تخصیص 2500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرنگاران/گیلان معاون وزیر کشور، احیای تالاب انزلی را منوط به جدیت خاص مدیران استان دانست و بیان نمود: بیش از 2500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی تخصیص یافته، اما هنوز ابلاغ نشده است.

تخصیص 2500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی

بابک دین پرست ظهر آدینه در جمع انجمن گیگابلاگ در بندرانزلی، از تشکیل بانک اطلاعاتی مربوط به میزان تصرفات سواحل اطلاع داد و اظهار کرد: این تصرفات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته مکاتبات لازم با نهادها، دستگاه ها، استانداران و فرمانداران مربوطه برای آزادسازی سواحل اجرا شده است، اضافه نمود: کلیه مصوبات قانونی و ابلاغیه ها براساس مهلت قانونی شش ماهه آزادسازی که از سوی رئیس جمهور به دستگاه ها داده شده، اجرا شده و این مهلت تا خاتمه تیرماه 99 بوده است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، با اشاره به شرایط دستگاه ها، توضیح داد: هفته آینده آخرین اقدامات دستگاه ها را برای طرح در هیئت وزیران و برخورد قانونی با دستگاه های احتمالی اعلام و تقدیم رئیس جمهور خواهیم کرد.

دین پرست، با بیان اینکه 180 کیلومتر از 890 کیلومتر نوار ساحلی سه استان شمالی کشور توسط بخش های دولتی و غیر دولتی مورد تصرف قرار گرفته است، گفت: بخشی از این تصرفات دارای مستندات قانونی بوده و الزاما باید در سواحل حضور داشته باشند؛ مانند نهادهای نظامی و انتظامی و گمرکات و بنادر و منطقه آزاد و یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و لذا باید تشریفات قانونی را انجام دهیم.

وی استقرار بعضی از دستگاه ها را مغایر با ضوابط و مقررات دانست و مطرح نمود: این دستگاه ها برای عقب نشینی از سواحل اعلام آمادگی نموده اند و امیدواریم در موعد مقرر شاهد آزادسازی اراضی ملی باشیم و کمتر دستگاهی را به نهاد قضایی معرفی کنیم.

معاون وزیر کشور، با بیان اینکه وزیر کشور از خردادماه 98 لغایت تیرماه 99 با جدیت موضوع آزادسازی اراضی تحت تصرف غیر قانونی دستگاه ها را پیگیری می نماید، یادآور شد: وزیر کشور در حوزه احیای تالاب انزلی نیز پیگیری های خوبی داشته است. در این راستا مکاتبات لازم با معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور اجرا شده و به دنبال دستورات کارگشای دکتر جهانگیری شاهد همکاری دستگاه های مرتبط جهت اتخاد تصمیمات مناسب برای احیای تالاب هستیم.

وی از تدوین سند پیگیری وظایف و مشخص تکلیف دستگاه ها با موضوع سازمان حفاظت محیط زیست جهت احیای تالاب انزلی اطلاع داد و افزود: در این راستا باید شورای پیگیری وظایف و تامین منابع اعتباری و مشخص تکالیف دستگاه ها تشکیل گردد و اهتمام ویژه دستگاه های مسئول را می طلبد.

دین پرست، احیای تالاب انزلی را منوط به جدیت خاص مدیران استان دانست و اعلام کرد: بیش از 2500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی تخصیص یافته، اما هنوز ابلاغ نشده است.

معاون وزیر کشور، با بیان اینکه در مجموع 340 کیلومتر از نوار ساحلی شمال و جنوب کشور تصرف شده است، اعلام کرد: وسعت نوار ساحلی چهار استان جنوبی و سه استان شمالی بیش از 5000 هکتار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تخصیص 2500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 2500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید