دوستی با شیطان یا دشمنی با او؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، والفور؛ دسیسه گری از هلاس رمانی است با ژانر فانتزی برای دختران و پسرانی که بیش از 15 سال سن دارند. این اثر که در آخرین ماه های عمر مرحوم سعید تشکری به مجذوب کننده ترین و زیباترین شکل به نگارش درآمده است، به وقایع صدراسلام بویژه فضایل و رشادت های حضرت علی(ع) اشاره می نماید. هیجان ماجرا وقتی بیشتر می گردد که بدانید راوی این قصه ابلیس است! کسی که مثل همواره میخواهد با وسوسه بچه جنی به نام والفور او را مطیع خود کند و از او بخواهد که مانع از یک اتفاق بزرگ گردد و تمام توانش را برای ایستادن برابر حقیقت غدیر به کار گیرد.

دوستی با شیطان یا دشمنی با او؟

در این داستان، والفور یک دیو است که بیش از 210 سال سن دارد؛ اما یک کودک یا نوجوان به شمار می رود. کتاب والفور؛ دسیسه گری از هلاس حاوی درون مایه های مذهبی و انسانی است. سعید تشکری این کتاب را که حاوی شخصیت هایی از تاریخ اسلام نیز است، در بهار 1400 نوشته است. کتاب حاضر از برترین و مجذوب نماینده ترین منابع برای آشناکردن مخاطب با واقعه غدیر و سبقه شخصیتی امیرالمؤمنین در وقایع صدراسلام است.

ماجرا از این قرار است که ابلیس از آنچه که در حجاز به وقوع پیوسته و از مردی به نام محمد هراس دارد، او می ترسد که اگر محمد همین گونه پیش برود نه تنها حجاز و هلاس را بلکه همه دنیا را یکپارچه کند و کنترل اوضاع را از دستش بیرون بیاورد. او به سراغ والفور آمده و از مأموریتی بزرگ و ضروری سخن می گوید. ابلیس می خواهد والفور را به گونه ای از خطری که در حال وقوع است مطلع کند و انتظار دارد والفور کمکی باشد تا ماجرای حجاز در جای دیگری به وقوع نپیوندد. او هشدار می دهد اگر کاری انجام نگردد به زودی هلاس نیز از دست شان خارج می گردد و محمد و علی به همه جا نفوذ می نمایند؛ کسانی که او خوب می داند اگر به درستی به والفور معرفی شان کند، شیفته شان خواهد شد. اما ابلیس بزرگ قصد ندارد چنین اتفاقی رخ دهد؛ چرا که او نقشه ای بزرگ در سر دارد و در پی آشوبی فراگیر است.

هر یک از فصل های کتاب به نکته ای کلیدی معطوف شده و با جملاتی تأمل برانگیز شروع می گردد؛ جملاتی که مخاطب وقتی آنها را می خواند و اگر خوب به آن توجه کند می تواند بفهمد از زبان چه کسی بیان شده است. این توصیه ها در حقیقت به شکلی معکوس عنوان شده اند و نشان می دهند که چطور می توان از نزدیکان شیطان بود. باید کتاب را خواند و دید که آیا ما هم از دوستان شیطانیم یا دشمنانش؟!

انتشارات مهرستان رمان والفور؛ دسیسه گری از هلاس نوشته سعید تشکری را در 128صفحه و به بهای 60 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دوستی با شیطان یا دشمنی با او؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوستی با شیطان یا دشمنی با او؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید