راه اندازی کتابخانه برای کتاب های نایاب نویسندگان سیاه پوست

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از سی ان ان، سولانج پیاژه نولز خواننده، ترانه سرا، هنرپیشه و آهنگ ساز آمریکایی و خواهر کوچک تر بیانسه خواننده مشهور آمریکایی است که کار هنری خود را از سال 2001 شروع نموده است. سولانج در فیلم و برنامه های تلویزیونی بسیاری شرکت داشته؛ ولی این هنرپیشه سیاه پوست آمریکایی اخیراً با راه اندازی یک کتابخانه خصوصی در آمریکا خبرساز شده است.

راه اندازی کتابخانه برای کتاب های نایاب نویسندگان سیاه پوست

سولانج مالک استودیو ساینت هرون یک کتابخانه از کتاب های نایاب نوشته شده به وسیله نویسنده های سیاه پوست و دیگر نویسندگان اقلیت در جامعه آمریکا تاسیس نموده است که خودش می گوید تا کنون بیش از 50 جلد کتاب از این نویسندگان در آرشیو خود جمع آوری نموده و تحت شرایط خاصی به افراد امانت می دهد.

گفته می گردد این کتابخانه با عایدی شخصی سولانج تحت نام کتابخانه کتاب های نایاب ساینت هرون راه اندازی شده است که تنها 45 روز کتاب های خود را به کاربرانش امانت می دهد؛ کاربرانی که فقط از بین دانشجویان، هنرمندان، طراحان، آهنگ سازان و نویسندگان انتخاب می شوند.

در وب سایت این کتابخانه آمده است: ما امیدواریم با راه اندازی این کتابخانه و آرشیو از کتاب های نوشته شده به وسیله نویسندگان ناشناخته سیاه پوست بتوانیم قدمی در جهت تقویت و معرفی این آثار به افراد برداریم. در طول تاریخ آثار هنری و ادبی خلق شده به وسیله سیاه پوستان کمتر مورد توجه قرار داشته و با این کتابخانه سعی خواهیم کرد تا این نقض را جبران کنیم.

در آرشیو کتابخانه آثاری از داستان های اکتاویا باتلر، گوندولین بروکس، لانگستون هاگز، آدری لورد و نوزاک شانگ دیده می شوند. این افراد نویسندگان سیاه پوست سال های گذشته آمریکا هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "راه اندازی کتابخانه برای کتاب های نایاب نویسندگان سیاه پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کتابخانه برای کتاب های نایاب نویسندگان سیاه پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید