تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، توضیح داد: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده شهر تهران به 450میلیون تومان افزایش یافت.

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری انجمن گیگابلاگ به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، یکی از مشوق های اثرگذار در فرایند نوسازی بافت های فرسوده شهری، ارائه تسهیلات مناسب و کافی برای ساخت و ساز است. در ماه های اخیر و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه های ساخت و ساز، افزایش مبلغ تسهیلات بانکی ساخت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با پیگیری های اجرا شده از سوی وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران)، سقف تسهیلات نوسازی در بافت های فرسوده افزایش یافته است، گفت: در پی انعقاد قرارداد عاملیت بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن و با توجه به رویکرد افزایش نوسازی در بافت های فرسوده شهری و ایجاد مشوق ها و امتیازات ویژه برای این محدوده ها، سقف تسهیلات ساخت در این محدوده ها برای شهر تهران به 450میلیون تومان به ازای هر واحدی که ساخته می گردد (300میلیون تومان با بهره 9.5درصد و 150میلیون تومان با بهره 18درصد) افزایش یافت.

کاوه حاجی علی اکبری اضافه کرد: دوره زمانی پیش بینی شده برای این تسهیلات (دوره ساخت) حداکثر 36ماه است و پس از این دوره، 300میلیون تومان از تسهیلات باید با بانک تسویه گردد، اما 150میلیون تومان از قابلیت تبدیل به فروش اقساطی برخوردار است. بعلاوه این تسهیلات به صورت مرحله ای، در 4مرحله و متناسب با پیشرفت ساخت طبق جدول زیر پرداخت می گردد. متقاضیان می توانند برای تشکیل پفراینده و انجام فرایند ثبت نام به سامانه تسهیلات ویژه بافت فرسوده به سایت facility.udrc.ir/login.php مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید