نمود: شوهرم از ابتدا مشتاق بود و همواره مرا تشویق می کرد. او گفت که یک عامل کلیدی معافیت از شیفت های شب بود که به رانندگان زن ارائه می شد.

عمر گفت که آزمایش ها برای رانندگان بالقوه طاقت فرسا بوده است. او گفت که رانندگان باید در طول یک هفته کاری شش روزه بسیار هوشیار برای ساعات طولانی بمانند.

سوزان محمد 32 ساله، یکی دیگر از رانندگان قطار در متروی قاهره هم گفت: اولین باری که مسافران روی سکو او را در کابین راننده دیدند، به یاد می آورد. او گفت که می تواند درک کند که آن ها شگفت زده شدند.

سوزان به خبرگزاری فرانسه گفت: بعضی از مسافران می ترسیدند. آن ها به مهارت های من شک کردند و گفتند که با یک زن در کابین قطار احساس امنیت نمی نمایند.

متروی قاهره که در سال 1987 راه اندازی شد، قدیمی ترین مترو در دنیا عرب است، اما در زمینه ایجاد فرصت های شغلی برای زنان از دیگر کشور های عربی عقب افتاده است.

سعیده آباد مراکشی اولین زن راننده قطار در آفریقا و دنیا عرب در سال 1999 شد. حتی در عربستان سعودی که تا همین اواخر زنان از رانندگی با اتومبیل منع می شدند، اولین گروه از زنان در حال حاضر در حال آموزش راندن قطار هستند.

منبع: فرارو

به "اولین زنان راننده قطار در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین زنان راننده قطار در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید