غلامی حادثه تروریستی دانشگاه کابل را به همتای افغانستانی خود تسلیت گفت

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تهران (پانا) - منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی در گفت وگویی تلفنی، حادثه دلخراش تروریستی و خونین دانشگاه کابل را به دکتر عباس بصیر سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان تسلیت گفت.

غلامی حادثه تروریستی دانشگاه کابل را به همتای افغانستانی خود تسلیت گفت

به گزارش وزارت علوم، منصور غلامی در این گفت و گوی تلفنی اقدام تروریستی دانشگاه کابل را محکوم و با خانواده ها و بازماندگان دانشجویان، دولت، جامعه علمی و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد.

وی ضمن تسلیت حادثه دلخراش تروریستی و خونین دانشگاه کابل گفت: در مبارزه همه جانبه با تروریسم و افراطی گری، ایران در کنار مردم و دولت افغانستان ایستاده است. با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی، جغرافیایی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان دردمندی مردمان آن سرزمین به ویژه دانشگاهیان به شدت جامعه علمی ایران را متاثر کرده است.

غلامی شرح داد: این حادثه تلخ که منجر به شهادت تعداد زیادی از دانشجویان این کشور شد باعث جریحه دار شدن احساسات دانشگاهیان، اساتید و به ویژه دانشجویان در ایران شد که شاهد این امر هم ابراز همدردی های گسترده در فضای مجازی و ارسال پیام تسلیت و نیز حضور در محل سفارت و امضای دفتر یادبود قربانیان می باشد.

وی گفت: دانشگاه های ایران برای تحصیل طیف وسیعی از دانشجویان کشور افغانستان همواره میزبان اصلی بوده و همچنان آمادگی کامل برای پذیرش و میزبانی جوانان علاقه مند به علم و دانش کشور افغانستان را دارند.

گفتنی است روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته تعدادی از مدیران و معاونان بین الملل دانشگاه های کشور به نمایندگی از جامعه علمی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل سفارت افغانستان در تهران، دفتر یادبود قربانیان این اقدام تروریستی را امضاء کردند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "غلامی حادثه تروریستی دانشگاه کابل را به همتای افغانستانی خود تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی حادثه تروریستی دانشگاه کابل را به همتای افغانستانی خود تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید