شکار نشانه های حیات در مریخ به وسیله هوش مصنوعی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، به تازگی یک ابزار ماشین یادگیری ابداع شده که در جستجوی نشانه های حیات روی مریخ و دیگر سیارات بیگانه به محققان یاری می نماید.

شکار نشانه های حیات در مریخ به وسیله هوش مصنوعی

با توجه به آنکه قابلیت جمع آوری نمونه از سیارات دیگر به شدت محدود است، هم اکنون محققان باید روی روش های حسگر از راه دور برای ردیابی نشانه های حیات بیگانه تکیه نمایند. هر راه دیگری که به ارتقای روش یاری کند، بسیار کارآمد خواهد بود.

به همین دلیل گروهی از محققان به رهبری کیم وارن رودز از انستیتو SETI در کالیفرنیا اشکال پراکنده حیات در گنبد های نمکی، صخره ها و کریستال های Salar de Pajonales (یک منطقه نمکی در مرز صحرای آتاکاما شیلی وآلتیپلانو یا فلات مرتفع) را نقشه برداری کردند.

در مرحله بعد وارن رودز با مایکل فیلیپس محقق آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز و فردی کالایتزیس محقق دانشگاه آکسفورد برای آموزش یک مدل ماشین یادگیری همکاری کردند تا ابزار مذکور بتواند الگو های مربوط به توزیع حیات در منطقه ها نامساعد را شناسایی کند. مدل با یاری چنین آموزشی توانست همان الگو ها را در منظره وسیع تری (از جمله منطقه های که احتمالا در سیارات دیگر قرار گرفته است) شناسایی کند.

محققان متوجه شدند این سیستم می تواند با ترکیب اکولوژی آماری و هوش مصنوعی، نشانه های زیستی را با دقت 87.5 درصد شناسایی کند.

محققان منطقه Salar de Pajonales به این علت برای آزمایش مدل ماشین یادگیری را انتخاب کردند که آنالوگ مناسبی برای منظره خشک و لم یزرع مریخ امروزی است. این منطقه یک بستر دریاچه نمک خشک در ارتفاع بالا است که درمعرض درجه بالایی از اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته است. هرچند به نظر می رسد Salar de Pajonales برای زندگی نامساعد است، اما همچنان بعضی از موجودات در آنجا زندگی می نمایند.

منبع: باشگاه انجمن گیگابلاگ

منبع: فرادید

به "شکار نشانه های حیات در مریخ به وسیله هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار نشانه های حیات در مریخ به وسیله هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید