5 قابلیت که انتظار داریم در گلکسی زد فلیپ 4 ببینیم

به گزارش انجمن گیگابلاگ، گلکسی زد فلیپ 4 قرار است به عنوان جانشین زد فلیپ 3 امسال راهی بازار شود. به همین علت تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی 5 قابلیتی بپردازیم که انتظار داریم در این گوشی ببینیم.

5 قابلیت که انتظار داریم در گلکسی زد فلیپ 4 ببینیم

گلکسی زد فلیپ 3 یکی از بهترین گوشی های تاشوی سال 2021 بود که هم از لحاظ کیفیت ساخت و قابلیت به نسبت نسل گذشته پیشرفت محسوسی داشت و هم از لحاظ قیمت در محدوده بسیار خوبی بود تا بدین ترتیب کاربران زیادی به سمت آن جذب شوند. در نتیجه همین موارد بود که شرکت کره ای توانست سود بسیار خوبی از فروش آن به جیب بزند چرا که این محصول به خصوص در کشور کره جنوبی فروش بسیار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این موارد، میزان بسیار مناسبی که گلکسی زد فلیپ 3 دارد باعث شده که این گوشی به شکل همان گوشی های معمولی کنونی باشد اما هنگام تا شدن به یک گوشی بسیار کوچک و جمع و جور تبدیل شود که به راحتی می توان آن را درون جیب های بسیار کوچک هم جا داد. با این حال این گوشی ها علی رغم پیشرفت چشمگیری که به نسبت قبل داشتند، باز هم یک سری ضعف ها دارند که باید به مرور زمان برطرف شود.

اینطور که انتظار می رود سامسونگ باید امسال هم از یک گوشی گلکسی زد فلیپ رونمایی کند چرا که شرکت تازه در جهت درست خود قرار گرفته و قطعا به سادگی دست از آن بر نمی دارد. بنابراین به نظر می رسد رونمایی از گلکسی زد قلیپ 4 و زد فولد 4 قطعی خواهد بود. سامسونگ هم به احتمال بسیار فراوان این سری را با پیشرفت هایی به نسبت نسل قبل همراه خواهد کرد. حال این پیشرفت ها چه بخش هایی را شامل می شود نمی دانیم اما لیستی از انتظارات خود را در این مطلب جمع آوری کردیم به این امید که شرکت کره ای در نسل بعدی شاهد توجه به آن ها باشیم چرا که همگی واقعا از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

1. حذف خط وسط نمایشگر

یکی از بخش هایی که حتما باید به آن توجه شود، حال چه در این نسل چه در نسل های بعد، حذف یا حداقل کمتر شدن خط چین وسط نمایشگر است که هنگام تا خوردن کاملا خود را نشان می دهد. همانطور که می دانید، وقتی یک شی نسبتا سفت را از وسط تا کنید، یک خط خوردگی بوجود می آید. در گوشی های تاشو هم دقیقا همین شرایط را شاهد هستیم. اما انتظار می رود این چین خوردگی به مرور زمان کمتر و کمتر شود.

در واقع برای بسیاری از کاربران شاید این چین خوردگی اصلا مهم نباشد اما علت نمی شود که بگوییم این چین خوردگی محسوس نیست و قابل رویت نیست. شاید اگر برای مدتی از آن استفاده کنید خیلی به چشم تان نیاید و به آن عادت کنید اما دقیقا وجود آن مثل وجود ناچ در گوشی های آیفون است که واقعا دوست داریم برداشته شود اما وجود آن نه ضرری به کاربر می رساند نه مزاحمت خاصی ایجاد می کند که تجربه کاربری را مختل کند.

علت اینکه چنین خواسته ای از سامسونگ داریم این است که در حال حاضر این ایده در گوشی هایی نظیر موتو ریزر 5G واقعا اجرا شده و موفقیت آمیز نیز بوده است. حتی گوشی های بزرگ تر نظیر اوپو فایند N هم بدون خط چین مشخص و محسوس در وسط نمایشگر طراحی و راهی بازار شدند. بنابراین به نظر می رسد شرکت کره ای هم می تواند با اعمال یک سری تغییرات روی لولاها، یا حتی بهبود جنس شیشه تاشوی بکار رفته، این مشکل را برطرف کند تا زد فلیپ 4 از لحاظ زیبایی هم یکی از بهترین های موجود باشد.

2. نمایشگر ثانویه بزرگ تر

اگرچه سامسونگ نمایشگر ثانویه گلکسی زد فلیپ 3 را به نسبت نسل گذشته اش بزرگ تر کرد، اما در مقایسه با پتانسیلی که این گوشی دارد همچنان این نمایشگر ثانویه کوچک به نظر می رسد و باید بزرگ تر شود. چرا که نمایشگر بزرگ تر اجازه می دهد تعاملی که کاربر حین بسته بودن گوشی می تواند با آن انجام داد معنادارتر باشد و در نتیجه تجربه بهتری را به ارمغان بیاورد.

بار دیگر موتورولا ریزر را مثال می زنیم. محصولی که میزان نمایشگر ثانویه آن بسیار بزرگتر از نمایشگری است که سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ 3 در نظر گرفته است. البته افزایش میزان نمایشگر ثانویه نقاط ضعفی را هم به همراه دارد؛ برای مثال وقتی گوشی شما از دستتان بیفتد این احتمال وجود دارد که در هر صورت نمایشگر آن آسیب ببیند. در این شرایط کاربر مجبور است حتماً از قاب محافظ استفاده کنند. اما پرسشی که وجود دارد این است اگر گلکسی زد فلیپ 3 خریداری کنید، برای آن قاب محافظ نمی گذارید؟ قطعاً اینطور خواهد بود. بیشتر کاربران برای هر گوشی معمولی نسبتا گران قیمتی که می خرند قاب محافظ تهیه می کنند چه برسد به گوشی تاشو که با در نظر گرفتن ضعف های کیفیتی که به خاطر نوپا بودن فناوری مربوطه دارد قطعاً کاربر را مجاب می کند از قاب محافظ برای آن استفاده کند.

بنابراین وقتی در هر صورت قرار است از قاب محافظ استفاده کنیم چرا نمایشگر بزرگتری به عنوان نمایشگر دوم در اختیار نداشته باشیم؟ موتورولا ریزر شاید نسبت به گلکسی زد فلیپ 3 آسیب پذیرتر باشد اما به خاطر نمایشگر بزرگ ثانویه واقعا کاربردی تر است به همین علت به نظر می رسد که در نهایت ارزشش را دارد که آن را به زد فلیپ 3 ترجیح دهیم. روی نمایشگر گلکسی زد فلیپ 3 تقریبا می توان یک سری کارهای خاص نظیر اعلانات، ساعت و مواردی از این دست را مشاهده کرد اما نمایشگر ثانویه موتورولا ریزر مثل یک نمایشگر عادی از صفحه هوم برخوردار است و می توان تمام کارها را روی آن انجام داد.

بنابراین دومین انتظاری که از گلکسی زد فلیپ 4 داریم این است که نمایشگر ثانویه آن به شکل محسوسی بزرگ تر از نمونه بکار رفته در نسل کنونی باشد.

3. دوربین های بهتر و تازهتر

این شاید سخت ترین و بزرگ ترین درخواستی باشد که از سامسونگ داریم. چراکه قطعا افزایش کیفیت دوربین ها به شکل محسوس نیازمند بهبود سخت افزاری نیز هست و طبیعتا یک گوشی تاشو در ابعاد زد فلیپ پتانسیل اینکه سنسورهای بزرگی داشته باشد را ندارد. در نتیجه کار شرکت بسیار سخت خواهد بود . اما شرکت های بزرگ و معروف نشان داده اند می توانند حتی از کوچک ترین فضاهای خالی درون یک گوشی بالارده هم به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. بنابراین انتظار سخت اما منطقی و بجایی داریم.

طبیعتا یک گوشی که بیشتر از 1000 دلار قرار است برایش هزینه کنیم باید یک دوربین تله فوتو داشته باشد تا بتواند در زمینه عکاسی هم حرف هایی برای گفتن داشته باشد. اما سامسونگ به تعبیه دو دوربین کوچک روی پنل پشتی زد فلیپ 3 بسنده کرد در حالی که با در نظر گرفتن میزان نمایشگر ثانویه و دو دوربین دیگر، به راحتی می شد یک دوربین سوم نیز به مجموعه دوتایی کنونی اضافه کرد.

البته همانطور که گفته شد صحبت سر اضافه کردن سنسور تازه است و نه لزوما بهبود کامل سنسورهای کنونی هرچند در این صورت هم از تغییرات اجرا شده استقبال خواهیم کرد. در حال حاضر دو دوربین به کار رفته در گلکسی زد فلیپ 3 در زمینه عکاسی و فیلم برداری عملکرد فوق العاده ای دارند چرا که سامسونگ پیشرفت خوبی در زمینه عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی داشته و حتی اگر کیفیت دوربین ها را به نسبت نسل قبل بهتر نکند باز هم مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

اگر در این رابطه اطلاعی ندارید باید بگوییم عملکرد نرم افزاری سامسونگ اکنون مشابه گوگل شده است. به این صورت که قبل و بعد فشردن کلید شاتر، دوربین پیوسته در حال ثبت تصویر است. بعد از اینکه این فرایند به اتمام رسید، گوشی به سرعت فرایند پردازش را آغاز کرده و تصویری را انتخاب می کند که کمترین مشکل را دارد. در نتیجه نمونه نهایی فوق العاده باکیفیت خواهد بود .

بنابراین از لحاط کیفیت مشکل خاصی وجود ندارد. اما برای یک گوشی پرچم دار یا حداقل با مشخصات پرچم دار که در سال 2022 قرار است راهی بازار شود خیلی جالب نیست که از دوربین تله فوتو بهره نبرد. بنابراین انتظاری که از سامسونگ داریم طبق آنچه که گفته شد اضافه کردن یک سنسور تله فوتو به مجموعه حاضر است.

4. بهبود سخت افزار (ظرفیت باتری و سرعت شارژر)

منظورمان از قدرت سخت افزاری بیشتر البته به پردازنده، گرافیک یا رم ربطی ندارد چرا که می دانیم هر سال شرکت کره ای گوشی های خود را از این لحاظ به روزرسانی می کند. بنابراین مشکل خاصی از این بابت نباید وجود داشته باشد. البته این امکان (خیلی کم) وجود دارد که سامسونگ برای کاهش هزینه ها در این گوشی از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده نکند ولی بعید به نظر می رسد زد فلیپ 4 از این حیث ناامیدمان کند.

منظورمان از افزایش قدرت سخت افزاری در واقع بهبود سخت افزاری باتری است. یعنی سامسونگ دست از بهینه سازی نرم افزاری بردارد و این بار واقعا سخت افزار را به روزرسانی کند تا شاهد پیشرفت چشمگیری در مصرف بهینه انرژی باشیم. مثل دوربین، این درخواست هم بسیار سخت به نظر می رسد چرا که خصوصا محصولی با طراحی زد فلیپ با وجود آن همه لولا و تا شدن به صورت عمودی، اصلا فضای خالی مناسبی جهت تعبیه باتری با ظرفیت بالا ندارد مگر اینکه سامسونگ یک شاهکار مهندسی بکار بگیرد و باتری با ظرفیت بیشتری در این گوشی قرار دهد.

در حال حاضر باتری بکار رفته در گلکسی زد فلیپ 3 آنقدری کم هست که در برخی موارد حتی یک روز هم نمی تواند کاربران را همراهی کند. طبیعتا یک گوشی صرف نظر از طراحی که دارد نباید در نگه داری شارژ چنین عملکردی داشته باشد و سامسونگ باید حتما فکری به حال این شرایط کند. خصوصا اگر نمایشگر ثانویه بزرگ تر شود، نیاز به باتری بزرگ تر بیش از میش حس خواهد شد، هرچند انجام این کار واقعا سخت به نظر می رسد.

البته نکته ای که وجود دارد و کمتر به آن توجه می شود این است: وقتی گوشی نمایشگر ثانویه بزرگ تری داشته باشد، کاربر کمتر نیاز به باز کردن گوشی پیدا می کند. در نتیجه شاید در بسیاری مواقع با همان نمایشگر ثانویه کار خود را پیش ببرد. نمایشگر کوچک تر هم چون انرژی کمتری نیاز دارد، شارژ باتری را هم خیلی مصرف نمی کند. در حال حاضر نمایشگر کوچکی که در زد فلیپ 3 بکار رفته فقط به کاربر می گوید چرا باید گوشی خود را باز کند.

نکته بعدی در رابطه با شارژ گوشی، افزایش سرعت شارژر گلکسی زد فلیپ 4 است. درواقع به این قابلیت خیلی نیاز داریم چرا که زد فلیپ 3 اکنون از شارژر 15 واتی پشتیبانی می کند. این سرعت برای یک پرچم دار صلا جالب نیست چرا که فناوری شارژ 15 واتی برای چند سال قبل است. بنابراین اگر شرکت کره ای نخواهد ظرفیت باتری را افزایش دهد، بهتر خواهد بود اگر حداقل سرعت شارژر را چند برابر کند تا کاربر بتواند در صورت تمام شدن شارژ، در مدت چند دقیقه آن را تا 40 الی 50 درصد شارژ کند که جبران شود.

5. گزینه های شخصی سازی متعدد

سامسونگ چند ماه بعد از اینکه از گلکسی زد فلیپ 3 رونمایی کرد، تصمیم گرفت از نسخه Bespoke ادیشن آن هم رونمایی کند. نسخه ای که کاربر قادر بود طبق سلیقه خود آن را شخصی شازی کرده و از سایت خود سامسونگ سفارش دهد. کاربران می توانستند (همچنان می توانند) از بین 49 ترکیب رنگی مختلف، آن ترکیبی را که می خواهند انتخاب و سفارش دهند تا گلکسی زد فلیپ شان از لحاظ ترکیب رنگی کاملا متناسب با سلیقه آن ها باشد.

اما نسخه Bespoke ادیشن آنطور که تصور می کردید نیست. نخست اینکه این نسخه فقط در تعداد محدودی تولید می شود و به همین علت همه کاربران نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. دوم اینکه 49 رنگ لزوما 49 رنگ مجزا نیستند بلکه از ترکیب چند رنگ با هم بدست می آیند. بنابراین انتخاب ها در رنگ هم شاید برای برخی ها محدود باشد. از لحاظ جنس بدنه و مواد بکار رفته در آن هم هیچ حق انتخابی وجود ندارد چون اصلا تنوعی در کار نیست.

آنچه دوست داریم در نسخه های خاص گلکسی زد فلیپ 4 ببینیم (نه تمامی نسخه ها) این است که کاربر بتواند مثل حدودا 9 سال پیش و زمان موتو ایکس، خودش گوشی را آنطور که می خواهد با رنگ و استایل بدنه (مثلا چرم یا چوبی یا فلزی و …) و حتی پیام خوشامدگویی هنگام روشن کردن گوشی شخصی شازی کند. بنابراین وقتی شخصی سازی می تواند اینطوری باشد، خیلی منطقی نیست فقط برای رنگ بندی، حدودا 1000 دلار هزینه کنیم.

گلکسی زد فلیپ 4؛ گوشی تاشویی که می تواند رویایی باشد

گلکسی زد فلیپ 3 از زمانی که رونمایی شد تا به امروز به خاطر تبلیغات خوب و بازاریابی فوق العاده شرکت کره ای و همچنین وجود یک سری لوازم جانبی خاص مانند قاب های محافظ مجذوب کننده، توانست توجه عده زیادی از کاربران را به خود جلب کند. همچنین حس و حال نوستالژی که این گوشی به خاطر حالت باز و بسته شدن به کاربر القا می کتد به گونه ای است که گویا یک محصول با طراحی مدرن و زیبا از چیزی که چند سالی است آن را شاهد نیستیم در دستمان واقع شده است. تجربه ای خاص که شاید بیان آن در قالب کلمات هم کار ساده ای نباشد .

حال تصور کنید اگر سامسونگ بتواند تمام قابلیت های بالا را در کهکشانی مورد انتظار خود بگنجاند، چه اتفاقات مجذوب کنندهی رخ خواهد داد. قطعا میزان فروش گلکسی زد فلیپ 4 در صورتی که حتی نصف موارد بالا هم در آن وجود داشته باشند با توجه به ارتقاهای اجتناب ناپذیری که این گوشی خواهد داشت فراتر از انتظارات خواهد بود. حال باید دید چه پیش می آید.

انتظاری که شما از گوشی های تاشو با طراحی مشابه گلکسی زد فلیپ 3 دارید چیست؟

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 قابلیت که انتظار داریم در گلکسی زد فلیپ 4 ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 قابلیت که انتظار داریم در گلکسی زد فلیپ 4 ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید