تصویب کلیات طرح ایجاد اداره کل HSE در شهر تهران متولی ندارد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تهران (پانا) - در دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران آنالیز طرح ایجاد اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست HSE شهر تهران که یک فوریت آن به تصویب رسیده بود در دستور کار اعضای شورای شهر تهران نهاده شد.

تصویب کلیات طرح ایجاد اداره کل HSE در شهر تهران متولی ندارد

زهرا صدر اعظم نوری با قرائت گزارش مشترک کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: طرحی که اکنون در دستور کار شورا واقع شده است بحث ایمنی و HSE در شهرداری تهران است که از دغدغه های اعضای شورای شهر و به ویژه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بود و بارها در شهرداری و در صحن شورا مطرح شد.

وی با بیان اینکه مسئله ایمنی در شهرداری تهران متولی مشخصی ندارد، ادامه داد: اگر هم بخش هایی به مسئله ایمنی می پردازند، صندلی کافی و مناسب برای پرداختن به مسئله را ندارند و باید این صندلی ارتقا پیدا کند.

نوری با اشاره به درخواست های چندباره برای رسیدگی به این موضوع از شهرداری تهران گفت: شهردار تهران نیز نگاه مثبتی به این موضوع دارد و دستور دادند تا این اقدام انجام گردد اما سیستم شهرداری به این موضوع به صورت جدی ورود نکرد.

وی با بیان اینکه انتظار ما تهیه این طرح در غالب یک لایحه بود، گفت: اما شهرداری لایحه را تهیه نکرد و طرحی را تهیه کردیم تا با یاری آن طرح موضوع نموده و به عنوان یک اولویت در شورا و شهرداری مطرح گردد و سپس با همفکری شورا و شهرداری به جمع بندی برسیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: کوشش کردیم طرحی را تهیه کنیم که ضرورت شهرداری تهران ایجاب می نماید و از ایجاد ساختار جدید و عظیم و فربه کردن ساختار شهردرای و از افزایش جذب نیرو نیز جلوگیری کنیم. همچنین کوشش کنیم تا در مجموعه شهرداری تهران تنش و ناامنی شغلی ایجاد نگردد.

وی با بیان اینکه این طرح در سه کمیسیون مورد آنالیز نهاده شد، گفت: جمع بندی نظرات کمیسیون های مشترک در غالب نامه ای به ریاست شورای شهر اعلام و در دستور صحن نهاده شد. برمنبای پیشنهادات مشترک نظر بر این شد که همه ماموریت ها و ظایفی که حوزه دارد از بخش های مختلف شهرداری منفک گردد و در غالب سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طراحی و صندلی دار گردد.

نوری در تشریح دلایل این اقدام گفت: چرا که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران یک سازمان است، از طرفی زیر نظر شهردار تهران است و به علاوه با توجه به شرایط سازمان پیشگیری که قانون اختیارات آن را در بحث بحران محدود می نماید در نتیجه با انتقال این بخش به آن سازمان بخشی از خلا ایجاد شده را کم و ظرفیت سازمان را به نحو احسنت به کار می گیریم.

نوری با تشریح این طرح که در غالب یک ماده واحده و دو تبصره ارائه شد، گفت: براساس ماده واحده این طرح همه وظایف و ماموریت های حوزه HSE از شرکت شهر سالم، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و اداره کل سلامت شهرداری تهران منفک و به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران انتقال می یابد.

وی درباره دو تبصره این طرح گفت: در تبصره اول نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به سازمان مدیریت HSE و بحران شهر تهران تغییر می یابد. در تبصره دو شهردرای موظف است نسبت به تنظیم ساختار سازمان طی مدت یک ماه اقدام نماید.

در نهایت کلیات این طرح با17 رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

در ادامه نیز قرار دادن نام HSE در عنوان سازمان پیشگری و مدیریت بحران شهردرای تهران با مخالفت بعضی از اعضا روبرو شد و پیشنهاد نامگذاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی کار به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تصویب کلیات طرح ایجاد اداره کل HSE در شهر تهران متولی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب کلیات طرح ایجاد اداره کل HSE در شهر تهران متولی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید