درآمدهای مالیاتی چه مقدار افزایش یافته است؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تهران (پانا) - سازمان امور مالیاتی اعلام نموده عایدی مالیاتی نسبت به سال قبل، بیش از 50 درصد رشد داشته است که به دلایل مختلف این رخ داده است.

درآمدهای مالیاتی چه مقدار افزایش یافته است؟

به گزارش روابط عمومی سازمان مالیاتی ایران، داود منظور در مورد مقدار عایدیهای مالیاتی و تغییرات آن نسبت به سال گذشته بیان کرد: به علت افزایش فعالیت های مردم پس از کاهش کرونا و بعلاوه رشد قیمت ها، مقدار عایدیهای مالیات بر ارزش اضافه نموده به نسبت سال گذشته با رشد چشمگیری روبرو شده است. به همین خاطر با افزایش اشراف اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، افزایش عایدیهای مالیاتی در سال آینده نیز میسر خواهد شد.

منظور به مقایسه سهم مالیات دریافتی در بخش مشاغل و حقوق بگیران اشاره نمود و گفت: هم اکنون مالیات دریافتی ما از حقوق بگیران دولتی و غیردولتی حدود دو برابر مالیات مشاغل است که در امسال حدود 20 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد.

منظور با بیان اینکه میانه سرانه وصول مالیات از بخش مشاغل 50 میلیون ریال در سال است، علت پایین بودن این مقدار را نبود اطلاعات کافی از مشاغل و عایدیهای مشمول آنان بیان کرد و اضافه نمود: در سال آینده به علت برطرف بخشی از مشکل فقدان اطلاعات کافی، افزایش عایدی در این بخش را پیش بینی می کنیم.

معاون وزیر امور مالی و دارایی توضیح داد: بخش بزرگی از صاحبان مشاغل در حدود دو تا سه میلیون تومان مالیات در سال پرداخت می نمایند و به همین علت حس مردم در مورد تبعیض بین مالیات حقوق بگیران و مشاغل، حسی به جا و صحیح است که بنا داریم با تکیه بر نظام مالیاتی داده محور و بهره گیری بیش از پیش از بانک اطلاعات و دیگر ابزارهایی که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، این فرایند را تصحیح کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "درآمدهای مالیاتی چه مقدار افزایش یافته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدهای مالیاتی چه مقدار افزایش یافته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید