دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی به زودی تشکیل می گردد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی به زودی تشکیل می گردد.

دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی به زودی تشکیل می گردد

فریدون محمدی با اشاره به اینکه سال جاری پفراینده ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام به همراه سایر کارونسراهای مهم ایران در میراث جهانی یونسکو نیز آماده سازی می گردد، گفت: دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی نیز بزودی تشکیل و اقدامات لازم در این مورد شروع می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه البرز دارای 550 اثرمیراث فرهنگی ملموس و ناملموس شناسایی شده، اظهار کرد: تا به امروز حدود 350 اثر در استان ثبت شده است.

او با بیان اینکه در حال آماده سازی آثاری برای ثبت در لیست آثار ملی هستیم، گفت: این فرایند به صورت مداوم ادامه دارد؛ اکنون هم در پی ثبت شیرینی توتک به عنوان میراث فرهنگی غیرملموس البرز در لیست آثار ملی هستیم.

محمدی با اشاره به اینکه اقدام به ثبت ملی آثاری که در معرض خطر هستند اولویت دارد، توضیح داد: به عنوان مثال ثبت ملی کوههای رنگی بین اشتهارد و نظرآباد صورت گرفته است؛ به این ترتیب از آسیب و معدن سازی در این منطقه جلوگیری بعمل آمده و هرگونه تقاضای ایجاد معدن در آن منطقه از سوی میراث فرهنگی رد می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بعلاوه از انجام مراحل ثبت ملی محور جاده چالوس اطلاع داد تا از تخریب در این منطقه جلوگیری و به محور گردشگری البرز تبدیل گردد.

منبع: همگردی

به "دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی به زودی تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی به زودی تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید