سونای فنلاندی؛ راهی جالب برای کسب آرامش

به گزارش انجمن گیگابلاگ، وقتی سخن از فنلاند به میان می آید، دو یا سه چیز سریعا به ذهن یک جهانگرد خطور می نماید. اولین چیز، ممکن است نورهای شمالی در لاپلند Lapland باشند و دومی به احتمال زیاد سونای فنلاندی هست. سونا رفتن یکی از سنت های مهم فنلاند بوده که جلب توجه می نماید. اگر می خواهید همه چیز را در خصوص سونا در فنلاند بدانید، بهتر است این نوشتار را بخوانید یا به این کشور سفر کنید. این تجربه از هر نظر ارزشمند و فوق العاده است. این کار به شما احساس آرامش می دهد، مواد سمی بدنتان را حذف نموده و در عین حال، یک روش کاملا جدید را می شناسید. برای شناخت بیشتر این بخش از راه و رسمهای مختلف در فنلاند با ما همراه شوید.

سونای فنلاندی؛ راهی جالب برای کسب آرامش بیشتر بخوانیدآیا لاغری با سونا امکان پذیر است؟

کسانی که از این تجربه خوششان خواهد آمد

تجربه سونای فنلاندی برای همه سودآور و لذت بخش است. تنها کسانی که منع استفاده از آن را دارند، افراد مجروح و نوزادان هستند. همچنین، اگر فشار خون شما بالا یا پایین باشد، بهتر است از سونای فنلاندی استفاده نکنید. اما، سایرین می توانند از آرامش آن کمال لذت را ببرند.

ممکن است برای رفتن به سونا دعوت شوید

ممکن است بنظرتان عجیب بیاید اما، دریافت دعوتنامه برای رفتن به سونا در فنلاند بسیار معمول است. سونا در این کشور مکانی هست برای تمیز کردن جسم و روح. مهمترین قانون برای انجام این کار این بوده که شما راحت و آرام باشید و از انجامش لذت ببرید.

دریافت دعوت نامه برای سهیم شدن در تجربه رفتن به سوناهای فنلاندی باید به عنوان یک افتخار در نظر گرفته گردد. اگر قصد دارید این دعوت را رد کنید، بهتر است یک دلیل و بهانه خوب داشته باشید؛ وگرنه ممکن است باعث ناراحتی میزبانان شوید. رفتن به سونا در فنلاند یک نوع صمیمیت بحساب می آید شاید، صمیمیتی که هر کسی برایش آمادگی نداشته باشد.

نکاتی در خصوص محیط داخلی سونا

نکته خوب در خصوص این بخش از راه و رسمهای مختلف در فنلاند این است که یک مکان با درهای بسته و نور بسیار کم است. شما برای اینکه دیگران را زیر نظر بگیرید، به سونا نمی روید و دیگران نیز برای تماشای شما به آنجا نمی آیند. هیچ نور قوی یا موسیقی خاصی در فضای سونا وجود ندارد. تنها، ممکن است جهت خوشایند شما، از بوهای خوش برای معطر کردن فضا استفاده نمایند.

لزوم بر تن داشتن یا نداشتن لباس

رسم فنلاندی ها این است که باید در زمان وارد شدن به سونا، هیچ لباسی بر تن نداشته باشند. بنابراین، شما باید قبل از وارد شدن لباسهای خود را در بیاورید. مودبانه تر است که قبل از وارد شدن یک دوش سبک هم بگیرید. البته، اگر بخواهید خودتان را با یک حوله بپوشانید، ایرادی ندارد. فنلاندی ها می دانند که هر کسی با چنین چیزی راحت نیست. در خاتمه، رسم است که در یک دریاچه شنا می نمایند یا در برف غلط می خورند. فکر نکنید آنها دیوانه هستند؛ در تمام بخشهای اروپا این رسم وجود دارد.

وجود سوناهای مختلط

به طور کل، سوناهای فنلاند جدا هستند؛ سونای زنانه برای خانم ها و سونای مردانه برای آقایان. البته، خانواده ها می توانند به طور مشترک از سونا استفاده نمایند. در اینگونه موارد، ارتباط برقرار کردن و سوال کردن بهترین راه است که در موقعیت های موذب گیر نیفتید. از قلم نیاندازید که سونا رفتن در فنلاند یک کار کاملا طبیعی و یک عادت همیشگی بشمار می رود.

استفاده از برگ درخت توس

فنلاندی ها به ویژه در تابستان، از برگ درخت توس در سونا استفاده می نمایند. در داخل سوناهای فنلاند از یک شاخه کوچک از برگ های این درخت جهت ضربه زدن به پوست استفاده می گردد. این کار به صورت خشن انجام نمی گیرد، بلکه به یک ماساژ سبک شباهت دارد. پوست شما اثر شفابخش سونا و این شاخه درخت را احساس خواهد نمود و باید بگوییم، بوی آن نیز بسیار خوب و خوشایند است.

مدت زمانی که می توانید در سونا بمانید

اصلا نگران نباشید. اگر با خود فنلاندی ها به سونا بروید، آنها شما را هدایت می نمایند. اگر به تنهایی یا به همراه همسفران خود به سونا می روید، تنها باید به خاطر بسپارید که هدف این است که احساس خوبی پیدا کنید. هر زمان لازم بود، روی سنگها آب بریزید. همچنین، می توانید به هر تعداد که می خواهید به سونا وارد و از آن خارج شوید. فقط، کافیست از تجربه سونا در فنلاند لذت ببرید.

کم شدن آب بدن

وقتی به سونای فنلاندی می روید، بسیار لازم است که مقدار زیادی آب بنوشید. البته، می توانید از نوشیدنی های دیگر هم بهره ببرید. نکته این است که بدنتان دچار کم آبی نگردد. اگر می خواهید به این تجربه منحصر بفرد خود یک بعد فنلاندی تر بدهید، می توانید تعدادی سوسیس را روی ورقه فویل آلومینیوم بچینید و آنها را روی سنگ های سونا کباب کنید. البته، می بایست حتما این کار را در جایی که مجوز انجامش وجود دارد.

قوانین کلی سونای فنلاندی

می گویند که تعداد قراردادهای تجاری که در سوناهای فنلاند بسته می شوند، از تعداد آنها در جلسه های رسمی شرکتی بیشتر هستند. البته، این بدان معنی نیست که قوانین متعددی برای دنبال کردن در این سوناها وجود دارند. اتفاقا برعکس، هدف اصلی از کسب این تجربه، دست یافتن به آرامش و لذت بردن از زمان است. بهتر است هرچه زودتر برای سفر به فنلاند برنامه ریزی کنید و از این تجربه منحصر بفرد و خوشایند لذت ببرید.

بیشتر بخوانیدسفر به فنلاند و عالمی از رمز و رازهای شگفتی آوردر ادامه بخوانیدفرهنگ مردم فنلاند؛ کشوری سردسیر اما دیدنی در اروپامنبع: همگردی

به "سونای فنلاندی؛ راهی جالب برای کسب آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونای فنلاندی؛ راهی جالب برای کسب آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید