در سفر به مایورکا از کجا تماشا کنیم؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، مایورکا یکی از مقاصد گردشگری محبوب در کشور اسپانیا است که مجموعه ای منحصربه فرد از جاذبه های تاریخی و طبیعی را در بر گرفته است.

در سفر به مایورکا از کجا تماشا کنیم؟

بسیاری از گردشگران معتقدند که جزیره مایورکا منطقه ای آرام و زیبا است و یکی از مکان هایی است که افراد مشهور علاقه زیادی به آن نشان می دهند. بعلاوه این جزیره با جمعیتی نزدیک به 870 هزار نفر، جز منطقه ها ثروتمند اسپانیا محسوب می شود. مایورکا به طرز شگفت آوری همگان را به وجد می آورد. طبق جدیدترین نظرسنجی های صورت گرفته، شهر مایورکا در اسپانیا یکی از مقصدهایی است که مردم مختلف جهان می خواهند پس از قرنطینه به آن سفر نمایند

سواحل شنی سفید، رشته کوه های مرتفع، معماری بی نظیر بناهای تاریخی و دشت هایی پوشیده از گل و گیاه، همه و همه مواردی هستند که مایورکا به گردشگران عرضه می نماید. پس همین امروز بلیط هواپیما خود را تهیه کنید و به این جزیره بهشتی سفر کنید و از گشت وگذار در آن لذت ببرید. در این مقاله از انجمن گیگابلاگ شما را با منظره ها شگفت انگیز جزیره مایورکا در اسپانیا آشنا می کنیم.

جاهای دیدنی مایورکا:

  • سرا دترامونتانا (Serra de Tramuntana)
  • کالا دیا (Cala Deià)
  • روستای فورنالوتکس (Fornalutx)
  • سن ماروگ و مونستیر دمارامار (Son Marroig and Monestir de Maramar)
  • پالما (Palma)
  • پوئرتو پوینکا، Puerto Pollença

سرا دترامونتانا (Serra de Tramuntana)

برترین مکان برای آغاز یک سفر رویایی در جزیره مایورکا، بازدید از رشته کوه های غربی جزیره بنام سرا دترامونتانا است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این رشته کوها در بخشی از جزیره قرار دارند که شما با حضور در آن می توانید از منظره فوق العاده مدیترانه نهایت لذت را ببرید.

کالا دیا (Cala Deià)

ساحل کالا دیا یکی از زیباترین سواحل جزیره مایورکا است. در قسمت شمالی این ساحل، روستایی بنام دیا وجود دارد که برروی تپه بنا شده است. این روستا محل زندگی بسیاری از افراد مشهور مانند میک جگر و لوید وبر بوده است؛ بعلاوه شاعر به نام، رابرت گریوز نیز در این مکان به دفن شده است. اگرچه منطقه کالا دیا تنها 200 متر مربع وسعت دارد و از سواحل شنی دور است، زلالی خیره نماینده آب دریا در این منطقه و وجود کوه هایی که دورتادور آن را احاطه نموده اند، جوی بی نظیر در این منطقه خلق نموده است.

روستای فورنالوتکس (Fornalutx)

رشته کوه های سرا دترامونتانا، روستای زیبای فورنالوتکس را از دیدگان همه مخفی نگاه داشته اند و همین امر علت بکر ماندن آن است. این روستا عنوان زیباترین منطقه اسپانیا را، آن هم برای دوسال متوالی، در تاریخچه خود دارد. باغ های لیمو و پرتقال روستای فورنالوتکس را احاطه نموده اند و در نقطه مقابل آن ها کوه های بلند قرار دارند. در میدان اصلی روستا که بسیار کوچک است، کافی شاپ هایی واقع شده است که انواع نوشیدنی ها را به گردشگران ارائه می دهند. خوردن یک نوشیدنی خنک پس از پیاده روی طولانی مدت در کوهستان هایی که انگار تمامی ندارند، مانند دریافت جایزه ای ارزنده است. خانه های این روستا سنگی هستند و بالکن های آن ها با گل و گیاه تزئین شده اند.

سن ماروگ و مونستیر دمارامار (Son Marroig and Monestir de Maramar)

اگر به سمت جنوب حرکت و از جاده ساحلی عبور کنید، در راستا به سن ماروگ و مونستیر دمارامار برمی خورید. هر دو از اقامتگاه های قدیمی لودویگ سالوادور هستند که عموم مردم می توانند از آن ها بازید نمایند. البته گفتنی است که بازدید از این دو مکان رایگان نیست و گردشگران ملزم به پراخت مبلغی برای ورود به آن ها هستند. این ساختمان ها شبیه خانه های رویایی انیمیشن ها بنا شده اند و منظره آن ها شما را به شدت مجذوب خود می نماید. از چیزهایی که به شدت توجه گردشگران را جلب می نماید، معبد ماربل در سن ماروگ است که سازنده آن از سبک نئوکلاسیک در معماری آن استفاده نموده است. هم اکنون معبد سن ماروگ را برای مجالس عروسی و کنسرت های موسیقی در اختیار افراد قرار می دهند.

پالما (Palma)

پالما تنها شهر مایورکا و مرکز آن است که اگر شما یک روز خود را به بازدید از آن اختصاص دهید، هیچ گاه پشیمان نخواهید شد. شهر پالما شباهت های زیادی با خواهر خوانده خود، یعنی شهر بارسا دارد. کلیساهای قدیمی، ساختمان های تاریخی بازسازی شده، مراکز خرید شگفت انگیز، باغ های زیبا، فواره های نورانی و موزه های هنر از جمله جاذبه های شهر پالما هستند.

از برترین سرگرمی هایی که در شهر پالما می توانید به سراغ آن بروید، نگاه انداختن به منظره زیبای شهر از بالای ساختمان کاستل دبلور Castell de Bellver است. روی سقف این ساختمان چوب کاری صورت گرفته است. از پله های آن بالا می روید و از روی پشت بام آن با منظره ای حیرت انگیز روبه رو می شوید. با وجود اینکه سال ساخت این مکان به قرن 14 میلادی برمی شود؛ اما همچنان دست نخورده به جای مانده است.

پوئرتو پوینکا (Puerto Pollença)

اگر از طرف شهر پالما به سمت جنوب حرکت کنید، پس از 50 دقیقه رانندگی به ساحل سرگرمیی کالا میور (Cala Millor) در سمت شرقی جزیره می رسید. فاصله این ساحل تا مرکز شهر فقط 15 دقیقه است که می توانید نهایت لذت را در آنجا ببرید و از سرگرمی های آبی و رستوران ها و کافی شاپ های آن منطقه بهره ببرید.

منبع: کجارو / thetravelmagazine.net

به "در سفر به مایورکا از کجا تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به مایورکا از کجا تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید