تشکیل ستاد استانی سال جهانی علوم پایه در دانشگاه شیراز

به گزارش انجمن گیگابلاگ، با اعلام سال 2022 به عنوان سال جهانی علوم پایه و نقش آن در توسعه پایدار کشورها از سوی سازمان جهانی یونسکو، ستاد فارس برای سال جهانی علوم پایه در دانشگاه شیراز تشکیل یافت.

تشکیل ستاد استانی سال جهانی علوم پایه در دانشگاه شیراز

یکی از اقدامات ارزشمند سازمان جهانی یونسکو برای توجه بیشتر به اهمیت و نقش علوم پایه در درک و حل چالش های اجتماعی، فنی و علمی و تهیه نقشه راهی برای بهبود رفاه جهانی برای نسل های فعلی و آینده، نامگذاری سال 2022 به عنوان سال بین المللی علوم پایه برای توسعه پایدار است که بیش از 21 برنده جایزه نوبل در رشته های علوم پایه و بیش از 70 نهاد بین المللی از این تصمیم جهانی حمایت نموده اند.

به همین دلیل، شورای سیاست گذاری علوم پایه به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با مشارکت بعضی افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شد و تا به امروز پنج نشست خود را برگزار نموده و تصمیمات خوبی گرفته شده است.

براساس تصمیم این شورا یک کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان انجمن های علوم پایه مرتبط با آموزش عالی، آموزش پزشکی و آموزش و پرورش تشکیل یافته و جلسات متعددی برگزار نموده اند. این کمیته در بخشی از برنامه های مؤثر خود، پیشنهاد تشکیل ستاد های استانی را نیز مطرح و دستورالعملی برای این منظور تدوین نموده که در آن، مسئولیت این ستاد ها به رؤسای دانشگاه های مادر استان ها واگذار شده است.

با اعلام سال 2022 به عنوان گرامیداشت علوم پایه و نقش آن در توسعه و پیشرفت کشورها، در بخش های مختلف دانشکده علوم دانشگاه شیراز نیز که در رشته های مختلف علوم پایه، همچون بسیاری از رشته های دیگر، سرآمد دانشگاه های کشور است؛ رویداد ها و فعالیت های مختلفی شامل برگزاری سخنرانی ها، کارگاه ها، وبینارها، مسابقات دانشجویی تا به امروز اجرا شده است.

پیرو پیشنهاد کمیته اجرایی شورای سیاست گذاری علوم پایه، ستاد فارس سال جهانی علوم پایه با موضوع دانشگاه شیراز و متشکل از نمایندگان سایر نهادها، سازمان ها و دانشگاه های مرتبط با علوم پایه در سطح استان تشکیل شد و اولین جلسه این ستاد با حضور رؤسای بخش های شش گانه دانشکده علوم (ریاضی، آمار، زیست شناسی، زمین شناسی، فیزیک و شیمی)، با حضور نمایندگان نهادها، سازمان ها، و دانشگاه های استان فارس در 16 شهریورماه جاری به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار گردید.

رئیس دانشگاه شیراز و رئیس ستاد استان فارس در این مراسم در مورد اهمیت علوم پایه و نقش آن در توسعه پایدار سخن گفت.

انجمن گیگابلاگ فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تشکیل ستاد استانی سال جهانی علوم پایه در دانشگاه شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل ستاد استانی سال جهانی علوم پایه در دانشگاه شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید