تاریخ رونمایی از سری آیفون 14 فاش شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، اینطور که به نظر می رسد، اپل می خواهد در هفته دوم ماه سپتامبر سال جاری، از گوشی های پرچم دار مورد انتظار خود یعنی سری آیفون 14 رونمایی کند.

تاریخ رونمایی از سری آیفون 14 فاش شد

تقریبا همه ما می دانیم اپل می خواهد گوشی های خود را در ماه سپتامبر سال جاری رسما رونمایی کند. البته اگر هیچ اتفاقی نیفتد و اپل را با مشکل روبرو نکند، این اتفاق باید به رسم سنتی که اپل دارد، همواره در همین ماه رخ بدهد. غالبا هم در هفته نخست یا دوم سپتامبر شاهد رونمایی از آیفون ها هستیم و با توجه به خبری هم که اخیرا به دستمان رسیده، در رابطه با سری آیفون 14 هم همین سیاست قرار است در پیش گرفته گردد.

یکی از افشاگران حوزه فناوری که با نام کاربری ihacktu شناخته می گردد، اخیرا مدعی شده که آیفون های تازه باز هم در روز سه شنبه و در تاریخ 13 سپتامبر سال جاری رسما رونمایی خواهند شد (22 شهریور). 13 سپتامبر هم مصادف است با آخرین روزهای فصل گرم سال که با حرارت شروع شد و ظاهرا قرار است با حرارت هم به انتها برسد.

اخیرا هم شنیده بودیم که اپل معمولا گوشی های خود را در سه شنبه نخست یا دوم هر سپتامبر رونمایی می نماید. این حدس و البته تاریخ ما را به دو گزینه رساند؛ 6 سپتامبر و 13 سپتامبر. از آن جایی هم که سه شنبه نخست سپتامبر دقیقا یک روز بعد از روز کارگر است، بعید به نظر می رسد اپل در آن تاریخ از سری آیفون 14 رونمایی کند. بنابراین 13 سپتامبر محتمل ترین تاریخ به شمار میرود.

به احتمال خیلی زیاد، پیش خرید این گوشی ها یا باید بلافاصله بعد از مراسم رونمایی و یا در روز آدینه همان هفته یعنی 16 سپتامبر (25 شهریور) شروع گردد. 23 سپتامبر هم (31 شهریور) باید منتظر ورود این گوشی ها به بازار باشیم. گوشی هایی که در چهار مدل با میزان های 6.1 (آیفون 14 و 14 پرو) و 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس/پلاس و پرو مکس) در دسترس قرار خواهند گرفت.

البته اکنون که چندین سال است شاهد برگزاری مراسم های مختلف از سوی این شرکت ها هستیم، به دفعات زیادی تغییرات در برنامه آن ها به وجود آمده است. امکان ندارد یک شرکت، چندین سال فقط در یک روز از محصولاتش رونمایی کند چون یک بار به خاطر جنگ، یک بار به خاطر بیماری، یک بار به خاطر بسیاری دلایل دیگر ممکن است این تاریخ ها جابجا شوند. در نتیجه اپل هم ممکن است چند روز قبل یا بعد از تاریخ یادشده از محصولاتش رونمایی کند. خصوصا حالا که به خاطر جنگ و قرنطینه و…، شرایط زنجیره تأمین اصلا خوب نیست و هزینه ها هم سرسام آور شده اند.

آنچه که باعث شده بی صبرانه منتظر ورود گوشی های آیفون 14 به بازار باشیم، تغییراتی است که اپل در این سری ایجاد نموده. از جمله برترین این تغییرات می توان به اضافه شدن قابلیت های متعدد به دو مدل پرو و پرو مکس اشاره نمود که سیستم عامل با امکانات مجذوب کننده، طراحی حفره ای دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص چهره، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و… از جمله این موارد به حساب می آیند.

دو مدل استاندارد و مکس/پلاس اما تغییرات خاصی ندارند جز اینکه مکس، یک عضو تازه وارد به مجموعه است که میزان آن به 6.7 اینچ می رسد. این گوشی ها چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ توان پردازشی، تفاوتی با نسل قبل نخواهند داشت. بعلاوه بعید است یک سری دیگر از قابلیت ها نظیر دوربین، رفرش ریت صفحه، میزان باتری و… هم ارتقای محسوسی در آن ها داشته باشند. انتظار می رود این گوشی ها همان آیفون 13 با میزان متفاوت باشند.

با رونمایی و عرضه سری آیفون 14، فراوری چه آیفون هایی متوقف می گردد؟

از آن جایی که سال جاری قرار است فقط چهار گوشی پرچم دار اپل در رویداد یادشده رونمایی و عرضه شوند، در نتیجه طبیعی است که انتظار داشته باشیم شرکت آمریکایی، فراوری یک سری از مدل های قدیمی را متوقف کند تا بدین ترتیب گوشی های قدیمی، مزاحم فروش گوشی های تازه نشوند. به عبارتی ساده تر، گوشی که بیشترین تهدید را برای این سری داشته باشد باید حذف گردد.

اینطور که به نظر می رسد، آیفون 13 پرو و پرو مکس به اواخر عمر خود نزدیک می شوند. از زمانی که پسوندهایی چون پرو و پرو مکس وارد خط فراوری گوشی های اپل شد، ندیده ایم که هیچ گوشی از این سری، بیشتر از یک سال در بازار فراوری گردد. هرچند فروشگاه های شخص ثالث آن ها را می فروشند اما در فروشگاه اپل خبری از آن ها نیست و فراوری آن ها هم متوقف می گردد. بعلاوه آیفون 11 هم که همچنان به لطف فروش بالایش فراوری می گردد، به احتمال زیاد دیگر بازنشسته خواهد شد.

اپل معمولا با کاهش 100 دلاری قیمت گوشی های مدل استاندارد، تمایل دارد آن ها را برای سال بعد هم نگه دارد. این اتفاق برای آیفون 11 و 12 رخ داد و انتظار داریم برای آیفون 13 هم رخ دهد. بنابراین نماینده 6.1 اینچی محبوب اپل، قطعا تا سال آینده هم با ما خواهد بود، اما احتمالا با قیمت 700 دلار.

آیفون 12 هم می تواند با قیمت 600 دلار به فروش برسد تا نظر کاربران را به خود جلب کند چون این گوشی در مدل پایه، 800 دلار قیمت گذاری شده بود و این کاهش قیمت شاید برای کاربران مجذوب کننده باشد. با این حال هنوز چیزی قطعی نیست و این ها فقط حدس های منطقی و محتملی هستند که با توجه به سیاست آشنای شرکت آمریکایی مطرح می شوند. حال باید دید خود شرکت چه تصمیمی در نهایت می گیرد.

منبع: PhoneArena ,Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "تاریخ رونمایی از سری آیفون 14 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ رونمایی از سری آیفون 14 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید