پنج سلبریتی پردرآمد صنعت سینما و تلویزیون آمریکا در سال 2023

به گزارش انجمن گیگابلاگ، هالیوود نه از نظر ایده و نه از نظر باکس آفیس برترین لحظات خود را پشت سر نمی گذارد. با وجود فیلم هایی مانند فست اکس (Fast X)، پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) و نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy vol. 3) دنیای سینما دیگر شاهد اکران های بزرگ نیست و با وجود این، بعضی از چهره های مهم آن در لیست شخصیت های مربوط به بخش تفریح قرار دارند که به گفته مجله فوربس بیشترین عایدی را دارند.

پنج سلبریتی پردرآمد صنعت سینما و تلویزیون آمریکا در سال 2023

به گزارش روزیاتو، در میان افراد برجسته سینما و تلویزیون، تهیه نمایندگان، کارگردانان و بازیگرانی وجود دارند که به عنوان پرعایدیترین ها در این فهرست قرار گرفته اند.

تایلر پری (Tyler Perry) با 175 میلیون دلار عایدی در صدر این رده بندی واقع شده است که این مبلغ را به لطف کار به عنوان مجری، تهیه نماینده، کارگردان و فیلمنامه نویس به دست آورده است و در مجموع، موجودی حسابش به یک میلیارد دلار می رسد.

در رتبه دوم یکی از قدیمی ترین و پیروز ترین زوج های خلاق تلویزیون قرار دارند: تری پارکر (Trey Parker) و مت استون (Matt Stone) که عایدیشان در امسال بالغ بر 160 میلیون دلار بوده است. این دو نفر از تهیه نمایندگان اصلی مجموعه طنز پویانمایی ساوث پارک (South Park) هستند که از سال 1997 تا به امروز 26 فصل از آن منتشر شده و بعلاوه کمدی موزیکال کتاب مورمون (The Book of Mormon) را نویسندگی نموده اند که برای آن با HBO Max قرارداد بسته اند.

3 رتبه برتر با مت گرونینگ (Matt Groening) و جیمز ال بروکس (James L. Brooks) کامل می گردد که برای انتقال حق پخش سیمپسون ها (The Simpsons) به پلتفرم پخش +Disney سود سالانه 105 میلیون دلاری را به جیب زده اند. این قرارداد برای آن ها سود باورنکردنی به ارمغان می آورد و طبق توافقات این سریال طولانی مدت، قصد دارند در سال های آینده توسعه پیدا نمایند.

برد پیت و جیمز کامرون، کامل نماینده فهرست

در رتبه چهارم یکی از مهم ترین بازیگران تاریخ هالیوود، برد پیت واقع شده است. عایدی 100 میلیون دلاری او بیشتر از فروش سهامش در پلن بی (Plan B) به دست آمده است؛ شرکت سازنده فیلم های پیروزی مانند 12 سال بردگی (12 years a slave) و مهتاب (Moonlight) علاوه بر این ها، او جایگاه خود در این فهرست را به لطف فیلم هایی مانند قطار سریع السیر (Bullet Train) و بابل (Babylon) نیز به دست آورده است.

آخرین عضو این فهرست که هم در تلویزیون و هم در سینما بوده جیمز کامرون است و همان طور که انتظار می رود، بخش عمده عایدی های اخیر او به لطف پیروزیت فیلم های آواتار (Avatar) به دست آمده است. از 2 میلیارد دلاری که دنباله آواتار به دست آورده، 95 میلیون دلار سهم این کارگردان بوده است.

منبع: فرارو

به "پنج سلبریتی پردرآمد صنعت سینما و تلویزیون آمریکا در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج سلبریتی پردرآمد صنعت سینما و تلویزیون آمریکا در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید