اخبار صنعت

مشخصات تارا دنده ای نو اعلام شد ، تارا V1 پلاس چه ویژگی های نوی دارد؟

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی مشخصات تارا دنده ای نو را اعلام کرد. تارا دنده ای نو در حقیقت همان تیپ V1 پلاس است که قرار بود ماه ها پیش به بازار معرفی شود. ایران خودرو مشخصات این سدان نو را با کد 32209 در وب سایت خود به روزرسانی کرد.

10 مهر 1402

روستای خوشینان علیا میزبان لک لک ها

خوشینان علیا روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه با جمعیتی حدود یک هزار نفر بوده و فعالیت عمده مردم این روستا اکثراً دامداری و کشاورزی است.

21 شهریور 1402

ژاپن هم راهی ماه شد

ژاپن در ماموریتی تاریخی، فرودگر قمری خود موسوم به SLIM را به همراه تلسکوپ پرتوی ایکس XRISM به فضا پرتاب کرد.

16 شهریور 1402

پرسپولیس برد و جای استقلال را گرفت ، اولین برد دوگله سرخ ها در گرمای اهواز

ملاقات تیم های فولاد خوزستان و پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر به سود سرخ ها به انتها رسید.

9 شهریور 1402

آسمان خراش های چین را بشناسید

کشور چین دارای بیشترین آسمان خراش های بلند در دنیا است. از برج های ده گانه بلند دنیا، 5 عدد آن در چین قرار دارند. در کل، بیش از 2600 ساختمان با ارتفاع بیش از 150 متر در چین قرار گرفته است، 100 عدد آن ها حتی بیش از 300 متر ارتفاع دارند. بلندترینِ برج های چین در حال...

7 شهریور 1402

خرید برنج داخلی در فصل ممنوعیت واردات، انجمن واردکنندگان برنج از کشاورز ایرانی حمایت می نماید

انجمن واردکنندگان برنج ایران در راستای حمایت از فراوری داخلی و کشاورزان ایرانی فعال در حوزه برنج، بعلاوه یاری به کنترل بازار، آمادگی خود را برای خرید برنج داخلی به وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد.

6 شهریور 1402

رقابت کشورهای عربی برای ماده ای که از نفت با ارزش تر است!

در دنیای امروز، کشورهای سراسر دنیا مخصوصا کشورهای عربی در کوشش هستند تا از انرژی های فسیلی روی برگردانده و جهت خود را به سمت انرژی های پاک تغییر دهند. هیدروژن نیز به عنوان یکی از انرژی های پاک یک جایگزین تمیز برای متان است که به عنوان گاز طبیعی نیز شناخته...

2 شهریور 1402

فروش فوری یک خودروی ایران خودرو شروع شد ، جزئیات و زمان تحویل

گروه صنعتی ایران خودرو طرح فروش فوری وانت آریسان 2 دوگانه سوز را از امروز چهارشنبه 25 مردادماه به مدت یک هفته شروع می نماید.

25 مرداد 1402

معرفی شغل های 10 سال آینده ایران با عایدی بالا

در این مقاله به شما برترین شغل های 10 سال آینده ایران را معرفی می کنیم. با انتخاب این مشاغل می توانید با خیال راحت به بازار کار وارد شوید.

23 مرداد 1402

تشدید فعالیت سامانه بارشی

خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی برای بعضی منطقه ها کشور از احتمال آب گرفتگی، طغیان رودخانه ها و خسارت به کشاورزان اطلاع داد.

22 مرداد 1402

هوای مشهد وارد شرایط خطرناک شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: افزایش حجم ریزگرد ها در هوای مشهد، کیفیت هوای این کلانشهر را از مرز اضطرار عبور داده و وارد شرایط خطرناک کرد.

15 مرداد 1402

خانواده مارمولکی؛ خانواده اسیر سندرومی ویرانگر و منحصر به فرد!

در روستای دورافتاده Kedungkang، اندونزی، خانواده ای با یک شرایط پزشکی عجیب و غریب و نادر دست و پنجه نرم می نمایند که متخصصان پزشکی را متحیر نموده و جامعه را گیج نموده است. خانواده مانورونگ که به خانواده مارمولکی معروفیت پدا نموده اند، با سندرومی به قدری منحصر...

10 مرداد 1402

جشن چله تابستان ، از جشن های باستانی ایران

ایرانیان باستان همیشه دنبال بهانه ای برای برپایی جشن بودند، از این رو، به بهانه ها و رخدادهای مختلف، جشن ها و آیین های گوناگونی را برگزار می کردند. یکی از آیین هایی که در گذشته یک جشن باستانی بسیار بزرگ بوده و امروزه کمتر کسی با آن آشنایی دارد، جشن چله...

9 مرداد 1402

توصیه خلبان ، اگر از پرواز با هواپیما می ترسید در این قسمت بنشینید

جیمی نیکلسون خلبان خطوط هوایی در کلیپی وایرال شده در تیک تاک نکاتی را برای مسافرانی که از تلاطم و آشفتگی حین پرواز در هواپیما نفرت دارند با کاربران آن رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

7 مرداد 1402

مصر بزرگ ترین رودخانه در دنیا را حفر می نماید

دولت مصر در صدد احداث بزرگ ترین رودخانه ساخت دست انسان در این کشور است.

1 مرداد 1402

با 7 برند لپتاپ مشهور و محبوب سال 2023 آشنا شوید

خرید یک لپتاپ می تواند هزینه بسیار سرسام آوری را برای کاربرها در پی داشته باشد. بنابراین عقلانی است تا از یک برند معتبر لپتاپ به منظور خرید بهره ببرید. در این مقاله قصد داریم 7 برند معتبر لپتاپ سال 2023 را معرفی کنیم.

22 تیر 1402

هوش مصنوعی داروساز شد!

زومیت نوشت: داروی طراحی شده با هوش مصنوعی با وارد شدن به فاز دوم کارآزمایی بالینی، قدم روبه جلوی مهم دیگری در مسیر تأیید و فراوری انبوه برداشته است.

14 تیر 1402

گنج پنهان درون حشره نامحبوب

سوسک موپلی (Mupli beetle) یک حشره سیاه و کوچک است که معمولا برای انسان خطری ندارد، اما اگر در دست گرفته گردد، این سوسک ماده ای از خود ترشح می نماید که موجب سوزش شده و حتی سوختگی ایجاد می نماید. این سوسک ها که بیشتر در هند دیده می شوند، زمانی که به صورت گروهی به...

13 تیر 1402

از کدام درختان برای فراوری مبلمان استفاده می گردد؟

این سوال که مبلمان از چه چوبی ساخته شده یکی از سوالاتی است که برای بعضی کسانی از مبلمان استفاده می نمایند اهمیت دارد. در واقع تقریباً از هر نوع چوبی می توان در ساخت مبلمان استفاده کرد. با این حال ، بعضی از درختان به علت دوام و کارایی بیشتر استفاده می شوند....

2 تیر 1402

تکذیب افزایش 150 درصدی قیمت کنسرو ماهی

نائب رئیس سندیکای کنسرو ایران افزایش 150 درصدی قیمت کنسرو ماهی را رد کرد و گفت : فعلا این مسأله در ستاد تنظیم بازار مطرح نشده است و تولیدنمایندگان حتما براساس قدرت خرید مردم پیشنهادات خود را ارائه می نمایند.

30 خرداد 1402
تعداد: (290)