فرایند کند کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران

به گزارش انجمن گیگابلاگ، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: رنگ بندی کرونا در مرکز نارنجی است اما فرایند کاهشی مرگ و میر به شدت کند پیش می رود.

فرایند کند کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به آخرین شرایط بیمارستان های تهران بعد از گذر از پیک چهارم بیماری کرونا اظهار کرد: اندازه فرایند ابتلا و فوتی های ناشی از بیماری کرونا رو به تنزل است. در تهران فرایند نزولی آمار مبتلایان به بیماری کرونا به علت شرایط خاص کلانشهر تهران کند تر از سایر منطقه ها کشور است.

او ادامه داد: بر اساس آخرین شرایط، رنگ بندی شهر تهران نارنجی اعلام شده هرچند که این حالت ناپایدار و شنماینده است؛ براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در حال حاضر حداکثر 50درصد از کارمندان باید به صورت حضوری در ادارات حاضر باشند و اولویت دور کاری با سالمندان و 15 گروه پر خطر باشد.

فرمانده مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: با تسریع در فرایند انجام واکسیناسیون اندازه مرگ و میر سالمندان و گروه های پرخطر در کشور کاهش پیدا نموده است. برای رسیدن به یک ایمنی در جامعه باید در حدود 75 درصد از مردم واکسن را دریافت نموده باشند.

زالی اضافه نمود: بر خلاف تصور نادرست بعضی از افراد با تزریق یک دوز واکسن در مردم مصونیت و ایمنی ایجاد نمی گردد اما فاصله زمانی سه ماه بین دو دوز تزریق واکسن مسئله ای را در این خصوص ایجاد نمی کند. مردم کماکان باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت نمایند و از تردد در مراکز شلوغ جدا بپرهیزند.

او ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد از جمعیت بالای 80 سال تهران و حدود 60 درصد از افراد بالای 75 سال واکسینه شده اند.اگر با مشکل جدی روبه رو نشویم پیش بینی می کنیم که گروه سنی 65 تا 70سال را که در حدود 280 هزار نفر هستند در اسرع وقت واکسینه کنیم.

زالی گفت: بر اساس پیش بینی ها گروه سنی 60 تا 64 سال بیشترین تعداد را در تهران تشکیل می دهند که امیدوارم با برنامه ریزی های انجام گرفته شده تمامی گروه های سنی واکسن را دریافت نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فرایند کند کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند کند کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید