اوپو عینک ایر گلس را رونمایی کرد: عینک مدرن تری از عینک گوگل برای چین

به گزارش انجمن گیگابلاگ، شرکت اوپو از یک عینک واقعیت افزوده به نام Air Glass رونمایی کرد. اوپو می خواهد این ایر گلس را اوایل سال آینده در چین به فروش برساند.

اوپو عینک ایر گلس را رونمایی کرد: عینک مدرن تری از عینک گوگل برای چین

اوپو می گوید ایر گلس به جای واقعیت افزوده، یک عینک واقعیت دستیار (assisted reality) است؛ به این معنی که به جای آوردن اشیای سه بعدی در دنیای واقعی، اطلاعات دو بعدی را در میدان دید شما پخش می نماید و می توان آن را یک نسخه مدرن از عینک گوگل دانست.

ایر گلس اوپو از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 4100 استفاده می نماید و در مجموع 30 گرم وزن دارد. اوپو می گوید باتری این عینک 3 ساعت به طور کامل امکان استفاده را می دهد و حدود 40 ساعت در حالت آماده دوام می آورد. اوپو دو طرح قاب نیمه قاب نقره ای و مشکل مقدار کامل هر کدام در دو مقدار برای صورت های مختلف تدارک دیده است.

این قاب های دارای یک درگاه مغناطیسی هستند که امکان اتصال آن به شیشه های معمولی فراهم می گردد. در این عینک از یک صفحه نمایش waveguide با یک پروژکتور دارای فناوری Micro LED استفاده می گردد که توانایی ایجاد روشنایی تا 3 میلیون نیت را دارد. اوپو می گوید مقدار روشنایی واقعی این پروژکتور در شرایط عادی به طور میانه حداکثر 1400 نیت است.

این عینک را می توان به وسیله لمس، دستور صوتی، ردیابی دست، ردیابی حرکت سر و بعلاوه به وسیله اپلیکیشن Smart Glass در گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل ColorOS 11 و بالاتر اوپو استفاده کرد.

اما از این عینک چه استفاده هایی می گردد؟ اوپو می گوید با عینک ایر گلس می توانید اعلان ها و جهت ها را مشاهده نموده یا ترجمه بی درنگ و تله پرومتر (teleprompter) انجام دهید که کاربردهای نسبتا میانهی برای یک عینک هوشمند امروزی است. صفحه نمایش این عینک تک رنگ 16 یا 256 حالته از سزطح خاکستری است و نمی تواند محتوای غنی و رنگی بسیار با کیفیتی به شما نشان دهد.

گفته می گردد ایر گلس اوپو یک محصول کامل و بالغ نیست. اوپو اعلام نموده است این عینک در سه ماهه اول سال 2022 و به صورت محدود در کشور چین عرضه می گردد یا حداقل فعلا برای آغاز در چین فروخته خواهد شد.

عینک Air Glass در رویداد سالیانه Inno Day اوپو معرفی شده است. این شرکت در این رویداد از اولین تراشه NPU ساخت خودش برای تقویت عملکرد تصویربرداری مرتبط با یادگیری ماشینی رونمایی کرد. این تراشه به نام MariSilicon X در سه ماهه اول سال آینده در گوشی پرچم دار Find X رونمایی می گردد. اوپو هفته گذشته هم عرضه گوشی تاشو Find N را تایید نموده است.

منبع: یک پزشک

به "اوپو عینک ایر گلس را رونمایی کرد: عینک مدرن تری از عینک گوگل برای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو عینک ایر گلس را رونمایی کرد: عینک مدرن تری از عینک گوگل برای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید