خبر بد تازه برای جانسون؛ میزان پیشتازی محافظه کاران در نظرسنجی ها کاهش یافت

به گزارش انجمن گیگابلاگ، نتایج یک نظرسنجی جدید در انگلیس از کاهش میزان پیشتازی حزب محافظه کار و احتمال ناکامی این حزب در کسب اکثریت در مجلس آینده حکایت دارد.

خبر بد تازه برای جانسون؛ میزان پیشتازی محافظه کاران در نظرسنجی ها کاهش یافت

به گزارش گروه بین الملل انجمن گیگابلاگ، نظرسنجی روزنامه دیلی تلگراف نشان می دهد که میزان پیشتازی حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون نخست وزیر کنونی انگلیس به میزان قابل توجهی کاهش یافته و احتمال دارد که این حزب نتواند در انتخابات آینده اکثریت مجلسی را به دست گیرد.

در این نظرسنجی که به سفارش دیلی تلگراف و توسط مؤسسه افکارسنجی او.آر.بی اینترنشنال اجرا شده، 36 درصد از شرکت کنندگان از حزب محافظه کار حمایت کرده اند، 28 درصد از حزب کارگر، 14 درصد از حزب لیبرال دموکرات و 12 درصد هم از حزب برگزیت به رهبری نایجل فاراژ.

دیلی تلگراف در مورد نتیجه این نظرسنجی نوشته است: این نظرسنجی جدید که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه اجرا شده، احتمالا نگرانی های تازه ای را برای کارزار انتخاباتی حزب محافظه کار ایجاد می کند.

این روزنامه می افزاید: کارشناسان هشدار داده اند که آقای جانسون برای اطمینان از کسب اکثریت باید میزان پیشتازی خود را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

در چهار نظرسنجی که در طول دو هفته پیش از نظرسنجی جدید اجرا شده بود، حزب محافظه کار بین 13 تا 16 درصد از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین پیش بود.

مجلس انگلیس هفته گذشته در پی ادامه اختلاف نظر شدید در مورد نحوه خروج از اتحادیه اروپا و تمدید دوباره مهلت برگزیت، به برگزاری انتخابات سراسری پیش از موعد رأی مثبت داد. بر این اساس، قرار است مردم انگلیس برای تصمیم گیری در مورد ترکیب مجلس جدید روز 12 دسامبر (21 آذر) پای صندوق های رأی روند.

حزب محافظه کار در مجلس کنونی هم اکثریت را در اختیار ندارد و تنها به لطف ائتلاف با حزب اتحادگرای دموکراتیک (دی .یو.پی) توانست تشکیل کابینه دهد. در صورتی که نتایج انتخابات منطبق با نظرسنجی دیلی تلگراف رقم بخورد، محافظه کاران برای تشکیل دولت به کرسی هایی بیش از آنچه که دی .یو.پی در اختیار دارد، نیاز خواهند داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به جانسون پیشنهاد کرده است که در انتخابات پیش رو با فاراژ ائتلاف کند، اما جانسون فعلا این احتمال را رد کرده است. وی که وعده داده بود انگلیس را در موعد مقرر یعنی 9 آبان از اتحادیه اروپا خارج کند، با رأی منفی مجلس به توافق برگزیت، تا همین جا با شکستی سیاسی روبرو شده و شکست در انتخابات آینده حتی می تواند چشم انداز سیاسی وی را در ابهام قرار دهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "خبر بد تازه برای جانسون؛ میزان پیشتازی محافظه کاران در نظرسنجی ها کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد تازه برای جانسون؛ میزان پیشتازی محافظه کاران در نظرسنجی ها کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید