دیدنی ترین نقاط فرهنگی خارق العاده دنیا

به گزارش انجمن گیگابلاگ، هر ساله فزونین و خارق العاده ترین نقاط فرهنگی در دنیا لیست می شوند، به آن ها امتیاز داده می گردد و جوایزی در دوازده مقوله به آن ها تعلق می گیرد. این جوایز که جوایز اسکار دنیا موزه ها هستند، به نقاط فرهنگی خارق العاده ای تقدیم می شوند که از تمامی جهات عالی باشند یا در جنبه های مختلف نسب به سایر نقاط فزونی داشته باشند. از این گونه بناها و مراکز تفریحی فرهنگی در سرتاسر دنیا به وفور یافت می شوند اما بعضی از آن ها آنچنان جالب توجه و خارق العاده هستند که بیشتر از سایرین در معرض توجه و تحسین دنیایان قرار می گیرند. در مطلب فزونین نقاط فرهنگی خارق العاده دنیا خبرنگاران برندگان دیدنی ترین نقاط فرهنگی خارق العاده دنیا در سالی که گذشت را به شما معرفی می کنیم تا سفر به این نقاط و بازدید از این مکان های منحصر به فرد را در لیست برنامه های آینده خود قرار دهید.

دیدنی ترین نقاط فرهنگی خارق العاده دنیا

موزه پاراکاس Paracas Museum در لیما Lima، پرو

برنده مقصد تازه فرهنگی سال در آمریکای لاتین

اغلب گردشگرانی که به پرو سفر می نمایند، بازدید از منطقه تاریخی باستانی ماچو پیچو Machu Picchu را در لیست برنامه های حتمی خود قرار می دهند اما بهتر است بدانید موزه پاراکاس Paracas Museum هم منظره فوق العاده ای به درون تمدن پرویی های باستان به بازدیدنمایندگان خود ارائه می نماید. این موزه باستان شناسی خارق العاده، فرایند تکاملی فرهنگ پاراکاس، کاشی کاری، سرامیک کاری و زندگی روزانه را از طریق نمایشگاه های متعددی که برگزار می نماید به نمایش می گذارد. این نمایشگاه ها در پاراکاس نکروپولیس Paracas necropolis قدیمی ترین نقطه باستانی در این منطقه که در همان نزدیکی قرار گرفته است و شامل قبرستان هایی با قدمت 2000 سال است، برپا می شوند. مردم باستان در این کشور در بین برترین نقاط فرهنگی خارق العاده دنیا متخصص مومیایی کردن مردگان بودند و شواهد عمل های دقیق آن ها روی جمجمه و مغز در بسیاری از این نمایشگاه ها در معرض دید عموم گذاشته شده است.

موزه هنر های معاصر زیتز Zeitz MOCAA در کیپ تاون Cape Town، آفریقای جنوبی

برنده مقصد فرهنگی برتر سال (برنده کلی) و مقصد تازه فرهنگی سال، در آفریقا و خاورمیانه

موزه هنرهای معاصر زیتز Zeitz Museum of Contemporary Art Africa که با نام خلاصه تر Zeitz MOCAA شناخته می گردد، با صد گالری فوق العاده که در نه طبقه آن پراکنده شده و هتل کوچکی که در بالاترین طبقه آن قرار گرفته، بزرگترین موزه هنرهای معاصر در قاره آفریقا به شمار می رود. موزه هنرهای معاصر زیتز Zeitz MOCAA آثار هنری قرن بیست و یکم آفریقا را جمع آوری نموده، از آن ها محافظت می نماید، در خصوص آن ها تحقیقات انجام می دهد و آن ها را برای دنیایان به نمایش می گذارد. خود این موزه خارق العاده در یک سالن سیلوی گندم و در ساحل مشهور وی اند ای V&A در کیپ تاون Cape Town واقع شده است. منطقه ای که از 30 سال پیش با انواع فروشگاه ها، رستوران ها، خانه ها و موارد مربوط به صنعت گردشگری تجهیز شده است. این بخش از دیدنی ترین نقاط فرهنگی خارق العاده دنیا می باشد.

موزه تیم لب TeamLab در توکیو Tokyo، ژاپن

برنده مقصد فرهنگی برتر سال، در زمینه تجربیات دیجیتال

اولین موزه هنر دیجیتال در دنیا از طریق ژاپنی ها افتتاح شده و دارای 50 شاهکار دیجیتال تکنیکالر در فضای بسیار وسیع 10 هزار متر مربع که به پنج قسمت تقسیم شده، می باشد.در این موزه خارق العاده و خیره نماینده، نزدیک به 520 کامپیوتر و 470 پروژکتور آثار هنری دیجیتالی را به نمایش می گذارند. این آثار هنری با استفاده از گرافیک انیمیشنی، رنگ و نور، فضای فیزیکی خود را تغییر می دهند. بازدید از این موزه خارق العاده و منحصر به فرد یکی از به یاد ماندنی ترین تجربیات فرهنگی شما در سفر خواهد بود.

موزه فردا Museum of Tomorrow در ریودوژانیرو Rio de Janeiro، برزیل

برنده مقاصد فرهنگی قدرتمند سال و برترین سازمان فرهنگی

این موزه در ساختمانی واقع شده که می تواند به عنوان یکی از مشهورترین نقاط گردشگری شهر ریو، با مجسمه باشکوه مسیح رقابت کند. موزه فردا Museum of Tomorrow علم و هنر را در هم می آمیزد تا بزرگترین موضوعات نسل ما مانند تغییرات آب و هوایی، پایداری، عدالت اجتماعی و برابری زن و مرد را مورد آنالیز قرار دهد. این موزه دارای یک نمایشگاه اصلی کاملا دیجیتال است که بیشتر از اشیا، روی ایده ها تمرکز دارد. مردم در این نمایشگاه در پنج بخش اصلی مورد هدایت قرار می گیرند: کائنات، زمین، آنتروپوسین Anthropocene.

موزه گاردن Garden Museum یا موزه باغ در لندن ، انگلستان

برنده مقصد فرهنگی برتر سال، رستوران

موزه گاردن Garden Museum یا موزه باغ در لندن تنها موزه بریتانیا به شمار می رود که به هنر، تاریخ و طراحی باغ ها اختصاص دارد. این موزه بعد از یک پروژه 18 ماهه بازسازی، در سال 2017 درب های خود را دوباره به روی عموم باز کرد. در این موزه علاوه بر نمایشگاه دائمی نقاشی ها، ابزار، حشرات یک روزه و آثار هنری تاریخی، ردیفی از نمایشگاه های موقتی و رخدادهای جالب به معرفی کردن برترین باغ ها و باغ داری های بریتانیا می پردازد. یکی از جواهرات ارزشمند موجود در این موزه، کافه باغ آن است که دارای یک منوی روزانه است که روی غذاهای ساده، فصلی و با کیفیت تمرکز دارد.

جزیره فوگو Fogo Island در نیوفاوند لند Newfoundland، کانادا

موزه هنرهای معاصر Fogo Island Arts که در واقع یک ساختمان مسکونی است و در نزدیکی سواحل نیوفاوندلند Newfoundland در کانادا واقع شده، در سال 2008 تاسیس شده و به حمایت از تحقیقات و تولیدات هنری برای هنرمندان، فیلم سازان، نویسندگان، موسیقی دانان، موزه داران، طراحان و متفکران از سرتاسر دنیا می پردازد. هنرمندان برای انجام تحقیقات به این جزیره می آیند و هنرمندان منتخب برای نمایش آثارشان در نمایشگاه های این موزه که در مسافرخانه جزیره فوگو Fogo Island Inn برپا می شوند، مورد دعوت قرار می گیرند.

منبع: همگردی

به "دیدنی ترین نقاط فرهنگی خارق العاده دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین نقاط فرهنگی خارق العاده دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید