خوراکیهای طبیعی برای درمان آنفولانزا

به گزارش انجمن گیگابلاگ، وقتی دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوید آخرین چیزی که ممکن است به آن فکر کنید احتمالا غذا خوردن است، با این حال باید توجه داشته باشید که برای بهبود بیماری و راحت شدن از بیماری لازم است تا از مواد غذایی مناسب برای تامین انرژی و ترمیم قسمت های آسیب دیده بدن بهره ببرید تا هرچه سریعتر به شرایط مناسب برسید.

خوراکیهای طبیعی برای درمان آنفولانزا مصرف غذا، انرژی و مواد مغذی مختلف مورد احتیاج بدن را تامین می نماید، در زمان بیماری احتیاج به بعضی مواد مغذی در بدن بیشتر می گردد و شما با انتخاب درست مواد غذایی مختلف می توانید این احتیاج ها را تامین کنید و بهبود هرچه سریعتر آنفولانزا به انتخاب شما در مصرف مواد غذایی بستگی دارد.

برای درمان آنفولانزا در هنگام ابتلا به بیماری غذاهای زیر را مصرف کنید:

آبگوشتشاید شما در موقع ابتلا به آنفولانزا مصرف گوشت مرغ یا گوشت قرمز را ترجیح دهید اما آبگوشت یکی از برترین مواد غذایی برای مصرف هنگام ابتلا به بیماری و تسریع فرایند بهبودی آنفولانزا است.

هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا به محض آغاز علائم بیماری تا زمان بهبودی کامل می توانید از آبگوشت بهره ببرید، مصرف آبگوشت در هنگام ابتلا به آنفولانزا از دهیدره شدن و از دست رفتن آب بدن جلوگیری می نماید و بدن شما را گرم نگه می دارد و می تواند به تسکین گلودرد و کاهش التهاب در مجاری تنفسی یاری کند.

البته باید مراقب اندازه نمک و چربی آبگوشت باشید که پرچرب و پرنمک نباشد!

سوپ مرغدومین غذای مفید برای درمان آنفولانزا سوپ مرغ است، سوپ مرغ همه خواص آبگوشت را به همراه اندازه زیادی پروتئین و املاح به همراه دارد، تکه های گوشت مرغ پروتئین و بعضی مواد معدنی را برای بدن شما فراهم می نماید، میتوانید از هویج و سبزیجات مختلف هم برای تامین بخشی دیگر از ویتامین ها و املاح مورد احتیاج بدن در هنگام بیماری و برای بهبود آنفولانزا بهره ببرید.

مصرف سوپ در طی آنفولانزا و سرماخوردگی به تامین آب بدن و جلوگیری از دهیدره شدن بدن شما و همینطور تامین بخشی از مواد مغذی مورد احتیاج بدن هنگام بیماری یاری بسیار زیادی می نماید، البته همچون آبگوشت باید مراقب اندازه نمک مصرفی در تهیه سوپ باشید.

سیردر حالی که ممکن است بسیار از افراد از سیر به عنوان یک ماده غذایی و چاشنی برای طعم دهندگی به غذا نگاه کنند اما در واقع برای قرن ها در کشور های مختلف از سیر به عنوان یک جایگزین دارویی و در درمان بیماری ها استفاده می شده است.

در طی مطالعه ای که در خصوص تاثیر مکمل سیر بر روی بزرگسالان مبتلا به آنفولانزا صورت گرفت مشاهده شد که مصرف سیر به افزایش قدرت سیستم ایمنی و کاهش علائم آنفولانزا یاری زیادی می نماید.

البته شما مجبور نیستید که حتما از مکمل سیر بهره ببرید بلکه می توانید از سیر خام یه صورت جداگانه و یا در تهیه غذا استفاده هم بهره ببرید، برای جلوگیری از پیشرفت بیماری از قلم نیاندازید که به محض بروز علائم آنفولانزا از سیر بهره ببرید.

ماستماست با میکروارگانیسم های مفید زنده نه تنها به بهبود گلودرد یاری می نماید، بلکه موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی شما هم می گردد، بر اساس مطالعه ای که بر روی موش ها صورت گرفت مصرف ماست به افزایش قدرت ایمنی بدن و جلوگیری و درمان آنفولانزا یاری می نماید.

علاوه بر یاری به سیستم ایمنی، ماست دارای اندازه زیادی پروتئین است که به ترمیم بافت های آسیب دیده و سلول های مرده بدن یاری زیادی می نماید.

شما در هنگام سرما خوردگی یا آنفولانزا می توانید از ماست به عنوان یک میان وعده خوب بهره ببرید اما مراقب باشید که به آن نمک یا شکر اضافه نکنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که از ماست های ترش هنگام گلودرد استفاده نکنید.1

سرکه سیبسرکه شربت سیب، یک نوع سرکه است که از شربت سیب درست می گردد. این شات حاوی بتاکاروتن است که با توجه به مایوکلینیک دارای خواص آنتی اکسیدانی است، آسیب های وارده از طریق رادیکال های آزاد را خنثی نموده و در مقابل به تقویت سیستم ایمنی شما یاری می نماید.

کبد کادروغن کبد کاد تخمیرشده، یک ماده غذایی خام و تخمیرشده به صورت سنتی است. اندازه ویتامین A آن در هر واحد وزن از هر ماده غذایی متداول دیگری بیشتر است و یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. این ماده غذایی باارزش به تنظیم و بهبود عملکرد کلی سیستم ایمنی بدن شما یاری می نماید.

بلوبریبلوبری در مقایسه با سایر میوه ها و سبزیجات، سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد و حاوی فیتوکمیکال های قدرتمندی است که باعث رنگ آبی تیره این میوه می شوند. یک مطالعه نو از طریق دانشگاه اورگان دریافت که pterostilbene موجود در بلوبری هنگامی که با ویتامین D ترکیب گردد، می تواند توانایی بدن را برای دفع امراض افزایش دهد.

هویجهویج ها یک منبع عالی از بتاکاروتن هستند. یکی از نقش های اصلی بتاکاروتن، حمایت از غشای مخاطی بدن است که دستگاه های تنفسی و روده ای را می پوشاند. یک پوشش قوی، وارد شدن باکتری ها به درون جریان خون و بیمار شدن شما را سخت می سازد.

قطره لیمو و زنجبیللیمو و زنجبیل در کنار هم، یک قدرت دوگانه دارند. این زوج نه تنها به خاطر محتوای ویتامین C لیمو به تقویت سیستم ایمنی یاری می کنند بلکه به همراه هم از بیماری های آینده نیز جلوگیری می کنند. خواص ضدالتهابی آب لیمو، گلودرد و غشاهای تحریک شده را تسکین می دهد، در حالی که زنجبیل به پاکسازی سیستم بدن شما یاری می نماید.2

گردومغز گردو سرشار از ویتامین B6، E، مس و امگا3 است. آنتی اکسیدان های موجود در گردو می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خطر ابتلا به آنفولانزا کمتر گردد.

انارانار حتی بیشتر از چای سبز در خاصیت آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان ها باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن برای مقابله با بیماری هایی مثل آنفولانزا می شوند.

فلفل دلمه ای قرمزفلفل دلمه ای قرمز هم از دیگر منابع آنتی اکسیدان است. یک فلفل دلمه ای قرمز میانه می تواند دوبرابر احتیاج شما به ویتامین سی را در روز برآورده کند. ویتامین سی می تواند به تقویت گلبول های سفید خون و درنتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند.

بروکلیبروکلی منبع ویتامین سی است. خوردن یک فنجان بروکلی می تواند، روزانه 100 درصد احتیاج شما به ویتامین سی را رفع کند. برای اینکه ویتامین های بروکلی براثر پختن بیش از حد از دست نرود، به شما پیشنهاد می کنیم که آن را خام یا بخار پز (نیم پز) میل کنید.

روغن زیتونروغن زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد. بعضی تحقیقات هم ثابت نموده که خاصیت ضدمیکروبی هم دارد. بااینحال خوردن این روغن با غذا، سالاد و … می تواند به کاهش علائم آنفولانزا شما یاری کند. مصرف روغن زیتون یکی دیگر از پاسخی های سوال برای آنفولانزا چه بخوریم است. پس آن را به سالادهایی که در طول روز می خورید اضافه کنید.

چای داغسرفه های بیش از حد در آنفولانزا می تواند گلوی شما را زخم و پر از التهاب کند. در چنین شرایطی نوشیدن یک فنجان چای داغ می تواند گلوی شما را گرم و آرام کند. طعم دار کردن این چای با هل، دارچین، میخک و زنجبیل هم می تواند گرفتگی بینی شما را باز کند و تنفس تان راحت تر گردد. در چای سبز هم آنتی اکسیدان های بسیاری یافت می گردد ککه به تقویت سیستم ایمنی شما یاری خواهد نمود.3

پی نوشت:

1.www.taghzie.ir

2.www.rastineh.com

3.www.kalleh.com

منبع: راسخون

به "خوراکیهای طبیعی برای درمان آنفولانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکیهای طبیعی برای درمان آنفولانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید