کوشش برای بالا کشیدن حسن یزدانی ، مبارزه با تیلور آمریکایی فقط در یک صورت!

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تیم کشتی آزاد ایران با 6کشتی گیر راهی کرواسی شد و حسن یزدانی هم با اهداف خاصی در این رقابت ها حضور دارد.

کوشش برای بالا کشیدن حسن یزدانی ، مبارزه با تیلور آمریکایی فقط در یک صورت!

به گزار انجمن گیگابلاگ ترکیب تیم منتخب کشتی آزاد برای حضور در رقابت های رنکینگ زاگرب کرواسی اعلام شد. در ترکیب 6نفره تیم ایران نام حسن یزدانی هم دیده می گردد که قرار است بعد از نایب قهرمانی دنیا در سال 2022 در یک مسابقه رسمی برون مرزی شرکت کند. این رقابت ها قرار است 12 تا 16 بهمن ماه برگزار گردد.

6 کشتی گیر در راه زاگرب

حسن یزدانی، امیرحسین زارع، یونس امامی، رضا اطری، امیرعلی آذرپیرا و علی سوادکوهی 6 کشتی گیر منتخب پژمان درستکار هستند که قرار است در کرواسی روی تشک بروند. به نظر این اقدام سرمربی تیم ملی جهت ارتقای جایگاه کشتی گیران در رنکینگ و محک زدن بعضی از آنها باشد. پیش تر کادر فنی تیم ملی اعلام نموده بود امیرعلی آذرپیرا و علی سوادکوهی به علت عملکرد قابل قبول در مسابقات جام دنیای کشتی از حضور در مسابقات قهرمانی کشور معاف هستند. طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نخستین مرحله انتخابی تیم ملی، مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود که 28 تا 30دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد. نفرات اول این مسابقات راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهند شد.

برنامه ریزی برای رویارویی یزدانی و تیلور در فینال

حسن یزدانی شناخته شده ترین چهره بین نفرات اعزامی به کرواسی است. یزدانی در مسابقات قهرمانی دنیا که به میزبانی صربستان برگزار گردید در یک کشتی دور از انتظار مقابل تیلور مغلوب شد تا چهارمین شکستش در مقابل این آمریکایی را تجربه نموده باشد. یزدانی به این علت که طلای مسابقات دنیای را از دست داد طبق چرخه انتخابی تیم ملی باید کارش را برای کسب دوبنده تیم ملی از جام تختی شروع کند. البته او تا قبل از سرانجام سال هم باید در یک مسابقه برون مرزی به روی تشک برود. پیش تر شنیده می شد که یزدانی قرار است در کرواسی کشتی بگیرد که این خبر روز گذشته رسما اعلام شد. مسابقات رنکینگ کرواسی با 2کیلوگرم ارفاق وزن برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه این رقابت ها نزدیک به سال نوی میلادی است حضور دیوید تیلور آمریکایی در این رویداد بعید به نظر می رسد. هر چند علت حضور یزدانی در این رقابت ها اعلام نشده ولی به نظر کادر فنی میخواهد جایگاه یزدانی را تا رده اول و دوم ارتقا دهد.

هم اکنون یزدانی در رده چهارم و تیلور در رده سوم قرار دارند. ولی با توجه به اینکه تیلور در مسابقات رنکینگ دار آینده حضور خواهد داشت و جایگاهش نیز ارتقا پیدا خواهد نمود، امکان اینکه در مسابقات دنیای آینده قبل از فینال با یزدانی روبه رو گردد وجود دارد. به همین علت به نظر می رسد کادر فنی برنامه دارد با ارتقای جایگاه یزدانی، ملی پوش کشورمان تا فینال با تیلور روبه رو نگردد. این 2کشتی گیر 4بار در مسابقات دنیای با یکدیگر روبه رو شده اند که تنها یک بار آن قبل از مرحله فینال بوده است. در مسابقات دنیای2018 مجارستان بود که تیلور در دور اول پیروز شد یزدانی را شکست دهد. نخستین شکست یزدانی در مقابل تیلور در مسابقات جام دنیای کرمانشاه در سال 2016 رقم خورد.

مزد بردن جردن باروز

امیرحسین زارع، یونس امامی، رضا اطری، امیرعلی آذرپیرا و علی سوادکوهی 5کشتی گیر دیگر هستند که قرار است در کرواسی کشتی بگیرند. زارع، امامی و اطری در مسابقات دنیای صربستان هم عضو تیم ملی بودند و صاحب مدال شدند. هر 3کشتی گیر در لیگ پادوبنی که در قرقیزستان برگزار گردید کشتی گرفتند و حالا قرار است در مسابقات رنکینگ کرواسی روی تشک بروند. امیرعلی آذرپیرا و علی سوادکوهی در جام دنیای برای ایران کشتی گرفتند. آذرپیرا در مسابقات جوانان دنیا و امیدهای دنیا هم صاحب مدال شد و شاید به همین علت کادر فنی ترجیح داده این کشتی گیر 97کیلوگرمی را از شرکت در مسابقات کشوری معاف کند و در مسابقات رنکینگ محک بزند. علی سوادکوهی هم در مسابقات جام دنیای پیروز شد جردن باروز آمریکایی را شکست دهد. سوادکوهی معمولا در تک کشتی عملکرد بهتری دارد و به نظر کادر فنی در کوشش است این ایراد را در کشتی سوادکوهی رفع کند تا این کشتی گیر یکی از شانس های کسب دوبنده تیم ملی در مسابقات دنیای2023 باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کوشش برای بالا کشیدن حسن یزدانی ، مبارزه با تیلور آمریکایی فقط در یک صورت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای بالا کشیدن حسن یزدانی ، مبارزه با تیلور آمریکایی فقط در یک صورت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید