خبرنگاران 601 فرصت اشتغال با احیای واحدهای صنعتی راکد در قم ایجاد شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، قم - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به این که احیای واحدهای صنعتی راکد براساس راهبرد جهش فراوری در اولویت برنامه های استان است، گفت: تنها در جریان احیای 36 واحد فراوریی طی امسال برای 601 تن فرصت اشتغال فراهم آمد.

خبرنگاران 601 فرصت اشتغال با احیای واحدهای صنعتی راکد در قم ایجاد شد

محمود سیجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار انجمن گیگابلاگ، اعلام کرد: برای احیای این واحدها 6هزار و 392 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و این فرایند برای فعال سازی هرچه سریعتر سایر واحدهای راکد دارای شرایط لازم استان نیز ادامه می یابد.

وی با اشاره به این که اقدام اجرا شده در مورد احیای واحدهای راکد استان ظرفیت های قابل توجهی در فراوری محصولات مورد احتیاج کشور به وجود آورده است، اضافه کرد: ارائه تسهیلات بانکی از جمله راهکارهای موثر در رابطه با احیای واحدهای صنعتی راکد به شمار می آید که این موضوع در قم با همکاری بانک های عامل انجام می گردد.

وی ادامه داد: در کنار کوشش برای احیای واحدهای صنعتی راکد استان، برنامه ایجاد واحدهای فراوریی جدید نیز در قم با استفاده از همه ظرفیت های اعتباری و مشارکت فعال بخش خصوصی جریان دارد و اکنون صنعت سهم عمده ای از اقتصاد استان را به خود اختصاص داده است.

سیجانی گفت: در همین رابطه طی این مدت، 134 فقره پروانه بهره برداری ایجادی نیز با هفت هزار و 797 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 2هزار و 862 تن و 88 فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با سه هزار و 492 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای یکهزار و 217 تن در استان صادر شده است.

وی با اشاره به این که مدیران ارشد استان برای حمایت عملی از سرمایه گذاران از همه ظرفیت های قانونی و اعتباری موجود استفاده می نمایند، تاکید نمود: بخش صنعت قم هم اکنون به دلیل امتیازهای متنوع همچون نزدیکی به عمده بازارهای مصرف کشور و دسترسی به امکانات زیرساختی مورد احتیاج، در کانون توجه سرمایه گذاران است و ظرفیت شهرک های صنعتی استان به سرعت با ایجاد واحدهای فراوریی جدید تکمیل می گردد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، فراوری و اشتغال دارد.

حجم سرمایه گذاری اجرا شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از 59 هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه گذاری انجام شده در حدود 2 هزار و 400 واحد صنعتی و فراوریی استان برای بیش از 58 هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 601 فرصت اشتغال با احیای واحدهای صنعتی راکد در قم ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 601 فرصت اشتغال با احیای واحدهای صنعتی راکد در قم ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید