جزیره ای که از درختانش خون می چکد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سقطرا نام جزیره ای در کشور یمن است و به شکل دقیق تر در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در نزدیکی خلیچ عدن قرار گرفته است.

جزیره ای که از درختانش خون می چکد

جزیره سقطرا از هر گونه خشکی و قحطی زدگی دور مانده است و گونه های مختلف گیاهی و جانوری دارد که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی گردد مگر به تعداد خیلی کم. بیش از 500 نوع گیاه و 290 نوع پرنده در این جزیره وجود دارند که آمار خوبی به نظر می رسد. معروفیت این جزیره بیشتر به دلیل وجود درختانی است از تنه آن ها خون بیرون می ریزد. این درختان به نام درخت خون اژدها مشهور است و جزء یکی از درختان کمیاب نیز به شمار می رود. بر اساس نظر بعضی افراد می گویند که نام آن در زبان سانسکریتی دویپا ساخادراوا است و در واقع به معنای جزیره شادکامی خواهد بود. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

تاریخچه جزیره سقطرا

در دوران رومیان باستان، مصریان و یونانیان نیز جزایر سقطرا را با نام دیوسکوریدس صدا می کردند. ساکنان این جزیره در سده شانزدهم دین اسلام را پذیرفتند، اما قبل از آن پیرو آیین مسیحیت نطسوری بودند. در انجیل نیز نام این جزایر آمده است. ماده ای به نام صبر و خون سیاوشان نیز که صمغ درختی بود و به جز در آن جزایر در جای دیگر رشد نمی کردند، عامل جذب مسیحیان عربی می شد که از سرزمین های آفریقایی سفر می کردند و در مسیر خود از جزایر سقطرا می گذشتند.

جغرافیای جزیره سقطرا

در آن موقع شماری از رومیان در جنگی که به راه انداختند، قبایل بربر، یونانیان دوره اسکندر و عرب های نصرانی را به زانو انداختند و خود نیز در این جزیره ساکن شدند. عنبر و صبر سقطرایی بر اقتصاد آن ها در این جزیره یاری زیادی می کرد. آن ها به استخراج و صادرات آن به کشورهای دیگر می پرداختند و در صورت کلی بازرگانی این کالاها در اختیار آن ها بود.

جزیره های سقطرا در حالت کلی مساحتی در حدود 3.600 کیلومتر مربع دارند و فاصله این جزایر تا کرانه های خاک یمن 340 کیلومتر و تا کشور سومالی 250 کیلومتر است. جالب است بدانید دو جزیره درسه و سهمه به الاخوان (برادر) شناخته می شوند. اگر به تماشا عجایب دنیا علاقه دارید، سفر به مثلث طلایی هند + ویدیو را ببینید.

در سال 2004 بیشتر ساکنان جزیره سقطرا سامی تبار بودند و جمعیت آن ها 43.000 نفر برآورده شده بود و زبان عربی و گویش سقطرایی نیز زبان ارتباط آن ها بود که در واقع زبان یمنی هم با آن ها به یک شکل است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری آیا سفر به ترکیه دیگر مد نیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "جزیره ای که از درختانش خون می چکد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره ای که از درختانش خون می چکد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید