کوالکوم برای ولوو، هوندا و رنو تراشه خودرو می سازد

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از رویترز، کوالکوم که زمانی به خاطر تراشه های تلفن همراهش شناخته می شد، طیف وسیعی از فعالیت ها را در حوزه خودرو شروع نموده است.

کوالکوم برای ولوو، هوندا و رنو تراشه خودرو می سازد

کوالکوم در پی فراوری تراشه های خودروهای خودران و نیز تراشه هایی برای داشبوردهای دیجیتال و نیز سیستم های تفریح و اطلاعاتی اتومبیل ها است.

کوالکوم در جریان برگزاری نمایشگاه سی ای اس 2022 بیان کرد با شرکت های ولوو و پول استار که زیرمجموعه شرکت خودروسازی چینی گیلی هستند برای استفاده از تراشه های Snapdragon Cockpit کوالکوم و سیستم عامل فراوریی آلفابت به توافق رسیده است.

با عقد این قرارداد ولوو در خودروی شاسی بلند نوش از دستیار هوشمند گوگل و سیستم ناوبری مبتنی بر نرم افزار نقشه گوگل استفاده خواهد نمود. کوالکوم بعلاوه اعلام نموده که هوندا استفاده از تراشه های نو این شرکت را در خودروهایی که در سال 2023 فراوری می نماید، شروع خواهد نمود.

کوالکوم با رنو نیز برای با استفاده از تراشه های خود توافق نموده، اما جزئیاتی در این مورد منتشر ننموده است. کوالکوم روز سه شنبه بیان کرد تراشه و سیستم نوی برای ارائه خدمات بصری رایانه ای ابداع نموده از دوربین های روی خودرو و هوش مصنوعی برای ارتقای عملنمودهای ایمنی مانند کنترل اتوماتیک خطوط بین جاده ای استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کوالکوم برای ولوو، هوندا و رنو تراشه خودرو می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکوم برای ولوو، هوندا و رنو تراشه خودرو می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید